Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

V kritických dňoch potvrdila silu Markíza, špeciály aj správy jej už padajú! Do čela sa vracajú Noviny

Markíza ukázala naďalej silnú pozíciu v čase, kedy v spoločnosti dochádza k zlomovým udalostiam, v bežnom režime si späť vedenie preberá Joj.

Prepuknutie krízového stavu na Slovensku krátko po potvrdení prvých prípadov koronavírusu na našom území spôsobil prirodzený dramatický nárast záujmu o spravodajstvo. Len pri hlavných večerných správach ich súhrnná priemerná sledovanosť z úrovne okolo 1,5 milióna divákov stúpla v najexponovanejších dňoch až nad 2 milióny s rádovo vyšším zásahom.

Zvýšenú sledovanosť si do dnešných dní drží TA3, ktorá zažila nielen rekordné dni ale týždne, najväčší nárast sledovanosti zaznamenali po nástupe krízy Televízne noviny, ktoré prepisovali dlhodobé maximá.

V prvých týždňoch krízy porástli Televízne noviny od bežnej úrovne v okolí 500 až 600-tisíc divákov stabilne nad 700-tisícovú úroveň a skákali až k hranici 800-tisíc divákov, ktorú dokázali výnimočne aj prekročiť. Boli jasne najsledovanejším spravodajstvom trhu, pre TN-ky šlo oproti dlhodobému trendu sledovanosti o mimoriadny skok nahor a pripomenutie si niekdajšej silnej pozície, kedy im takéto čísla patrili pravidelne.

Markíza zároveň ako prvá zareagovala zaradením večerných koronašpeciálov, ktoré jej v začiatku dosahovali taktiež vysoké čísla sledovanosti až na 700-tisícoch divákov a následne jej zabezpečovali stabilné čísla po tom, čo líder vypol z večera všetok premiérový program mimo Superstar. Silné vydania večerných Mimoriadnych relácií sa Markíze dostávali k okoliu pol milióna, bežne im patrila úroveň okolo 350-tisíc divákov.

V posledných vydaniach už však začali prepadávať na svoje dno, na čo Markíza okamžite zareagovala programovou zmenou a ich stiahnutím.

Tak, ako si na život s koronavírusom Slováci postupne musia zvykať, tak sa situácia vracia do bežných koľají aj pri televíznej sledovanosti. Televízne noviny od vysokej 700-tisícovej hranice začali postupne klesať od začiatku apríla, pričom v posledných dňoch sa už ich aktuálna priemerná výkonnosť hýbe okolo 550-tisíc divákov.

Do svojej pôvodnej pozície sa pritom vracajú konkurenčné hlavné správy Joj Noviny, ktoré od roku 2016 prebrali postupne pozíciu najsledovanejších správ aj pravidelne vysielaného programu na Slovensku. V tomto roku po dlhom čase o ňu začali prichádzať, pričom zásadný odskok nastal práve príchodom krízy, kedy Markíza vystrelila.

Kým Televízne noviny dokážu v mimoriadnych situáciách na seba viazať najmä nových divákov, Joj, aj pri náraste sledovanosti v čase pandémie, držala najmä tých svojich. Momentálne jej to znova vracia vedúcu pozíciu medzi hlavnými správami, keď si v celom priebehu roka drží konštantnú výkonnosť a aktuálne nezaznamenáva taký prepad čísel ako Televízne noviny alebo aj Správy RTVS.

Aj verejnoprávne spravodajstvo ukázalo veľmi pozitívny vývoj po nástupe krízovej situácie na Slovensku, keď veľká časť nového publika dala prednosť práve informáciám z verejnoprávnej televízie.

Od bežnej úrovne 350 až 400-tisíc divákov stúpali Správy RTVS nad pol milióna až ku 600-tisícovej hranici a percentuálne tak zaznamenávali najvyšší nárast. Aktuálne sa už vrátili tak, ako Televízne noviny, späť k bežným číslam.

Momentálne sa hýbu Správy RTVS v rozmedzí 300 až 400-tisíc divákov. V apríli sa začali postupne dorovnávať výkonnosti Televíznych novín a Novín Joj, ktoré v ostatných dňoch začali preberať tesne späť vedúcu pozíciu, posledné dni mali dosiahnuť priemer pod 580-tisíc divákmi, Televízne noviny okolo 550-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor