Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Veľká noc poriadne šokovala: Diváci sa televíziám otočili chrbtom, nezabrala ani veľká novinka!

Sledovanosť z prvých veľkonočných dní sa potvrdila aj v jej druhej polovici sviatkov. Anketa na konci článku.

Akoby sviatky ani neboli.

Tohtoročná Veľká noc priniesla na Slovensko príjemné jarné počasie, ktoré mohlo potrápiť najsledovanejšie televízie na trhu. Tie boli v minulosti zvyknuté na sviatočný príliv divákov k obrazovkám a nárast sledovanosti ich programov, to však začína byť postupne minulosťou.

Televízie rátali straty už od štvrtka, kedy dochádzalo k veľkému sťahovaniu národa za rodinami.

Ako sme už informovali, približne o 100-tisíc divákov oproti predošlým dňom prišli programy ako Sľub, Bez servítky či Dunaj, k vašim službám, ktorému však divákov bralo aj mimoriadne nasadenie finále Ranča na štvrtkový večer.

Stratu to prinieslo obom seriálom, Joj sa však podarilo Dunaj zatlačiť na najslabší výkon v tomto roku.

Sama však musela predýchať výbuch Bez servítky, ktoré v obchodnej skupine na úplné dno zatlačil, podľa všetkého, reprezentačný hokej na sesterskej Joj Plus.

V piatok svoj najväčší sviatočný prepadák zažila Markíza s filmovou premiérou Krokodíl Lyle, s ktorou sa nedostala ani na podielových desať percent.

V sobotu zas najväčšie prekvapenie zažila Jednotka, ktorej bežne najúspešnejší sobotný program Záhady tela prišiel o viac ako 100-tisíc divákov. Kým ešte týždeň predtým atakoval 400-tisícovú hranicu, na Bielu sobotu k nemu neprišlo ani 300-tisíc divákov.

Šokované mohli byť televízie v nedeľu, ktorá býva často najsilnejšia pre televízne spravodajstvá.

Na Veľkú noc to neplatilo – Televízne noviny malo sledovať priemerne celkovo 355-tisíc divákov a Noviny na hlavnej Joj priemerne 329-tisíc divákov. V priebehu týždňa pritom Televízne noviny atakovali aj polmiliónovú hranicu.

Podobne pod priemerom boli správy televízií aj v piatok či v sobotu.

Chuť si napravili až v pondelok, kedy bola najväčšou udalosťou dňa správa o úmrtí pápeža Františka. Televízne noviny si priemerne pozrelo 456-tisíc divákov a stali sa najsledovanejším programom Veľkonočného pondelka.

Večer totižto prišlo ďalšie prekvapenie, keď Joj sklamala premiéra veľkého romantického seriálu Lásky v Istanbule.

Po masívnej televíznej aj online kampani divákov k veľkonočnému štartu vôbec neprilákal – úvodný diel Lások v Istanbule malo sledovať 267-tisíc divákov. Ranč týždeň predtým v pondelok sledovalo okolo 330-tisíc divákov.

Joj pri štarte odvysielala dve časti, pričom celé publikum do konca neudržala – druhú epizódu si malo priemerne pozrieť 228-tisíc divákov.

Ešte väčšie sklamanie zažila Joj v obchodnej skupine, v ktorej úvodný diel Lások v Istanbule dosiahol rating iba 3,9 % s podpriemerným podielom na trhu 11,9 %. Ranč zvykol v pondelky prekračovať 4-percentnú hranicu, najhorší výkon však datuje práve na ratingu 3,9 %.

Markíza urobila správne rozhodnutie, keď ponechala v programe aj na Veľkonočný pondelok seriál Vina.

Uhájila s ním svoje postavenie, štart 2. série Viny dosiahol priemery dramatickej kriminálky s ratingom 7,1 % a podielom na trhu 22,9 %. Celkovo si deviaty diel seriálu pozrelo priemerne 416-tisíc divákov.

Najsledovanejším programom Veľkej noci sa stalo nedeľné Let´s Dance.

To si počas sviatkov taktiež dokázalo uhájiť svoje priemery, v obchodnej skupine dosiahlo rating 8,5 % s podielom na trhu 30 %, celkovo si veľkonočné kolo pozrelo priemerne 531-tisíc divákov.

Veľkonočné televízne premiéry tento rok nelákali.

Spomedzi filmov okrem piatkového prepadáku Krokodíla Lyle na Markíze zaznamenali vlažný až podpriemerný výkon aj české komédie Franta mimozemšťan, vysielaný v sobotu na Markíze, s ratingom 4,2 % a podielom na trhu 15,9 % či Aristokratka vo vare, ktorá v nedeľu na Joj proti Let´s Dance zaznamenala rating 4,6 % s podielom na trhu 15 % v obchodnej skupine.

Z večerných filmov bola najvyššie piatková animovaná premiéra Joj Mimoni 2: Zloduch prichádza, stačil jej k tomu ale 5-percentný rating a podiel na trhu cez 16 %.

Boli ste spokojní s tohtoročným veľkonočným programom v televíziách?

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor