Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Viete prví

RTVS dokončila novú sériu Pečie celé Slovensko! Kedy odštartuje na obrazovke?

Mesiace pred vysielaním je víťaz 3. série pekárskej šou známy, na všetkých súťažiacich nového ročníka platí prísne televízne embargo.

Nakrúcanie nového ročníka šou Pečie celé Slovensko je na konci.

Verejnoprávna televízia úspešne dokončila prípravu 3. série vôbec najsledovanejšej televíznej šou posledných dvoch jesenných sezón, v ktorých si Pečie celé Slovensko poradilo s každou konkurenciou.

Vlani suverénne porazilo celebritnú šou Tvoja tvár znie povedome a obchodnej cieľovke zvádzalo vyrovnané súboje s talentovou šou Česko Slovensko má talent, ktorú však Jednotka jednoznačne porážala v celkovom počte divákov.

Pečenie má našliapnuté na úspešný hetrik.

Tretí rok po sebe sa objaví ako hlavný program RTVS na jeseň, pričom vo vlaňajšom finále 2. série trhla šou vôbec najvyššiu sledovanosť v obchodnej cieľovke od začiatku vysielania v roku 2021 s ratingom 10,2 % a podielom 27,2 % a v celkovom publiku s priemerne 613-tisíc divákmi. K absolútnemu rekordu sa šou pritom dopracovala po sledovanosťou slabšej sérii, ktorej diváci pribúdali až postupne.

Pre porovnanie, dovtedajší rekord držalo finále 1. série z roku 2021, ktoré zaznamenalo v obchodnej cieľovke rating 9,1 % s podielom 22 %, v univerzálnom publiku si vyvrcholenie úvodného ročníka nenechalo ujsť priemerne 598-tisíc divákov. Taktiež šlo o najsledovanejší diel 1. série.

Víťaz prísne strážený

S nakrúcaním 3. série Pečie celé Slovensko začala RTVS koncom apríla, ukončila ho po niekoľkých týždňoch v uplynulých dňoch. 

Aj tentokrát program vyrába režisér Jeffo Minařík a produkčná spoločnosť jeffo.tv, ktorý už tretí rok po sebe súčasne pripravujú aj jojkársku jesennú ťažiskovú šou Česko Slovensko má talent. Oba programy sa vyrábajú krátko po sebe, s nakrúcaním Talentu začne Joj podľa zverejnenej výzvy už 19. júna. Potrvá až do konca mesiaca.

Súčasťou Pečie celé Slovensko je aj niekoľkomesačné stráženie všetkých detailov, ktoré nesmú uniknúť pred odvysielaním v televízii.

Ide o výrazne dlhší čas ako v prípade konkurenčnej predtočenej šou Tvoja tvár znie povedome, ktorej jednotlivé kolá sa nakrúcajú s menším odstupom od vysielania v radoch krátkych týždňov a dní.

Aj tento rok v pekárskej šou súťaží spolu 12 finalistov, ktorých identita je prísne strážená.

Nakoľko už televízia nakrútila všetky časti programu, známy je taktiež víťaz, na ktorého meno pod hrozbou sankcií platí televízne embargo.

Súčasťou výroby 3. série Pečie celé Slovensko bolo tentokrát aj nakrútenie 1 večerného špeciálu, opäť pôjde o celebritné vianočné vydanie. Druhý špeciál nevznikne, v prvej sérii pridala televízia silvestrovské vydanie, v rámci nakrúcania druhej série pripravila veľkonočný diel.

Kedy odštartuje 3. séria

Na tvorcov Pečie celé Slovensko teraz čakajú mesiace postprodukčných prác.

Šou doposiaľ zakaždým štartovala v októbri. Dva ročníky Pečie celé Slovensko odvysielala RTVS v najsledovanejšom nedeľnom prime-time, kedy býva pri obrazovkách vôbec najviac divákov z celého týždňa. Súčasný šéf telerozhlasu Ľuboš Machaj však už v minulosti avizoval, že nedele chce vyhradiť skôr dramatickej tvorbe, pričom na jeseň chystá veľký historický 8-dielny seriálový projekt Niekde v Európe.

Diváci sa aj tentokrát programu dočkajú až v neskoršej fáze jesennej sezóny, keď sa neočakáva skorší štart oproti doterajším sériám.

V závislosti od vysielacieho dňa bude Pečie celé Slovensko štartovať na prelome septembra a októbra.

Tretia séria potrvá celkovo 12 týždňov, jedenásť epizód bude súťažných spoločne s finále, na ktoré nadviaže vianočné vydanie so známymi osobnosťami.

Je však otázne, či televízia zariskuje natoľko, aby menila vysielací deň svojmu najsledovanejšiemu programu.

Najmä po prepadákoch nových programov Traf to!, Pravidlá mojej ženy a vlažných výkonoch večernej novinky Hit roka sa dá očakávať, že k programovaniu pristúpi nové vedenie skôr opatrne.

Už pre najbližšiu jeseň pritom vracia na dlhoročné piatkové večery zábavný kvíz Čo ja viem, ktorý v programe nahradí Milujem Slovensko. Ešte bývalé vedenie RTVS nasadilo minulý rok oba programy historicky do jednej sezóny, čo vyústilo do presunu Čo ja viem na štvrtky a straty polovice dlhoročných divákov. Súčasné vedenie podobný krok nezopakuje.

Šou chcela dať prestávku

Napriek tomu, že sa Pečie celé Slovensko stalo dva roky po sebe suverénne najsledovanejšou šou jesene spomedzi všetkých slovenských televízií, jeho pokračovanie v ďalšom roku bolo neisté.

Dôvodom boli chýbajúce financie, ktoré brzdili odobrenie tretej série.

„Je to najúspešnejší formát, ktorý máme, v nedeľu je Jednotka lídrom na trhu. Aj divácke reakcie sú pre nás veľmi pozitívne, či budúci rok pôjde, o tom teraz rokujeme. Bol by som rád, keby sme do vysielania dostali aj nové seriály. Teraz sa dokončuje seriál Niekde v Európe, ten by mal ísť budúci rok a dúfam, že sa nám to podarí“ uviedol koncom minulého roka pre Denník N generálny riaditeľ RTVS, Ľuboš Machaj.

Vedenie televízie tak začalo zvažovať, či peniaze vyčlení na pokračovanie najsledovanejšieho šou programu na Slovensku, alebo Machaj naplní svoju ambíciu uvádzať na verejnoprávnu obrazovku viac pôvodnej seriálovej tvorby.

Vedenie telerozhlasu bolo podľa našich informácií naklonené dať šou prestávku a uprednostniť pre tento rok iné projekty.

Pečenie však medzitým zlomilo vo finále 2. série spomínané rekordy, súčasne sa začali zbierať nespokojné reakcie po zverejnení informácie o neistej budúcnosti relácie.

Diváci sa začali dožadovať novej série, čo spoločne s rekordnou sledovanosťou stupňovalo tlak na vedenie verejnoprávnej televízie.

RTVS si práva na vysielanie formátu The Great British Bake Off poistila už skôr aj na ďalšie obdobie, v prípade záujmu tak mala ako prvá možnosť využiť opciu na ďalšiu sériu.

V poslednej chvíli tak nakoniec urobila a rozhodla o príprave tretej série už pre tento rok.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor