Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Reality šou s očkovacou lotériou zabrala: Prvý prenos pritiahol vyše pol milióna Slovákov!

Zvedavosť aj možnosť vyhrať stotisícovú výhru prilákala k obrazovkám približne rovnaký počet Slovákov, akí sa dosiaľ do očkovacej lotérie prihlásili.

Viac ako pol milióna registrácií zaznamenala Finančná správa a Ministerstvo financií do očkovacej lotérie do polovice minulého týždňa, ktorý bol prvým, na ktorého konci sa odohral hlavný večerný prenos s možnosťou získať prémiové výhry vo výške 100-tisíc eur i viac.

Celonárodný projekt s intenzívnou mediálnou pozornosťou vyvolal veľkú zvedavosť aj očakávanie u Slovákov, ktoré smerovali práve k nedeľnému priamemu prenosu, ktorý sa odohral na Jednotke o 20:30.

Ten prilákal k obrazovkám prakticky rovnaký počet divákov, koľko sa ich registrovalo do hry, keď nedeľný prenos Byť zdravý je výhra na Jednotke sledovalo 571-tisíc divákov s podielom na trhu až 29,6 % v univerzálnej cieľovke 12+. Pre porovnanie, do polovice minulého týždňa sa do lotérie registrovalo 559-tisíc očkovaných Slovákov.

Hlavná relácia Byť zdravý je výhra tak vyvolala aj divácku pozornosť v štýle reality šou, akou prebiehal aj samotný prenos.

 


Škandál hneď v prvom vysielaní: Nedotiahnutý nápad očkovacej lotérie pripravil Slovenku o státisíce!Čítajte →

Spôsob súťaže o 100-tisíc eur nielen eliminoval rôzne skupiny očkovaných ľudí, ktorí počas priameho prenosu vykonávajú rôzne povolania od hasičov, záchranárov, cez policajtov či zdravotnícky personál, zároveň vyvolal mimoriadne emócie, keď kombináciou časového limitu a hesla, ktoré musí potenciálny výherca v tomto limite prečítať, pripravil o stotisícovú výhru prvých Slovákov v priamom prenose pred očami národa. A to aj v dôsledku nedomysleného nápadu jeho samotných autorov.

Miesto odmeny pre očkovaných však hlavný prenos očkovacej lotérie priniesol odmenu pre autorov nápadu, keď sa stal udalosťou leta a rozčeril stojaté vody prázdninovej sledovanosti. 

Kým od júla sledovanosť hlavných večerných programov Markízy a Joj v komerčnej cieľovke pravidelne dosahuje úroveň okolo 4 – 6 %, prvý večer Byť zdravý je výhra vyskočil na rating 8,6 % s podielom 27,2 %. Suverénne tak zvalcoval komerčné stanice, ktoré sa hýbali iba na ratingovej úrovni 3 – 4 %.

Relácia Byť zdravý je výhra bude na obrazovke Jednotky pokračovať v nasledovanejšom nedeľnom prime-time aj ďalšie týždne až do konca októbra.

Od septembra sa do vysielacieho času relácie nastúpi nová séria speváckej šou Superstar na Markíze, Joj zintenzívni konkurenciu nasadzovaním premiérových filmov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor