Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Športová stanica RTVS pri štarte prekvapila: Sledovanosťou predbehla sesterské kanály!

Prvé vysielanie novej stanici RTVS Šport vyšlo, prekonala dokonca obe menšie kanály verejnoprávnej televízie.

RTVS v pondelok 20. decembra 2021 spustila štvrtý televízny okruh, ktorým naplnila sľuby o zaradení športovej programovej služby do jej ponuky.

S vysielaním začala o 17. hodine otváracím štúdiom spoločne s tvárami športového vysielania telerozhlasu, medzi ktorými nechýbal ani generálny riaditeľ RTVS, Jaroslav Rezník.

Spoločne so šéfom športu RTVS Matejom Hajkom, najznámejším komentátorom na Slovensku Marcelom Merčiakom, ale aj ďalšími komentátormi Ľubošom Hlavenom, Oľgou Hamadejovou alebo Pavlom Gašparom v hodinovom vysielaní predstavili viaceré plány stanice a vrátili sa aj k zrušenej bývalej ešte športovej Trojke, ktorej názov už pred dvomi rokmi prebral archívny kanál televízie. Na konci nechýbalo ani rozpačité krájanie torty, po ktorom už stanica naplno rozbehla svoje vysielanie.

Prvý prenos odštartoval nový kanál Šport o 18:45 hokejovým extraligovým zápasom medzi HK Dukla Ingema Michalovce a HK Nitra.

 


RTVS novú vizuálnu identitu a logá staníc nenasadí! Odštartovala nová stanica ŠportČítajte →

Už tým sa novej stanici podarilo hneď v prvý deň vysielania prilákať značné množstvo divákov, keď nový kanál Šport zažil vydarený nástup.

Športová stanica RTVS v prvý deň vysielania atakovala 1% podiel na trhu, keď sa v oboch hlavných cieľovkách podľa informácií z prostredia RTVS približovala tejto hranici.

V prime-time už dokonca túto základnú hranicu pre úspech nových malých staníc v prvý deň aj prekročila, keď v univerzálnej cieľovke 12+ mala dosiahnuť podiel na trhu v hlavnom vysielacom čase 1,4 %, v komerčnej cieľovke to bolo 1,5 %.

Stanica Šport takto v prime-time dokonca predbehla obe menšie stanice RTVS.

Dvojka v pondelok v hlavnom vysielacom čase uhrala v celkovom publiku menej ako percento, rovnako ako Trojka, ktorú Šport predbehol celodenne aj v prime-time v oboch cieľovkách.

Šport taktiež v komerčnej cieľovke celodenne atakoval výkon spravodajskej stanice TA3 a v prime-time nebol ďaleko od zavedených malých staníc komerčných televízií, keď atakoval výkon Wau, len percento zas nový kanál delilo od Dajto. Obe stanice však zažili slabší večer oproti priemerom.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor