Televízia
Prieskum, ktorý rozčúlil Joj, si RTVS pochvaľuje! Oslavovaný úspech však tak výrazný nebol
Minulý piatok sa voči národnému prieskumu hrubo ohradila Joj, verejnoprávna RTVS sa z neho, naopak, teší.
RTVS národný prieskum MML-TGI, ktorý pravidelne uskutočňuje spoločnosť Median SK, nespochybňuje. Kým minulý týždeň Joj upozornila na priveľké rozdiely medzi peoplemetrovým meraním sledovanosti a anketovým zberom dát spoločnosťou Median SK, RTVS prieskum potešil.
A niet sa čomu čudovať. Kým Joj nahnevalo, že pravidelne sa v rebríčku Top 10 najsledovanejších staníc neumiestňuje Plus, ktorej podľa peoplemetrov v rovnakej cieľovke, akú sleduje Median (14 – 79), patrí piata priečka, Dvojka sa pravidelne do desiatky dostáva. V ostatnom prieskume skončila na 7. priečke, štvrťrok pred tým na šiestej.
RTVS sa k tomu svojim fanúšikom pochválila vzrastajúcim trendom sledovanosti verejnoprávnej televízie ako skupiny, do ktorej patria Jednotka a Dvojka. Na sociálnej sieti vyzdieľala článok webu TASR s názvom „Súkromné televízne skupiny Markíza Group a JOJ Group dobieha verejnoprávna RTVS.“ V rámci samotného obsahu článku je však titulok nemálo honosný. Výkonnosť skupín Median SK meria len druhý štvrťrok, v aktuálnom prieskume si televízne kanály RTVS polepšili o jediné percento na hodnotu 25 %. Toto percento stratila Joj Group, ktorá klesla na 35 %. Markíza Group dosiahla v prieskume 57 %. O dobiehaní komerčných skupín pri pohybe jedného percenta sa tak dá hovoriť skôr s nadhľadom.
Titulok Teraz.sk by mal svoje opodstatnenie v prípade, keby sa web zameral na medziročné porovnanie staníc. Zo spomínaných 25 %, ktoré dosiahla RTVS ako skupina, tvorila v ostatnom prieskume (4. kvartál 2014 + 1. kvartál 2015) 24 % Jednotka. Tá pre porovnanie v rovnakom sledovanom období pred rokom (4. kvartál 2013 + 1. kvartál 2014) dosiahla sledovanosť o štyri body nižšiu a teda 20 %. Paradoxom je, že Dvojka v tomto prieskume dosiahla až 4 % (v tomto čase bežala zimná olympiáda v Soči), čiže výkon skupiny RTVS dosiahol takmer totožný výsledok ako v súčasnom prieskume 24 %. Výrazný nárast však nastal pri dvojročnom porovnaní, keď v tomto období (4. kvartál 2012 + 1. kvartál 2013) a rovnako aj rok pred tým Median SK nameral Jednotke 17 % a Dvojka sa do Top 10 nedostala.