Viete prví
Veľké vyvrcholenie Dunaja sa blíži: Rozhodnuté, či dostane budúci rok pokračovanie!
Poznáme odpoveď na najčastejšiu otázku divákov.
Seriálový hit Dunaj, k vašim službám sa chýli tento rok ku koncu.
Ako sme už exkluzívne informovali, Markíza pre aktuálnu jeseň prichystala o niečo kratšie série dobového seriálu, než tomu bolo na jar, a očakáva sa, že v tejto sezóne odvysiela spolu dve série, ktoré budú mať po 15 častí.
Na jar taktiež uviedla dve série, každá však mala celkovo po 20 epizód.
Očakáva sa, že Markíza uzavrie prebiehajúcu 4. sériu Dunaja ešte tento mesiac. Viac v tomto článku.
Druhá šanca hlási návrat
Dunaj pôvodne vznikol ako nástupca vlaňajšieho najsledovanejšieho seriálu Druhá šanca.
Markíza s ním ovládla obrazovky na jar a jeseň 2022, v tomto roku sa však musela zmieriť s jeho absenciou. Výroba je naviazaná na taliansky originál, ktorý jednu sériu produkuje približne dva roky. Prvú odvysielal v roku 2020, druhú začiatkom minulého roka. Markíza ich spracovala okamžite v dvoch televíznych sezónach po sebe.
Tretia séria originálu je v prípade a jej uvedenie je potvrdené pre rok 2024.
Markíza už pritom mala potvrdiť informácie portálu Mediaboom.sk a budúci rok by sa definitívne mala na obrazovky vrátiť aj slovenská verzia Druhá šanca.
Očakáva sa, že diváci sa jej dočkajú na jeseň 2024.
Televízii však medzitým vyrástol ďalší fungujúci seriál, ktorého produkciu má navyše plne vo svojich rukách.
Dunaj, k vašim službám už momentálne dosahuje sledovanosť blízku Druhej šanci z minuloročnej jesene, získal tiež status najsledovanejšieho pravidelného programu vo svojej sezóne.
Ako najúspešnejšia novinka či seriál by ovládol aj celý rok 2023, nebyť minisérie Iveta vysielanej začiatkom roka na obrazovke konkurenčnej Joj. Tá aj bez úvodných dvoch absolútne rekordných častí dosahovala priemerne vyššiu sledovanosť.
Dunaj a Druhá šanca zdieľajú niektorých tvorcov či hercov – hlavnú postavu v oboch seriáloch stvárňuje Ján Koleník, rovnako tak sa v nich objavujú Sarah Arató, Monika Hilmerová či Filip Tůma.
Dunaj bude pokračovať
Markíza však chce budúci rok na svojej obrazovke oba jej dva seriálové hity.
Televízny líder sa pokúsi o potvrdenie televíznej dominancie, pričom diváci sa v jednom roku dočkajú najsledovanejších seriálov rokov 2022 a 2023.
Na obrazovky sa podľa potvrdených informácií vrátia Druhá šanca aj Dunaj, Jojka zas prinesie pokračovanie Ivety.
Dunaj, k vašim službám bude podľa našich informácií pokračovať od prvých mesiacov roka 2024 a Markíza plynule nadviaže na tohtoročné vysielanie.
V prípade Dunaja sa dlhšia prestávka ani neočakáva, nakoľko ide o vzťahovú drámu s intenzívnejším nasadzovaním. Tie sa vyznačujú pravidelným vysielaním bez sezónnych prestávok, dokým si udržujú divácku priazeň.
O čom budú nové časti?
Dunaj ešte len čaká veľké rozuzlenie tohtoročného deja a Markíza tak detaily budúcoročných častí prezrádzať nechce.
Už dnes je však jasné, že tvorcovia neplánujú žiadny výrazný skok v čase.
Seriál podľa prvých informácií nadviaže na obdobie, v ktorom sa momentálne odohráva, a pripravované epizódy budú posadené do začiatku 40. rokov minulého storočia.
Na pozadí tak budú naďalej prebiehať udalosti z čias 2. svetovej vojny. Dej bude poznačený dramatickým vývojom udalostí v Európe a šíriacim sa strachom.
Drastické rozhodnutia nacistickej moci ovplyvnia životy viacerých seriálových hrdinov, ktorí nebudú čeliť iba výzvam v láske či snahám udržať si dôstojné miesto v spoločnosti, ale bojovať budú o vlastný život.
Markíza naznačuje, že do príbehu budúcoročných epizód ešte viac zasiahne zmena politickej klímy, ktorá so sebou nesie tragické následky.
Láme jeden rekord za druhým
Dunaj je aktuálne na vrchole svojej popularity.
Už od septembra seriál postupne vylepšuje maximá a zbiera nových divákov, pričom rekordy dosiaľ najčastejšie lámať v priebehu októbra.
Novembrové vysielanie ale odštartoval rovno historicky najsledovanejšou epizódou, ktorú si 2. novembra 2023 pozrelo priemerne rekordných 552-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Ešte v januári či februári 2023 seriál spravidla sledovalo okolo 400-tisíc divákov, na jeseň sa posunul pod hranicu pol milióna divákov. Častejšie sa však už dostáva aj nad ňu.
Dunaj v rovnaký deň trhol absolútne všetky rekordy, keď ich prepísal tiež v obchodnej cieľovke s ratingom 9,3 % a podielom na trhu 32,3 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“