Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: vysielanie TV Markíza

Iba u nás

V zovretí skončí skôr ako originál! Toto už Markíza neodvysiela, poznáme dátum finále

Rovnako, ako v prípade jarnej Viny, Markíza neadaptuje celú jednu sériu originálneho námetu.

Ďalšia dramatická séria Markízy sa chýli ku koncu.

Televízna jednotka po úspechu Klamstva, Zrady a Viny na nič nečakala a v poradí štvrtý seriál nasadila na obrazovky ešte v jesennej sezóne, v ktorej projekty z tejto dramatickej série až doposiaľ nevysielala.

Markíze sa však tento krok nevyplatil.

V zovretí ako prvý z týchto seriálov nezabral a lídrovi v pondelňajšom prime-time padá do podpriemerov. V ostatných týždňoch sa pohybuje na podielovej úrovni okolo 16 až 18 % v obchodnej skupine, priemery Markízy dosahujú úroveň okolo 20 až 24 %.

Celkovo si ho nachádza spravidla okolo 330-tisíc divákov, kým prechádzajúce série sa vedeli hýbať okolo 400-tisícovej hranice.

Blíži sa ku koncu

Seriál čakajú na obrazovke posledné týždne.

V zovretí postupne rozpletie záhadu okolo Šimona (Adam Bardy), tajomného syna zavraždeného Denisa Rosmana (Vladimír Kobielsky), ktorý v ďalších častiach zohrá dôležitú úlohu.

Zároveň odhalí, kto terorizuje rodinu Valérie Rosmanovej (Monika Hilmerová), a taktiež, ako sa vyvinú udalosti po hrozivej dopravnej nehode. Po tej bude visieť na vlásku život Jonáša (Samo Ducár), no nešťastná udalosť skomplikuje už tak napäté vzťahy medzi Annou Kellerovou (Simona Kollárová) a Evou (Zuzana Norisová).

V dome Rosmanovcov sa k tomu objaví votrelec a Valérii pôjde o život. Drámu zažijú aj ďalšie jej dcéry, keď Jane (Jana Graňák Kovalčíková) niekto unesie dieťa…

Skončí skôr ako originál

Na obrazovku Markízy sa tento pondelok dostane už 9. epizóda, pričom celkovo ich televízia nakrútila dvanásť. 

V zovretí tak vyvrcholí o necelý mesiac – veľké finále seriálu je naplánované na pondelok 17. novembra 2025. Skončí teda v deň, kedy si Slovensko pripomenie Nežnú revolúciu.

Tento rok však 17. november bude bežným pracovným dňom, keď po prvýkrát nebude jeden z najvýznamnejších štátnych sviatkov aj dňom pracovného pokoja.

V zovretí na Markíze neponúkne všetky časti, ktoré priniesol jeho originál.

Líder už stabilne vo svojej seriálovej tvorbe hľadá inšpiráciu v zahraničí, pričom tentokrát verne adaptoval írsku sériu Smother vysielanú v rokoch 2021 až 2023.

Tá sa počas troch rokoch svojho vysielania dočkala celkovo až troch sérií a 18 častí, no slovenskí tvorcovia pre túto jeseň spracovali iba prvé dve série. Spolu teda uvedú spomínaných 12 dielov namiesto 18-tich.

Ďalšie časti neodvysiela

Na Markíze sa už ale ďalšie zápletky, ktoré priniesla pôvodná tretia séria, neobjavia.

Tvorcovia írskeho originálu sa po úspechu snažili už po druhý raz predĺžiť pôvodne 6-dielny uzavretý seriál o ďalšie príbehy rodiny Rosmanovcov, ktorými odhaľovali nové rodinné tajomstvá.

Aj v 3. sérii bola totiž témou vražda Denisa Rosmana a hľadali sa nové prepojenia na smrť seriálového hrdinu.

Ako to už býva, snaha natiahnuť vopred koncipovaný seriál spravidla končí umelým pridávaním zápletiek a dramatických zvratov, ktoré už po čase prestávajú lákať divákov.

Markíza týchto posledných šesť častí originálu V zovretí ani nespracuje.

Televízia oficiálne potvrdila uvedenie iba prvých dvanástich epizód a adaptácia zvyšných šiestich častí sa neočakáva.

Rovnako pristúpila k jarnému seriálu Vina, ktorý na slovenskej obrazovke dostal celkovo 16 častí, aj keď jeho britský originál Broadchurch priniesol až 24 epizód. Markíza i v tomto prípade adaptovala dve série pôvodného seriálu z celkových troch.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor