Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Mediaboom.sk

Sledovanosť

Správy Markízy naďalej na vrchole, po presune vystrelil Pán profesor! Večerné špeciály v utorok priniesli televíziam nárast

Televíziám mimoriadna situácia komplikuje život v zákulisí a obmedzuje množstvo reklamy, paradoxne však dosahujú výrazne vyššie výkony, než v bežnom období.

Nárast sledovanosti televízií pokračuje aj v tento týždeň. Aj keď vyššie zisky to ani pre jednu z televízií znamenať nebude a, naopak, sa musia boriť s prepadom a škrtaním kampaní a neželaným zastavovaním programov, dosahujú v niektorých prípadoch najvyššie čísla celého roka.

Nový rekord u mladých divákov dosiahli večerné Televízne noviny Markízy, ktoré v utorok vystrelili už na rating 16 % s podielom 36,1 %. Spomínajú si tak na časy spred pár rokov, kedy im pravidelne patrili ešte podiely okolo 35 – 40 %. V celkovom publiku sa priblížili k sobotnému rekordu, sledovalo ich 843-tisíc divákov.

Nový rekord tohto roka v rámci najvyššieho počtu divákov pri svojom programe zaznamenala ale Markíza taktiež v utorok s Počasím, ktoré sledovalo 886-tisíc divákov. Pre porovnanie, v bežných dňoch sa začiatkom roka hýbalo najčastejšie medzi 550 až 650-tisíc divákmi.

S výrazným nárastom sledovanosti pokračujú aj Správy RTVS, v pondelok si ich pozrelo celkovo 585-tisíc divákov, pre porovnanie pred vypuknutím koronavírusu na Slovensku sa hýbali najčastejšie v širokom okolí hranice 350-tisíc divákov. Noviny Joj v pondelok aj utorok sledoval podobný počet divákov, vyše 640-tisíc.

Mimoriadna situácia prináša Markíze mimoriadne čísla sledovanosti nielen pri jej pravidelných spravodajských programoch. V pondelok pre aktuálnu krízu zrušila vysielanie Susedov a na 20:30 presunula nový rodinno-komediálny seriál Pán profesor. Ten zároveň vložila do spravodajského “sendviča” medzi hlavné spravodajstvo a avizovanú ďalšiu mimoriadnu reláciu ku koronavírusu o 21:30, na ktorý si diváci počkali a seriálu priniesli rekord.

Pán profesor totiž v tomto nastavení takmer zdvojnásobil sledovanosť, vystrelil na rating 11,9 % s podielom 26,8 %. Celkovo viedlo Inkognito s 509-tisíc divákmi. Spomínaná Mimoriadna relácia na Markíze v priebehu vysielania klesala a diváci od nej odchádzali, priemerne u mladých uhrala 9,5 ratingu s podielom 25,1 %, a teda pre Markízu silný nadpriemer, celkovo ju sledovalo priemerne 415-tisíc divákov.

V utorok o 20:30 vysielali spravodajské špeciály ku koronavírusu obe hlavné komerčné stanice. Markíza na poslednú chvíľu v utorok ten svoj, naplánovaný opäť na 21:30, presunula už na pol deviatu a vyškrtla tak narýchlo z vysielania Červené pásky. Tie nebudú pokračovať ani najbližšie týždne. Viac aj s vysvetlením nájdete v tomto článku.

Mimoriadnu reláciu na Markíze sledovalo v utorok o 20:30 spolu 549-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke šla na 12 ratingov. Joj odvysielala Noviny špeciál, tie si pozrelo 483-tisíc divákov. Markíza aj Joj zaznamenali oproti minulotýždňovému vysielaniu Červených pások a Nového života nárast sledovanosti, Joj si v komerčnej cieľovke polepšila o takmer jeden a pol ratingu.

Miesto Červených pások bude Markíza najbližšie týždne vysielať reprízu prvej série Sestričky. Operatívne ju odštartovala už po utorňajšej Mimoriadnej relácii na 21:30, skončila s podpriemerným podielom nad 16 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Najčerstvejšie témy

Odporúčame

Facebook

Nahor