Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Ruská premiéra trhákom celého týždňa, Gagarin prevalcoval ostatné programy! Opäť vystrelili diskusie

V čase, kedy je predmetom vášnivých debát ruská vakcína, sa na slovenských obrazovkách na čelo vyšvihla ruská filmová premiéra.

Iba vo štvrtok aj na Slovensku rezonovalo pristátie americkej sondy, ktorá na povrch Marsu úspešne dopravila rover Perseverance, ktorý bude na povrchu červenej planéty pátrať po známkach života. Ďalšej z historických udalostí v objavovaní vesmíru venovali vysokú pozornosť aj Slováci, keď mimoriadne vysielanie na verejnoprávnej Dvojke dosahovalo rekordy sledovanosti.

Joj na záver týždňa zároveň načasovala filmovú premiéru o vôbec prvom človeku vo vesmíre, Jurijovi Gagarinovi, ktorý sa navždy zapísal do histórie.

Ruské spracovanie jeho príbehu v životopisnej dráme nakoniec ovládla celý týždeň.

Snímka Gagarin: Prvý vo vesmíre sa stala vôbec najsledovanejším programom v komerčnej cieľovke, keď vyskočila na rating 11,3 % s podielom 29,7 %. Predbehla všetky programy týždňa, vrátanie spravodajstiev, dotiahlo ju len nedeľné Najlepšie počasie s rovnakým ratingom.

V celkovom počte divákov sa ruská premiéra stala najsledovanejším nespravodajským večerným programom týždňa, celkovo ju sledovalo 517-tisíc divákov.

Mimo tradičných spravodajských relácií premiéru o Gagarinovi dokázali dotiahnuť či predbehnúť už iba nedeľné diskusné relácie.

O 5 minút 12 na verejnoprávnej Jednotke sledoval rovnaký počet divákov – celkovo 517-tisíc, podiel v obedňajšom čase šiel až na 32 %. Následne Na telo na Markíze šlo ešte vyššie a vyskočilo na svoj sezónny rekord s celkovo 557-tisíc divákmi a podielom 32,8 % v univerzálnom publiku.

Na telo dokonca výrazne porazilo aj hlavný nedeľný program Markízy – film Wonder Woman, ktorý v komerčnej cieľovke zaostal o viac ako tretinu. Na telo tam uhralo rating 8,3 %, snímka lídra šla pod 5 ratingov.

Veľkú pozornosť divákov v priebehu víkendu očakávane koncentroval posledný pretek Petry Vlhovej na lyžiarskych Majstrovstvách sveta.

Zisk druhej striebornej medaily najlepšej slovenskej lyžiarky sledovalo v sobotu popoludní priemerne 456-tisíc divákov, podiel vyskočil až na 35,2 %. Aj v tomto prípade dokázal denný program predčiť aj tie večerné, v komerčnej cieľovke pokoril komédiu Joj Fakjú, pán profesor 3, ktorá šla nad 5 ratingov a dorovnal snímku Markízy Pasažieri s ratingom 7,2 %.

 


Prekvapené televízie: Hlavný ťahák Joj s náhlym prepadom, Oteckovia zažili najslabší týždeň!Čítajte →

Uplynulý týždeň potvrdil napriek miernemu nárastu prepad seriál Najhorší týždeň môjho života, náhle zároveň v rovnaký deň padol Nový život. Ďalšiu stratu zároveň musela strpieť trápiaca sa Bodka. Pokles navyše zažili dominantní Oteckovia, pre ktorých to bol ich najslabší týždeň. Viac o seriáloch v tomto článku.

Celkovo najsledovanejším programom týždňa sa stali pondelňajšie Televízne noviny Markízy so 640-tisíc divákmi, tesne za nimi skončili nedeľné Noviny Joj so 638-tisíc divákmi.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor