Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Televízia

Prieskum, ktorý rozčúlil Joj, si RTVS pochvaľuje! Oslavovaný úspech však tak výrazný nebol

Minulý piatok sa voči národnému prieskumu hrubo ohradila Joj, verejnoprávna RTVS sa z neho, naopak, teší.

RTVS národný prieskum MML-TGI, ktorý pravidelne uskutočňuje spoločnosť Median SK, nespochybňuje. Kým minulý týždeň Joj upozornila na priveľké rozdiely medzi peoplemetrovým meraním sledovanosti a anketovým zberom dát spoločnosťou Median SK, RTVS prieskum potešil.

A niet sa čomu čudovať. Kým Joj nahnevalo, že pravidelne sa v rebríčku Top 10 najsledovanejších staníc neumiestňuje Plus, ktorej podľa peoplemetrov v rovnakej cieľovke, akú sleduje Median (14 – 79), patrí piata priečka, Dvojka sa pravidelne do desiatky dostáva. V ostatnom prieskume skončila na 7. priečke, štvrťrok pred tým na šiestej.

RTVS sa k tomu svojim fanúšikom pochválila vzrastajúcim trendom sledovanosti verejnoprávnej televízie ako skupiny, do ktorej patria Jednotka a Dvojka. Na sociálnej sieti vyzdieľala článok webu TASR s názvom „Súkromné televízne skupiny Markíza Group a JOJ Group dobieha verejnoprávna RTVS.V rámci samotného obsahu článku je však titulok nemálo honosný. Výkonnosť skupín Median SK meria len druhý štvrťrok, v aktuálnom prieskume si televízne kanály RTVS polepšili o jediné percento na hodnotu 25 %. Toto percento stratila Joj Group, ktorá klesla na 35 %. Markíza Group dosiahla v prieskume 57 %. O dobiehaní komerčných skupín pri pohybe jedného percenta sa tak dá hovoriť skôr s nadhľadom.

Titulok Teraz.sk by mal svoje opodstatnenie v prípade, keby sa web zameral na medziročné porovnanie staníc. Zo spomínaných 25 %, ktoré dosiahla RTVS ako skupina, tvorila v ostatnom prieskume (4. kvartál 2014 + 1. kvartál 2015) 24 % Jednotka. Tá pre porovnanie v rovnakom sledovanom období pred rokom (4. kvartál 2013 + 1. kvartál 2014) dosiahla sledovanosť o štyri body nižšiu a teda 20 %. Paradoxom je, že Dvojka v tomto prieskume dosiahla až 4 % (v tomto čase bežala zimná olympiáda v Soči), čiže výkon skupiny RTVS dosiahol takmer totožný výsledok ako v súčasnom prieskume 24 %. Výrazný nárast však nastal pri dvojročnom porovnaní, keď v tomto období (4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013) a rovnako aj rok pred tým Median SK nameral Jednotke 17 % a Dvojka sa do Top 10 nedostala.

Čítať viac...

Viac v Televízia

Nahor