Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť

Toto sa len tak nevidí: Druhá šanca po prepade na dno s novým rekordom sezóny!

Kým v jednom týždni od seriálu odišla masa divákov, v druhom ich prišlo viac ako kedykoľvek predtým v tomto roku.

Obrat, aký sa len tak nevidí.

Rozpačitú sezónu zažíva po svojom návrate na televízne obrazovky najúspešnejšia televízna novinka roka 2022 Druhá šanca, ktorá pred dvomi rokmi udržala svoju televíziu nad vodou.

V čase, kedy sa Markíze prestalo dariť s viacerými večernými programami, jej Druhá šanca valcovala obrazovky a pomáhala televízii udržiavať status lídra na trhu.

Veľký úspech seriálu oproti väčšine zvyšného večerného programu Markízy mal prispieť k rozhodnutiu pustiť sa okamžite do výroby a vysielania druhej série, čo napokon spôsobilo, že seriál musel na svoje ďalšie pokračovanie čakať dva roky.

Aj keď sa očakávalo, že práve dlhé čakanie zvýši hlad divákov po nových častiach, opak bol pravdou.

Druhá šanca sa pri návrate s 3. sériou oproti niekdajším výkonom výrazne prepadla, pričom celkovo po pauze oproti minulosti stratila 100 až 200-tisíc divákov.

Kým v minulosti ju pravidelne sledovalo viac ako pol milióna divákov a v najlepších časoch prekračovala aj 600-tisícovú hranicu, v tomto roku sa usadila na 400-tisícovej úrovni, no padla už aj pod ňu. Minimom seriálu je sledovanosť druhej epizódy 3. série, ktorú si pozrelo 372-tisíc divákov.

Podobne výrazný pokles zaznamenal niekdajší seriálový hit aj v obchodnej cieľovke, v ktorej oproti minulosti stratil 2 až 4 ratingové body. Iba minulý týždeň sa pritom v obchodnej skupine prepadol na svoje historické minimum ratingom 6 % a podielom na trhu 21,5 %.

Druhá šanca sa však momentálne z pádu na dno oklepala rekordne rýchlo.

Aj keď naďalej ďaleko zaostáva za úspešnosťou prvých dvoch sérií z roku 2022, prešiel iba týždeň, po ktorom prepisovala rovno všetky rekordy prebiehajúcej 3. série, pričom si pripomenula aj dominantné postavenie z minulosti.

Druhá šanca totižto s najnovšou ôsmou časťou 3. série raketovo porástla a v obchodnej cieľovke vystrelila na úroveň Dunaja, k vašim službám ratingom 8,1 % a ešte silnejším podielom na trhu 30,4 % v obchodnej cieľovej skupine.

Ide o mimoriadny medzitýždenný nárast o viac ako dva ratingové body a takmer deväť podielových bodov a súčasne o rekordné hodnoty seriálu v tomto roku.

Dramatická séria sa po prvý raz v 3. sérii prehupla cez 8-percentnú ratingovú hranicu, doposiaľ sa najvyššie pohybovala pod ňou na výkonoch 7,7 %. Trikrát však podliezla aj sedem percent.

Zároveň sa premiérovo v tejto sezóne vrátila na niekdajšie vysoké 30-percentne podiely na trhu, ktoré bežne dosahovala pred dvomi rokmi.

Druhá šanca navyše prepísala tohtoročný rekord aj v celkovom publiku, keď si ju malo najnovšie pozrieť priemerne celkovo 432-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Doposiaľ sa najvyššie v tretej sérii hýbala na úrovni okolo 420-tisíc divákov, minulý pondelok sa ale prepadla k 388-tisíc divákom. Išlo o druhý najhorší výkon celého seriálu, po týždni tento pondelok si ju už zaplo najviac divákov v tomto roku.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor