Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: vysielanie TV Markíza

Sledovanosť

Šokujúce zvraty v Dunaji totálne rozdrvili konkurenciu: Tajomná žena u Kučerovcov všetko zmení!

Tvorcovia dobového hitu naplno rozbehli nové zápletky, nedali šancu návratu nemocničného seriálu.

Dunaj, k vašim službám naďalej kraľuje televíznej sledovanosti.

Ani kedysi výrazne sledovanejšia Druhá šanca sa pri svojom tohtotýždňovom návrate v 3. sérii na jeho úspech nechytá, v priamej konkurencii Dunaja navyše jedným z najväčších rozdielov zaostala ďalšia bývalá dominantná séria Nemocnica.

Dunaj sa síce minulý týždeň rozbehol rozpačito spracovanou smrťou ústrednej postavy Petra Kučeru (Marek Rozkoš), ani to ho však nepripravilo o jeho divákov. Naopak, televízia môže už čoskoro prilákať aj tých, ktorí sa k nemu zatiaľ po letnej prestávke nevrátili, keď pre divákov pripravila viacero neočakávaných aj toľko žiadaných zvratov.

Na scéne ďalší Petrov syn

Fanúšikovia seriálu si už mesiace žiadajú spravodlivosť aj pre zloducha Antona Holubca (Filip Tůma).

Kým iné seriálové tváre zažívajú jednu ranu osudu za druhou, jedna z najnegatívnejších postáv v seriáli sa napriek všetkému, čo spáchala, dosiaľ tešila len zo zlepšujúceho sa postavenia. Holubec si však tentoraz urobil priveľkého nepriateľa, keď obral o majetok samotných Klausovcov. Priďaleko zašiel aj s Lenou, na ktorú namieril opitý zbraň.

Po prstoch sa mu rozhodne klepnúť Walter Klaus (Ján Koleník) – postaví ho pred hotovú vec, keď mu prikáže podpísať rozvodové papiere. Holubcov príbeh s Lenou však týmto zďaleka neskončí…

Najväčší obrat v úvode 7. série však nastáva u Kučerovcov.

V čase, kedy sa celá rodina spamätáva zo smrti mladého Petra, prichádza do rodiny neznáma žena Júlia (Simona Kollárová) aj s malým 5-ročným chlapcom menom Petrík. Tvrdí pritom, že jeho otcom je Peter Kučera. Práve táto dejová linka bude jednou z najzásadnejších, keď ovplyvní dianie v celom seriáli.

„Jej príchod do Dunaja ovplyvní celý dej a spôsobí mnoho zvratov,“ naznačuje televízia.

Záhadná postava spôsobí v celej rodine veľký rozruch a s novými skutočnosťami sa bude každý jeden z jej členov vysporiadavať po svojom. Práve to, či a akú má spoločnú minulosť s nebohým Petrom bude podstatou celej jej linky.

„Zmyslom celej tejto postavy je určité tajomstvo, ktoré si nesie Júlia so sebou. Bude to o tom, aby si divák sám utvoril názor, či tejto postave verí alebo neverí,“ povedala herečka Simona Kollárová pre Markízu.

Jedna z najväčších výhier Dunaja

Práve podobnými nepredvídateľnými prekvapeniami udržujú tvorcovia Dunaja divácku pozornosť už štvrtú sezónu po sebe.

Platí to aj tentoraz, keď sa dobový seriál nateraz ako jediný z večerných či podvečerných programov vrátil po prestávke takmer na číslach, aké dosahoval pred ňou. Je pritom suverénne najsledovanejším programom na trhu.

Dunaj, k vašim službám síce zatiaľ vo všetkých troch častiach 7. série zaostal za polmiliónovou diváckou hranicou, čím si pohoršil oproti jari, v obchodnej cieľovke valcuje podobne ako v minulosti s vysokými podielmi na trhu okolo 28 – 30 %.

Tento utorok pritom s ratingom 7,9 % a podielom na trhu 28,4 % dokázal trhnúť jedno z najväčších víťazstiev od štartu, keď návrat konkurenčnej Nemocnice po letnej pauze zatlačil do hlbokého podpriemeru. Nemocničný seriál si mal pripísať podiel na trhu len cez 11 %.

Polepšiť si, naopak, dokázala Farma, ktorá v pondelok pri rozbehu 16. série zažila najhorší štart v histórii. V utorok sa už dostala bližšie ku svojim priemerom, keď mala získať rating 4 % s podielom na trhu takmer 24 % v obchodnej cieľovke.

Absolútne deklasovala seriál Tomáš a Diana, ktorý sa hýbal na úrovni malých staníc okolo šiestich percent.

V pomalšom rozbehu pokračuje Mama na prenájom, v utorok si však podielovo polepšila na takmer 23 %. Aj keď v obchodnej skupine napodobnila rating z pondelka, posilnila v staršej cieľovke, v ktorej jej pribudlo 15-tisíc divákov. Na svojom ostalo Bez servítky s podielom na trhu 19,5 % v obchodnej skupine.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor