Aktuality
Televízie sú po správe Joj na nože: „Máme za sebou úspešný september,“ reaguje Markíza! Čo ju potiahlo?
Joj v utorok informovala o jej úspechoch v prvý mesiac novej sezóny, Markíza na jej správu reaguje.
Televízna dvojka informovala v utorok novinárov o viacerých jej septembrových úspechoch. Vyzdvihla najmä sledovanosť hlavného spravodajstva, keď sa Noviny TV JOJ stali najsledovanejšou hlavnou spravodajskou reláciou mesiaca na Slovensku. „Noviny TV JOJ dosiahli v priemere lepší septembrový rating v porovnaní s konkurenciou, a to v CS 12-54 (7,1 % Rtg) aj v CS 12+ (10,9 %). Celkovo zaznamenala hlavná spravodajská relácia JOJky v porovnaní s ostatnými vyššiu sledovanosť až 14-krát za mesiac v rámci obchodne dôležitej cieľovej skupiny divákov a pre univerzálne publikum bola prvou voľbou väčšinu septembra, teda až 27-krát,“ napísala Joj.
Informovala tiež o úspechoch ďalších formátov ako Najlepšie počasie, Krimi či Šport a taktiež náraste menších staníc: „V septembri sa darilo aj ostatným staniciam z portfólia JOJ Group, a to v medziročnom porovnaní – PLUSka zlepšila svoj share v hlavnom vysielacom čase o 0,4 % na 4,5 % podiel na trhu a televízia WAU o 0,8 % na 1,9 % výkon v prime time.“ Joj tiež pripísala, že oproti augustu hlavná stanica posilnila v prime-time o 1,9 % na hodnotu 20 %.
Táto správa nenechala chladné vedenie Markízy. Tá dnes reagovala vlastnou tlačovou správou, v ktorej oznamuje, že jej skupina bola v septembri úspešná a medziročne rástla. Hneď v úvode pritom zdôrazňuje, že sa jej to podarilo narozdiel od konkurencie. „Konkurenčná televízna skupina zaznamenala v rovnakom období pokles,“ píše.
Markíza svoju správu stavia na úspechu celej skupiny. Výkon hlavnej stanice opomína. „Celodenne si skupina Markíza v septembri 2016 oproti minulému roku v strategickej cieľovej skupine 12-54 polepšila o viac než 2,5 % na priemernú hodnotu 32,6 %. V prime-time taktiež zaznamenala nárast o 1,2 % na priemerný trhový podiel 33,6 %,“ udáva. V podielových bodoch však celodenne porástla značne menej, konkrétne o 0,8 % z minuloročnej hodnoty 31,8 %. Číslo priniesli Stratégie. 2,5 % je tak percentuálny rozdiel oproti septembru 2015, nie hodnota v podielových bodoch, ako sa bežne v tlačových správach uvádza. V rámci prime-time zároveň spomína čísla v širšom čase od 19:00 do 23:00. Televízie bežne komunikujú hlavný vysielací čas v rozmedzí 19:00 až 22:00.
Markízu aktuálne ťahá nahor v prime-time Doma, ktorá je dôvodom uvedených čísel až do 23-tej. Vymenené životy pravidelne dosahujú vysoko nadpriemerné výkony, pričom podielovo najviac rastú s druhou časťou. Tá sa už spolovice vysiela za 22. hodinou. Zároveň je vysoko aj nasledujúci seriál Velvet vysielaný po 22:30. Oba seriály vylepšujú výsledky skupiny.
Samotná Markíza však v prime-time medziročne padá, klesá ale aj Joj. Tú tlačili vlani nahor vyššie výkony Česko Slovensko má talent oproti súčasným či vyšší podiel správ, aj vďaka silnému nábehu Mojej mamy. Markíza zas mala častejšie Televízne noviny bližšie 30-tky, aktuálne ju zrazil najmä Ostrov.