Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Pikošky

Veľká správa pre fanúšikov Nemocnice a Dunaja: Na obrazovky sa budúci rok majú vrátiť skôr!

Hlavné seriálové ťaháky Joj a Markízy môžu po zimnej prestávke odštartovať skôr, ako televízie pôvodne priznali.

Po Dunaji, k vašim službám tohtoročné vysielanie uzatvára aj Nemocnica.

Jojka už klasicky svoje večerné seriály potiahne pred koncom sezóny o niečo dlhšie ako konkurencia, pričom vôbec najdlhšie v televíznom programe vydrží komediálna Hranica. Tá zároveň tento rok ponúkne aj úplný koniec, posledné dve časti televízia odvysiela v pondelok 18. decembra.

O týždeň skôr vyvrcholí Nemocnica, ktorá si niekoľko dní užíva voľnejší konkurenčný priestor.

Hneď tento utorok, kedy Dunaj ponúkol iba krátku vianočnú epizódu, si nemocničná séria v sledovanosti polepšila, v podiele na trhu sa dvihla z priemernej úrovne okolo 17 – 18 % nad 20 % v obchodnej cieľovke.

Pomáhal jej aj nábeh po iba vyše 15-minútovom Dunaji na Markíze, ktorý dorovnal ratingový rekord z celého vysielania seriálu výkonom 9,3 %. Následne vysielaná Policie Modrava uhrala už rating 4,4 %, Nemocnica sa dvihla na 6 %.

Na jeseň ju už taktiež čakajú iba posledné epizódy, keď sezónne finále Nemocnice naplánovala Jojka na utorok 12. decembra o 20:40.

Obe televízie tak svoje hlavné seriálové ťaháky uzavreli netradične začiatkom týždňa, aj keď ich pravidelne vysielajú v utorky a štvrtky.

14. decembra odvysiela Jojka namiesto Nemocnice premiéru komédie Českej televízie Ruce v záruce s Annou Polívkovou, v utorok 19. decembra zas do jej slotu nasadí mimoriadny vianočný špeciál seriálu Tomáš a Diana.

Dunaj s Nemocnicou majú odštartovať skôr

Oba ťažiskové seriály najsledovanejších televízií budú pauzovať počas zimnej prestávky.

Ako sme už informovali, Markíza aj Joj vo svojich prvých plánoch naznačili, že plánujú skôr konzervatívnejší nástup do nového roka a nezopakujú rýchly štart Nemocnice s Dunajom hneď na začiatku januára.

Seriály svoje tohtoročné vysielanie štartovali zhodne už v utorok 10. januára 2023, prvé plány oboch televízií na rok 2024 ani s jedným seriálom nateraz v januárovom programe nepočítali. Ako sme už informovali, pôvodne s nimi mali rátať ešte od prelomu januára a februára, prípadne až od druhého mesiaca v roku.

Aktuálne je však pravdepodobnejší scenár, že sa Nemocnica s Dunajom vrátia rovno v januári.

Prvú lastovičku vypustila Markíza, ktorá avizuje úpravu svojich prvých plánov a skorší nástup Dunaja, k vašim službám, než pôvodne odhalila.

„S výkonnosťou seriálu Dunaj, k vašim službám sme mimoriadne spokojní, aktuálne ide o vôbec najsledovanejší program na celom televíznom trhu. Na nové časti sa fanúšikovia Dunaja môžu tešiť už v januári 2024,“ potvrdil pre Aktuality.sk PR manažér Markízy Lukáš Kočišek.

Stať sa tak ale nemusí podobne skoro ako tento rok, návrat seriálu môže televízny líder smerovať do druhej polovice mesiaca.

Dá sa očakávať, že ku skoršiemu vytiahnutiu Nemocnice pristúpi aj Jojka.

Práve Joj bola v taktike štartovaniu nových častí svojho seriálu v tomto roku odvážnejšia – skorým nástupom Nemocnice v januári aj v druhej polovici augusta vyprovokovala napokon konkurenciu ku zmene jej plánov a ku skoršiemu nasadeniu Dunaja ako plánovala. V oboch prípadoch nové série zaraďovala do štruktúry zmenou programu.

Teraz o skoršom vytiahnutí Dunaja, než pôvodne naznačila, hovorí samotná Markíza.

Joj v prvých januárových plánoch v slote Nemocnice počítala s talianskym seriálom Viola come il mare, ktorý diváci poznajú z českých obrazoviek pod názvom Farby Palerma. Zacieli ním primárne na divákov telenoviel a menšej Doma, viac v tomto článku.

Seriál má celkovo 12 častí, Joj ho chcela odvysielať počas štyroch týždňov so štartom od utorka 9. januára 2024. Finálne plány oboch televízií v januári budú postupne známe v najbližších dňoch a týždňoch.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor