Televízia
Prekvapené televízie: Hlavný ťahák Joj s náhlym prepadom, Oteckovia zažili najslabší týždeň!
Seriálom vo februári ubúdajú diváci, najslabší týždeň sezóny zaznamenali aj Oteckovia.
Po tom, čo v prvej polovici februára zažil nečakaný prepad nový seriál Markízy Najhorší týždeň môjho života, zažil o týždeň neskôr sklamanie aj ďalší štvrtkový seriál.
Na sezónne dno výrazne spadol seriál Nový život, ktorý sa mal u mladých prepadnúť na iba štyri ratingy, pričom ho v rovnakej cieľovke dotiahli oba hlavné večerné programy verejnoprávnej televízie. Seriál zároveň programy RTVS porazili v celkovom počte divákov, keď ich Zlaté časy na Jednotke mali 317-tisíc a špeciálne vydanie Experimentu na Dvojke sledujúce pristátie sondy na Marse spolu 258-tisíc divákmi. Pre reláciu Experiment šlo o vôbec historicky najsledovanejšie vydanie. Nový život klesol k úrovni 250-tisíc divákov.
Seriál Joj na minimum tretej série padol zo dňa na deň, ešte v utorok šiel na rating 5,5 % v komerčnej cieľovke. V okolí tejto hranice alebo pod ňou sa hýbe pravidelne. Celkovo ho v utorok sledovalo takmer 310-tisíc divákov.
Po dosiaľ najväčšom poklese sledovanosti potvrdila stratu divákov seriálová novinka Markízy.
Seriálu Najhorší týždeň môjho života sa síce podarilo medzitýždenne o niečo podrásť, keď ostatný štvrtok uhral rating 8,1 % a podielom 20,5 %. Na hodnoty ešte z polovice prvej série sa však po náhlom páde nevrátil.
Novinka sa ešte do začiatku februára pravidelne hýbala v okolo 9 ratingov, posledne dosiahla úroveň 9,4 %. Z nej pred dvomi týždňami náhle padla na 7,8 %. Markíza napriek tomu následne potvrdila, že Najhorší týždeň dostane druhú sériu.
Aj v celkovom publiku seriál medzitýždenne porástol, sledovalo ho 381-tisíc divákov. Potvrdil však pád pod doterajšiu stabilnú 400-tisícovú hranicu.
Najslabší týždeň sezóny zažili v druhej polovici februára Oteckovia.
Tí sa iba raz dokázali v komerčnej cieľovke dostať nad hranicu 9 ratingov, ktorú sa im zatiaľ v tomto roku darilo pokoriť častejšie, ako byť pod ňou. V podieli na trhu Oteckovia postupne potvrdzujú stratu na niekdajšiu stabilnú hranicu 30 %, minulý týždeň sa hýbali najčastejšie nad 26 a najvyššie sa blížili k 28 %. V celkovom publiku držia pravidelne záujem 430 až 460-tisíc divákov.
Ďalší pokles diváckeho záujmu zároveň čakal na tohtoročnú seriálovú novinku Bodka.
Tá Joj najnovšie priniesla rovno najhoršie seriálové čísla v jej histórii, keď v komerčnej cieľovke v sobotnom podvečere tesne nedosiahla už ani na dva ratingy. Celkovo si ju vybralo 110-tisíc divákov. Bodka tak zažila so siedmou časťou šiesty pokles sledovanosti, od štartu od nej zakaždým ešte časť divákov dokáže odísť.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“