Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Televízie v totálnom šoku: Ťahák Markízy sa prepadol, ďalší vo finále s čistým fiaskom!

Dva prémiové seriály Markízy a Joj zažili najhorší výkon od ich štartu.

Tohtoročná televízna jeseň nie je skúpa na prekvapenia.

Kým svoju očakávanú výkonnosť dosahujú také programy ako Dunaj, k vašim službám, Záhady tela, Inkognito alebo Farma, iné zas dokážu viac či menej pozitívne prekvapiť.

Najväčším pozitívnym prekvapením sezóny je mimoriadne úspešný rozbeh rodinnej šou Pečie celé Slovensko, ktorá v nedele na Jednotke zažíva najlepší štart spomedzi všetkých štyroch doterajších sérií. Naopak, sklamaním na rovnakej obrazovke skončil nástup dvoch najväčších sezónnych noviniek Slovenskej televízie Sieň slávy a Slasti, strasti!, ktoré obe skončili v hlavných cieľovkách ako trojky na trhu.

Markíza zas oslavuje úspechy s 5. sériou reality šou Extrémne premeny, ktorej sa darí v obchodnej cieľovke dosahovať najvyššie podiely na trhu zo všetkých večerných programov na úrovni 28 – 30 %.

Prekvapivý prepad Druhej šance

Za jej očakávaniami ale zaostáva oveľa väčšie želiezko v ohni v podobe 3. série dramatického seriálu Druhá šanca, ktorý definitívne úspechy prvých dvoch sérií nezopakuje.

Druhá šanca už pri návrate po nekonečnej dvojročnej prestávke, vynútenej čakaním na originálne talianske scenáre, z ktorých celý seriál vychádza, zaskočila aj vlastnú televíziu, keď pri štarte 3. série zažila vôbec najhorší výkon celého seriálu.

Kým 1. sériu Druhej šance sledovalo priemerne okolo 585-tisíc divákov a 2. sériu okolo 525-tisíc divákov, tretia odštartovala tesne nad 400-tisícovou hranicou, od ktorej sa ani v ďalších častiach výraznejšie neodlepila.

V obchodnej cieľovke stratila Druhá šanca oproti roku 2022 dva až tri ratingy, postupne sa však stabilizovala nad hranicou 7 %. Dosiaľ najlepší výkon 3. série dosiahla len minulý týždeň ratingom 7,5 %.

Po postupnom nachádzaní si aspoň menšej časti stratených divákov sa však Druhá šanca razom prepadla.

Niekdajší seriálový hit s Jánom Koleníkom už po tretí raz v tejto sezóne prehĺbil svoj najslabší výkon v obchodnej skupine, keď náhle padol na rating 6 % pri podiele na trhu necelých 21,5 %

Len medzitýždenne mala Druhá šanca stratiť jeden a pol ratingu.

Pre porovnanie, v 1. sérii sa ratingy Druhej šance hýbali okolo 10 – 11 %, v 2. sérii častejšie klesali k okoliu 9,5 %. V aktuálnej 3. sérii bol dosiaľ najhorším výkon 6,1 % z druhej časti, seriál ale častejšie prekračoval 7-percentnú hranicu.

Druhej šanci ubudlo aj z celkového publika, keď sa po čase opäť prepadla pod štyristotisícovú hranicu a pozrieť si ju malo priemerne 388-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Najhorším výkonom celého seriálu ale ostáva sledovanosť druhej epizódy 3. série, ktorú videlo 372-tisíc divákov.

Fiasko vo finále

Druhá šanca však i tak prináša svojej televízii minimálne priemerné výkony, čo sa nedá povedať o ďalšom prémiovom seriáli.

Na konkurenčnej obrazovke sa vôbec najväčším sklamaním skončilo uvedenie dramatickej novinky Príliš veľa lásky, ktorá mala potenciál nadviazať na seriálových predchodcov rovnakého žánru Klamstvo či Zrada.

Príliš veľa lásky však nepritiahlo divákov už ku štartu.

Seriál sa vo väčšine vysielania pohyboval iba okolo alebo pod 200-tisícovou diváckou hranicou v celkovom publiku a na úrovni okolo 3 ratingov v obchodnej cieľovke.

Najväčšie prekvapenie však prišlo vo finále.

Záverečný diel osemdielnej minisérie prinieslo nečakaný záver v podobe smrti hlavného hrdinu Mareka (Milo Kráľ). Zomrel rukou jednej z jeho troch osudových žien, keď po ňom vystrelila jeho milenka Naďa (Denisa Nesvačilová). Urobila tak po tom, čo mu porodila potomka, no Marek s ňou odmietol vytvoriť plnohodnotnú rodinu.

Kým len týždeň pred finále Príliš veľa lásky mierne porástlo a držalo si svojich divákov, so záverečnou časťou sa razom prepadlo na najhorší výkon celého seriálu s priemerne 176-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke.

Ešte s predposlednou časťou ich malo o takmer 30-tisíc viac.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor