Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Prvým valcom roka premiéra Zázraky z neba, ovládla Troch kráľov! Joj odštartovala nový podvečer

Prvé dni nového roka priniesli aj tentokrát filmovú premiéru, ktorá sa rovno zaradí k najsledovanejším filmom celého roka.

Už tradične 1. január či ďalšie dni až do Troch kráľov prinášajú každý rok priestor pre silné filmové tituly, keď pri obrazovkách trávi čas väčšie množstvo divákov. Mnohokrát sa tak práve už v týchto dňoch objavujú premiérové snímky, ktoré dokážu vystrelil v sledovanosti a držať sa na najvyšších priečkach v priebehu celého roka až do jeho konca.

Aj tento rok priniesol v úvodných dňoch takúto premiéru, ktorú tentokrát odvysielala Markíza. Tá 6. januára na Troch kráľov naplánovala dojímajú premiéru skutočného príbehu Zázraky z neba, ktorá vystrelila na rating 13,7 % v komerčnej cieľovke, jej podiel sa dostal na 31 %. Výrazne uspela aj v celkovom počte divákov, ktorých mala až 655-tisíc. Dotiahla tak aj najsledovanejšie filmové premiéry minulého roka.

Joj na Troch kráľov nasadila taktiež silný titul, keď uviedla pokračovanie jedného z najúspešnejších animovaných filmov. Markíza jej však nedovolila vystreliť, Ľadové kráľovstvo 2 v silnej konkurencii uhralo rating 8,1 % s podielom 17,7 %.

Zaujímavosťou je, že aj premiéra prvého filmu šla v marci 2016 proti valcu Markízy. Ľadové kráľovstvo 1 na Veľkonočnú nedeľu vtedy uhralo rating 9,4 %, Markíza valcovala s prvou sériou Tvoja tvár znie povedome pri ratingu 14,3 %. Následne sa Ľadové kráľovstvo stalo stabilnou súčasťou Štedrého večera na Joj, pričom nadpriemerne dokáže hrávať aj proti Trom orieškom pre Popolušku.

Jednotka túto stredu odpremiérovala rozprávku Hodinárov učeň, v komerčnej cieľovke uhrala rating 5,1 %, celkovo ju sledovalo 319-tisíc divákov.

Jednotke RTVS výrazne zabodovala v utorok, kedy opäť odvysielala jednu zo svojich najväčších istôt, mimoriadne populárnu snímku Nedotknuteľní. Porazila s ňou v komerčnej cieľovke dokonca Zámenu manželiek na Markíze, ktorá neuspela podielom iba 13,7 %, nasledovné Sestričky ešte výraznejšie prepadli, Nedotknuteľní uhrali rating 6 % s podielom 14,3 %, celkovo bola snímka dokonca lídrom s 332-tisíc divákmi a obdobným podielom na trhu.

Udalosťou tohto týždňa sa stala aj nová podoba podvečera na Joj, ktorá po piatich rokoch skončila so šou Moja mama varí lepšie ako tvoja.

Po novom proti neporaziteľným Oteckom Markízy vytiahla novú verziu kuchárskej reality šou Bez servítky, ktorá v prvý týždeň beží ešte vo voľnejšej konkurencii premiérových Rodinných prípadov.

Markíza dosiaľ vo všetky tri podvečery bezpečne viedla a držala sa okolo alebo nad dvadsiatkou, Bez servítky sa uviedlo ratingami nad 5 % a podielmi okolo 15 %. Joj ponechala šou aj vo sviatočnú stredu, pričom vo sviatky najslabšie výkony uhrávajú aj Oteckovia, menší záujem o klasický program sa potvrdil aj tentokrát, Bez servítky stratilo vyše pol ratingu.

Markíza uhrala v stredu dvojnásobný výkon s podvečerným filmom Cesta na tajomný ostrov, ktorý vyskočil až na rating 9,2 % s podielom 23,7 %. S filmami sa jej tento týždeň zatiaľ celkovo darí, vyskočila aj v pondelok večer s reprízou Kameňáku 5 až na rating 10 % s podielom 24 %.

Celkovo najsledovanejšími programami uplynulých dní boli tradične spravodajstvá, najvyššie sa dostali Televízne noviny Markízy v stredu, kedy si ich pozrelo celkovo 757-tisíc divákov. Platilo to aj o komerčnej cieľovke, kde skočili TN-ky na rating 14,1 % s podielom 31,5 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor