Pikošky
Sestričky nenachádzajú stratenú formu, Markíza taktizuje s brejkami! Nemocnica drží seriálové líderstvo
Markíza hľadá cesty ako k Sestričkám pritiahnuť čo najviac divákov konkurenčnej Nemocnice.
Tri úspešné série má za sebou dramatický seriál Markízy Sestričky, ktorý bol aj napriek slabšiemu vlaňajšiemu rozbehu dôležitou a stabilnou súčasťou večerného úspechu televízneho lídra.
Okrem pravidelných výkonov minimálne na úrovni okolo 8 ratingov si Sestričky presvedčivo zakaždým poradili aj s konkurenciou. V minulosti bez problémov zatlačili aj Česko Slovensko má talent či Nový život a aj vďaka stabilnému vedeniu v utorňajšom prime-time s nimi Markíza počítala aj do ďalších jesenných sezón.
V aktuálnej štvrtej sérii však Sestričky zažívajú dramatický prepad sledovanosti, ktorý ani po vyše mesiaci vysielania nedokážu zvrátiť.
Seriál po prvýkrát našiel úspešnejšieho konkurenta, keď proti nim Joj postavila svoju obdobnú novinku Nemocnica, ktorá od prvého stretu seriálov drží utorňajšie vedenie.
Sestričky, naopak, padli na nové minimá na úrovni 5 – 6 ratingov. Nemocnica spravidla v utorky dosahuje výkony na úrovni 7 – 8 ratingov, vo štvrtky proti Hornej Dolnej nad osempercentnou hranicou.
Markíza sa tento týždeň pokúsila pomôcť Sestričkám taktizovaním s brejkami.
Televízny líder už pravidelne reklamné prestávky v 20. hodine vysiela v spravodajskom pásme a po ňom, večerné programy tak po prvýkrát prerušuje s úderom 21. hodiny. Joj zväčša pokračuje v nastavení z minulosti a v hlavných programoch prvú reklamu zaraďuje okolo 20:50.
Tento utorok sa Markíza pokúsila vyťažiť zo skoršieho brejku v Nemocnici oproti Sestričkám výhodu.
Veľká časť divákov v reklame Nemocnice spravidla prepína na Sestričky, pričom práve týchto divákov sa Markíza pokúsila udržať pri sebe čo najdlhšie. Svoju reklamu totiž miesto 21. hodiny zaradila až okolo 21:15 a potiahla tak pásmo bez prestávky od začiatku Sestričiek až na takmer 40 minút.
Markíze ani tento ťah nevyšiel, keď sa diváci vrátili k Nemocnici a priemerne jej uhrali rating 7,6 % s podielom 22,2 %. Sestričky, ktoré po dlhom pásme bez reklamy ponúkli následne dva brejky v krátkom čase po sebe, ostali zatlačené na ratingu 5,6 % s podielom 16,3 %.
Celkovo ostáva Nemocnica najsledovanejším seriálom na trhu, v utorok si ju pozrelo priemerne spolu 499-tisíc divákov, Sestričky ich mali 332-tisíc. Pán profesor v pondelok celkovo pritiahol 401-tisíc divákov, pokles zaznamenal aj v komerčnej cieľovke s ratingom 8,8 % a podielom 25,7 %, keď ho zatlačil kvalifikačný futbal na Jednotke s ratingami 5,4 a 6,2 % pri podieloch 15,6 a 22,9 %. Inkognito prepadlo s podielom 11 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“