Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Reklama a sponzoring počas tohtoročných MS v hokeji presiahli 2 milióny eur!

Agentúra TNS Slovakia priniesla prehľad výdavkov zadávateľov reklamy k tohtoročným Majstrovstvám sveta v hokeji. Z oficiálnej správy vyplýva, že celková hodnota spotov, či už reklamných alebo sponzoringu, počas hokejového vysielania, dosiahla hodnotu 2,16 mil. eur. Celkovo počas trvania šampionátu dosiahla reklama a sponzorské odkazy na Jednotke a Dvojke hodnotu 2,77 mil. eur. Tieto sumy nezohľadňujú bartre, bonusy a agentúrne provízie, vďaka ktorým je výsledná suma nižšia. Napríklad minulý rok prieskum TNS nameral celkovú hodnotu reklamy a sponzoringu počas trvania MS v hokeji na oboch televíznych kanáloch výšku 2,5 mil. eur, RTVS pre denník SME odhalila, že po zľavách táto suma bez DPH dosiahla hodnotu 1,03 mil. eur. RTVS už vlastní práva na MS v hokeji v rokoch 2015 – 2017, za ktoré zaplatí spolu 3 545 000 eur.

Oficiálna správa: Počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji (9.5.2014-25.5.2014) odvysielala verejnoprávna RTVS na Jednotke a Dvojke spolu 1979 reklamných spotov a sponzorských odkazov v celkovej hodnote 2,77 mil. eur. V roku 2013 počas trvania šampionátu odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 2,49 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 11%.

V súvislosti s hokejom bolo odvysielaných 1117 spotov v celkovej hodnote 2,16 mil. eur (ďalej „hokejová“ reklama a sponzoring). Boli to sponzorské odkazy k zápasom či iným hokejovým reláciám, ako aj reklamné spoty vysielané v breakoch medzi jednotlivými tretinami/počas hracích tretín a pred/po hokejových reláciách. Hokej generoval v období trvania šampionátu 78% príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu.

Podiel reklamných spotov na celkových investíciách do televíznej hokejovej reklamy predstavoval 77%. 23% pripadlo na sponzoring.

Podiel „hokejovej“ reklamy a sponzoringu
podiel ms hokej 2014

Medziročne minuli zadávatelia na reklamné spoty počas MS v hokeji o 6,5% viac. Z rozpočtu určeného na reklamu investovali viac ako polovicu peňazí (52%) do reklamy vysielanej v power breakoch počas hracích tretín zápasov. Zvyšných 48% z výdavkov na reklamu pripadlo na spoty vysielané v klasických reklamných breakoch vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov a hokejových reláciách. Záujem o reklamu v power breakoch sa oproti minulým rokom zvýšil, čo deklaruje 22% nárast výdavkov do reklamy v divácky atraktívnejších tretinách zápasov.

Výdavky na „hokejové“ reklamné spoty
vydavky rek ms hokej 2014

Výdavky na sponzorské odkazy vo všeobecnosti medziročne poklesli o 14%. Zvýšil sa objem výdavkov na sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji (22%), poklesol záujem o sponzorské odkazy k zápasom (-46%).

Výdavky na „hokejový“ sponzoring
sponzoring vydavky ms hokej 2014

Najväčším zadávateľom reklamných spotov počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji bola stávková spoločnosť Niké. Najväčším zadávateľom sponzorských odkazov bola Škoda. Najviac na reklamu a sponzoring celkovo na Jednotke a Dvojke počas hokejového šampionátu minula Škoda.

TOP 10 zadávateľov „hokejovej“ reklamy a sponzoringu celkom (v €)

zadavatelia ms hokej 2014

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 382 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 33 tematických TV staníc).

TS TNS Slovakia

Čítať viac...
Nahor