Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Sledovanosť: Búrlivé víno jasným lídrom, z úspechu sa tešil Súboj národov

Sledovanosť počas sviatočného nastavenia televízií zvykne byť nestála, úspech závisí od správneho nastavenia filmovej ponuky. 8. mája sa výrazne neutrhla ani jedna zo staníc.

Výkon sviatočného programu lídra si udržiaval štandard, ktorý síce na priemer stanice nedosiahol, no ani v jednom prípade Markízu nepotopil pod 20-percentný podiel. Od rána až do večerného spravodajstva sa sledovanosť lídra pohybovala v priemere od 20 – 25 %, podielovo sa utrhol len doobedný Scooby-Doo 2 a jeho Nespútané príšery s podielom takmer 32 %. Joj so svojou ponukou zaostávala výraznejšie a jej priemerný výkon sa pohyboval na úrovni 11 – 14 %. Najsledovanejším off-time programom Joj boli Autá 2 s výsledkom pod 15 %. Jednotka naopak mohla iba rásť a ako to už počas sviatkov býva zvykom, bohatý archív verejnoprávnej televízie častokrát zaujme divákov. Vo štvrtok tomu bolo tak napríklad v prípade sfilmovanej balady Pavla Országha Hviezdoslava Zuzanka Hraškovie, ktorú sledovalo vyše 10 % divákov pri obrazovkách. Uspel aj vojnový film Bitka o Britániu s výkonom okolo 9 % (oba výsledky Jednotky v 12-54).

S príchodom spravodajského bloku sa už sledovanosť vrátila do zabehnutých koľají, vyhrali Televízne noviny s podielom takmer 38 %, Veľké noviny sledovalo takmer 27 % divákov pri obrazovkách. Podobný podiel získali aj KRIMI. Najsledovanejším programom dňa sa stalo Búrlivé víno, ktoré si vybralo vyše 30 % divákov, Paneláku sa v jeho konkurencii nepodarilo získať viac ako necelých 20 %. Po pol desiatej sa sily komerčných staníc vyrovnali, keď diváci „o chlp“ dopriali víťazstvo predčasne finišujúcej súťažno-zábavnej šou na Joj Súboj národov, ktorú sledovalo takmer 18 % z nich. Film na Markíze Nepovedz ani slovo, ktorý televízia ťahala až za polnoc, si vybralo v priemere taktiež okolo 18 % divákov, na pozíciu lídra sa dostal až po skončení šou na Joj.

Čítať viac...
Nahor