Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Tvoja tvár zažila v 6. sérii jeden z najsledovanejších ročníkov od štartu! Veľké finále prekazilo počasie

Markíze vyšlo všetko, čo si v aktuálnej sérii ťažiskovej celebritnej šou predsavzala.

Po minuloročnom odklade Markíza pre túto jar definitívne nakrútila naplánovaný 6. sériu svojej kľúčovej ťažiskovej prime-time šou Tvoja tvár znie povedome. Pri realizácii nového ročníka si za základný cieľ stanovila zdvihnutie diváckej priazne, čo sa jej podarilo, podľa všetkého, aj nad jej pôvodné očakávania.

Spôsob televízia zvolila rovnaký, ako pri vlaňajšej Superstar.

Stavila v prvom rade na silný kasting súťažiacich, do ktorého namiešala koktail tvárí so silnou základňou na sociálnych sieťach, potenciálnu novú hviezdu z radov jej programov či seriálov, vytiahla tiež tváre, ktoré sa najväčšej popularite tešili ešte v predošlom miléniu a zostavu doplnila tradične tvárami z jej zabehnutých seriálov a súťažiacou, resp. víťazkou vlastnej talentovej šou. Televízii najviac zabralo počínanie a vystúpenia Martina Klinčúcha, Kristíny Madarovej, ale aj Dušana Cinkotu, Evelyn Kramerovej, či prilákanie internetovej hviezdy Fera Jokea.

Markíze s novou sériou dosiahla dramatické zvýšenie sledovanosti, keď jej zostava súťažiacich evidentne vyšla výrazne lepšie než v predošlých troch sériách.

Po rekordnej prvej sérii z jari 2016 začala sledovanosť Tvojej tváre Markíze prudko klesať, v predošlom ročníku na jeseň 2019 zaznamenala aj svoj dosiaľ najhorší výkon v komerčnej cieľovke 6,2 %.

Tento rok bol po sérií poklesov presne opačný.

Markíza so šiestou sériou Tvoja tvár znie povedome zaznamenala najsilnejší ročník od roku 2016.

Najčastejšie sa v tomto roku v komerčnej cieľovke ratingovo hýbala na úrovni 10 – 11 %. Pre porovnanie, napríklad v tretej sérii sa bežne hýbala na úrovni 8 – 9 %, v piatej sérii to bolo najčastejšie v okolí 7 – 8 %.

Rekord 6. série zaznamenala Tvoja tvár ratingom 11,3 % s podielom 30 %. Predbehla tým aj rating zo štartu šiestej série, kedy uhrala druhý najsilnejší výkon roka 11,1 %. Maximum dosiahla s tretím kolom aj v celkovom publiku s 582-tisíc divákmi.

Ratingovo aj v celkovom počte divákov sa Tvoja tvár s týmto vydaním postarala o najlepší výkon od októbra 2016, kedy bežal druhý ročník Tvojej tváre. Práve výkon druhej série šou, ktorá dosiahla priemerný rating 10,5 %, dokázala Markíza so šiestou sériou dorovnať.

Tvoja tvár historicky trpí kolísavou sledovanosťou smerom k finále.

Kým v niektorých sériách vystrelila v závere na svoje rekordy, v iných zas, naopak, padala pod priemerné výkony jednotlivých ročníkov.

Tento rok sledovanosť Tvojej tváre smerom k finále ovplyvňovalo teplé počasie.

Šou po semifinálovom poklese na najslabší rating série uhrala obdobný výkon aj s veľkým finále, ktoré dosiahlo rating 9,7 %, avšak so silným podielom 30 %, ktorým šou dorovnala top výkon série. Celkovo finále sledovalo 538-tisíc divákov.

Paradoxne, finále 6. ročníka tesne zaostalo za ratingom toho z piateho ročníka, ktorý bol priemerne slabší aj o tretinu. Pred dvomi rokmi šou vrcholila na ratingu 10,1 % s podielom 30,5 %. Celkovo však mala pri finále tentokrát divákov viac.

Prehľad sledovanosti finálových epizód šou Tvoja tvár znie povedome
1. séria, jar 2016: rating 16,6 %, podiel 48,6 % / celkovo 841-tisíc divákov
2. séria, jeseň 2016: rating 9,9 %, podiel 34,9 % / celkovo 515-tisíc divákov
3. séria, jar 2017: rating 7,6 %, podiel 22,7 % / celkovo 416-tisíc divákov
4. séria, jeseň 2018: rating 9,8 %, podiel 29,7 % / celkovo 536-tisíc divákov
5. séria, jeseň 2019: rating 10,1 %, podiel 30,5 % / celkovo 518-tisíc divákov
6. séria, jar 2021: rating 9,7 %, podiel 30 % / celkovo 538-tisíc divákov


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor