Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Prima

Aktuality

Prvý letný televízny prepadák je na svete: V prime-time po týždni okamžite končí!

Televízie toto leto stavili na niekoľko seriálov z primárne českej produkcie, prvý z nich sa z večerného programu bleskovo porúča.

Prázdninové štruktúry sú v plnom prúde, pričom už prvé dva týždne naznačili rozloženie síl pre väčšinu leta.

Najsilnejší zo seriálov

Medzi víťazov sa nateraz zaradila letná rodinná séria Hviezdy nad hlavou, ktorú stihla Jojka odštartovať v utorňajšie a štvrtkové večery ešte v júni okamžite po skončení Dunaja, k vašim službám.

Napriek futbalovej konkurencii si od prvých častí získala svoje pravidelné publikum a drží si postavenie najsilnejšieho večerného programu leta.

Aj keď sa vysiela uprostred uhorkovej prázdninovej sezóny, je dokonca sledovanejšia, než viaceré jarné seriály. Po troch odvysielaných týždňoch udržuje viac divákov, než koľko priemerne sledovalo Na vlnách Jadranu, Ivetu alebo Vytoč môjho agenta.

Vo svojich vysielacích dňoch bývajú Hviezdy nad hlavou, mimo konkurencie futbalu, pravidelným lídrom na trhu s 240 až 270-tisíc divákmi, pričom vo vynovenej obchodnej cieľovke dosahujú podiely na trhu okolo 16 – 18 %.

Odznak Vysočina úspech nezopakoval

Naopak, tento rok sa už v utorky a štvrtky nedarí Markíze.

Tá takto pred rokom nasadzovala do slotu po Dunaji českú kriminálku Odznak Vysočina v hlavnej úlohe s Monikou Hilmerovou. Ako sme pred rokom informovali, Markíza vysielala premiéry krimi seriálu bizarne prakticky od konca, keď najprv v júni uviedla druhú sériu a až následne prvú od úplného začiatku, kedy sa diváci s postavami len zoznamovali.

Napriek tomu sa jej v júni a júli 2023 darilo s Odznakom Vysočina dosahovať podiely na trhu okolo 18 – 22 % v pôvodnej obchodnej skupine.

Toto leto sa Markíza pokúsila seriál zrecyklovať, no neúspešne.

Reprízy Odznaku Vysočina, nasadzované v identické dni ako pred rokom, už skôr prepadávajú s podielmi na trhu len v okolí 14 % v obchodnej cieľovke.

Polícia Hvar poklesla

Markíze sa nateraz viac darí s česko-slovenskou odľahčenou kriminálkou Polícia Hvar, ktorá však s druhou časťou klesla do podpriemeru televízie.

Aj v tomto prípade ide o seriál, ktorý už mal svoju premiéru v Českej republike, na jeho produkcii sa však Markíza aj podieľala. Preto doň zlákala Alžbetu Ferencovú, ešte v čase, keď na Jojke hviezdila ako seriálová Iveta.

Polícia Hvar tento pondelok oproti štartu poklesla v obchodnej skupine o necelý rating, podielovo sa mala hýbať okolo 16 %. Celkovo stratila necelých 50-tisíc divákov, druhú časť si malo pozrieť priemerne takmer 225-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Polícia Hvar bola už v oboch cieľovkách dvojkou na trhu.

Do čela sa dostalo Inkognito s podielom na trhu 17 % v obchodnej skupine, celkovo si ho pozrelo 290-tisíc divákov v univerzálnom publiku.

Prázdninový prepadák

Letné štruktúry už priniesli aj prvé fiasko.

Okrem pondelňajšej Polície Hvar na Markíze uplynulý týždeň štartovala svoju kriminálnu sériu aj Jojka, ktorá letné soboty plánovala vyplniť premiérovou detektívkou Zákony vlka.

Ide o ďalšiu produkciu českej Primy, ktorá seriál na svoje obrazovky nasadila už v roku 2023. Pred televíznou premiérou ho v exkluzívnej predpremiére ponúkala na svojej platenej streamovacej platforme. Prima vlani odvysielala rovno aj druhú sériu Zákonov vlka, vytiahla ju na jeseň zmenou programu ako náhradu za mimoriadny prepadák Eliška a Damián.

Kým u susedov zaznamenali Zákony vlka úspech, Jojke sa k nim divákov pritiahnuť nepodarilo.

Neudržala zároveň ani tých, ktorí sa kriminálke rozhodli dať šancu, keď podľa našich informácií Zákony vlka v prvých dvoch častiach za sebou prepadli s podielmi na trhu pod desiatimi percentami, pričom diváci od seriálu postupne odchádzali.

Okamžite mení program

Prepadák potvrdila aj samotná Joj, ktorá expresne mení sobotný program.

Detektívku Zákony vlka rovno od tohto týždňa zo soboty vyhadzuje a ponecháva ju v programe iba na menšej stanici Wau v nedele od 21:50.

Jojka ako náhradný program zaraďuje filmy – túto sobotu nasadzuje akčnú komédiu Zabijakov osobný strážca 2 s Ryanom Reynoldsom, budúci týždeň zas francúzsku komédiu Daj si pohov, mladý!. V sobotu 3. augusta odvysiela v hlavnom vysielacom čase filmovú klasiku Hriešny tanec.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor