Sledovanosť
Sľub totálne šokoval Markízu: Novým rekordom rozmetal aj Dunaj, k vašim službám!
Denný seriál absolútne prevalcoval všetky programy na trhu.
Keď sme v uplynulých dňoch informovali, že sa z nového dobového seriálu Sľub stáva nový hit televíznych obrazoviek, ten sa rozhodol tento týždeň svoj status potvrdiť až nečakaným spôsobom.
Denná podvečerná séria je už od pondelka v mimoriadnej forme.
V obchodnej skupine sa drž na dosiaľ najvyšších podieloch na trhu okolo 35 %, kým priemerne sa pohybovala v okolí 30 %. Ratingovo šla v pondelok aj utorok pod 9 %, doterajšie maximá drží tesne nad touto hranicou. V celkovom publiku zas v oba dni dosiahla úroveň okolo pol milióna divákov, kým s väčšinou vydaní sa jej priemery hýbu okolo 440 až 490-tisíc.
Sľub preskočil Dunaj
Už udržanie tohto trendu by stačilo na zaknihovanie najúspešnejšieho týždňa Sľubu od januárového štartu, seriál však uprostred neho dokázal vystreliť ešte viac.
Sľub túto stredu absolútne šokoval, keď sa v obchodnej skupine jeho výkon dostal na rekordný rating 10,2 % s rovnako najvyšším podielom na trhu 38,2 %. Doterajšie ratingové maximum seriál navýšil o takmer jeden bod.
Čo viac, dominantným spôsobom takto prekonal aj sledovanosť doterajšieho najsledovanejšieho programu na trhu Dunaj, k vašim službám.
Ten napríklad tento utorok dosiahol v obchodnej skupine rating 8,5 % s podielom na trhu 29,4 %, pričom aj minulé dva týždne sa jeho ratingy pohybovali na úrovni 8,4 či 8,5 %.
Najvyššie v tomto roku sa Dunaj, vysielaný v hlavnom vysielacom čase, dostal na začiatku februára, kedy vystrelil na rating 9,8 %. Ani ten tak nestačil na nový rekord podvečerného Sľubu.
Sľub trhol nový rekord aj v univerzálnom publiku, v ktorom ho sledovalo priemerne celkovo 548-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Dokonca aj v tejto cieľovke bol Sľub túto stredu sledovanejší ako Dunaj, ktorý uplynulé týždne sleduje v priemere okolo 540-tisíc divákov. Tento utorok ich mal 534-tisíc. S najsledovanejšou epizódou v tomto roku by však Dunaj podvečerný Sľub prekonal, začiatkom februára totiž trhol vlastné historické maximum s 594-tisíc divákmi.
Na nože sa vrátilo pri sile
Markíza od tohto týždňa rozbieha všetky jarné programy a dominovať začína vo väčšine dní.
V pondelok jej suverénnym spôsobom odštartovala nová dramatická kriminálka Vina, v stredu sa zas po polročnej prestávke na obrazovky vrátila úspešná kuchárska reality šou Na nože.
K tej sa okamžite vrátili diváci z minulého roka, keď úvodný diel 4. série Na nože zabodoval ratingom 8,6 % a podielom na trhu 30,8 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si šou pozrelo 395-tisíc divákov.
V stredu už novú konkurenciu ustál Ranč.
V univerzálnej cieľovke tesnejším spôsobom udržal stredajšie líderstvo, keď si rodinnú ságu pozrelo priemerne 403-tisíc divákov. Po pondelňajšom poklese sa tak vrátila späť nad 400-tisícovú hranicu, ktorú prekračovala pravidelne od svojho januárového štartu.
V obchodnej skupine sa Ranč dostal cez ratingových 5 % s podielom na trhu pod 18 % a bol tak blízko priemerov bez konkurencie Na nože. Minulé dve stredy zaznamenal výkony iba o tri desatiny ratingu vyššie.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
