Pikošky
Škrty na poslednú chvíľu: Markíza stopla štart hlavného programu, vyhodila ho aj z jarných plánov!
Televízia sa mohla rozhodnúť až po odhalení jarných programov.
Už budúci týždeň Markíza naplno štartuje hlavnú časť jarnej sezóny, ktorá je na televíznom trhu obchodne najdôležitejším obdobím prvého polroka.
Rovno od pondelka 1. marca televízny líder kompletne zmení svoju večernú štruktúru, pričom sa pokúsi doslova prevalcovať konkurenciu. Tá svoje hlavné programy začala uvádzať od začiatku roka a nateraz s nimi bude pokračovať aj v marci.
Markíza do marcovej štruktúry vytiahla naraz prakticky všetky hlavné programy, s ktorými do sezóny počítala. Do spoločného programu zmestila aj projekty, ktoré sa postupne v priebehu predošlých sezón vystriedali v spoločnom vysielacom čase a nebežali súčasne. Príkladom sú z minulej jesene Pán profesor a až následne v druhej polovici sezóny vysielaní Susedia alebo vlani na jar Svadba na prvý pohľad až po ktorej dovysielaní prišla na rad Horná Dolná. Teraz pobežia všetky programy spoločne.
V prípade jedného z plánovaných hlavných programov však Markíza zaradila náhlu spiatočku.
Markíza pôvodne už od stredy 10. marca plánovala štart tretej série zábavnej šou Dvaja na jedného, ktorú vlani na jeseň dokonca povýšila do pozície ťažiskového formátu jesene.
Jarný návrat relácie potvrdila aj v zaplatenom vydaní časopisu Eurotelevízia venovanom kompletne jej televízii, v ktorom uverejnila okrem článku aj celostranovú inzerciu avizujúcu štart nových dielov. Televízie takéto inzercie zvyknú zverejňovať do mesiaca pred nástupom programov.
Z plánov Markízy sa však Dvaja na jedného tesne pred marcom vytratilo.
Televízia dokonca nezaradila program ani do koláže, v ktorej divákom oznámila „atraktívnu jarnú programovú ponuku nabitú novými časťami obľúbených seriálov a zábavných šou“. Miesto neho sa do koláže zmestilo v druhom pásme vysielané Dobre vedieť alebo Chart Show, ktorá sa vysiela práve v stredajšom slote, kde ju šou Dvaja na jedného mala vystriedať.
Markíza však Chart Show ponechá v stredajšie večery aj naďalej.
Šou sa vrátila do programu s premiérovými časťami uprostred februára, pričom sa zatiaľ s dvomi vydaniami hýbala okolo 7 ratingov v komerčnej cieľovke.
Zmenu chystá Markíza iba 10. marca, kedy proti štartu výpravných Slovanov na Joj zmenila program a nasadila premiéru fantazijného filmu Fantastické zvery: Grindelwaldove zločiny. Joj tak bude chcieť zobrať mladých divákov, s rovnakou taktikou uspela už pred rokom.
O týždeň neskôr, v stredu 17. marca, Markíza už proti druhej časti Slovanov opäť zaradí Chart Show a potvrdzuje tak odklad Dvaja na jedného.
Markíza i tak nabila od marca štruktúru výraznejšie, než po minulé roky.
Urobila tak napriek tomu, že podľa viacerých informácií by sa klienti televízií mali v dôsledku pandémie správať konzervatívnejšie, ako v bežnom období pri rozbehu obchodne silnej časti sezóny.
Znamenalo by to, že sa záujem o televíznu reklamu pred začiatkom kľúčovej časti jari nateraz nedostal na úroveň z predošlých rokov. Tým pádom by sa ani televíziám nemuseli vyplatiť plné investície do programu, ako tomu bežne v hlavnej sezóne býva.