Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Viete prví

Vieme, ako sa darí novej stanici Markízy! Televízia už v prvý deň oslavovala

Piaty kanál Markízy sa v úvodných týždňoch teší podobnému úspechu ako v začiatkoch štvrtá krimi stanica.

Markíza Klasik mala za sebou ešte iba prvý vysielací deň a televízny líder už ohlasoval úspech.

„Markíza Klasik má za sebou prvý vysielací deň s fenomenálnymi výsledkami,“ napísala televízia na sociálnej sieti hneď v utorok 16. júla, a teda deň po štarte vysielania jej najmladšej stanice. O aké výsledky išlo, nebolo verejnosti známe – sledovanosť Markíza Klasik bola v peoplemetrovom meraní v prvých týždňoch súčasťou tzv. balíka „SK/CZ káblových TV“ a nebola tak odkrytá jej úspešnosť.

Prvá reakcia Markízy však dávala tušiť, že sa jej s novou stanicou môže podariť napodobniť úspech spred dvoch rokov.

Vtedy spúšťala štvrtý kanál Markíza Krimi, ktorého uvádzanie do života malo prakticky identický priebeh – televízia kriminálkový kanál štartovala síce ešte v júni 2022, no rovnako s dôrazom na etablovanie v letnom období.

Sledovanosť taktiež skryla, no na základe úspechov urýchlila jej obchodovanie a s tým aj samostatné meranie v peoplemetroch.

Čo pre novú stanicu vtedy znamenal tak výrazný úspech?

Celodenne sa Markíza Krimi už v prvých týždňoch etablovala na celodennom podiele na trhu v okolí 2 %, čo je prakticky dvojnásobok, než v čo zvyknú televízie pri uvádzaní nových staníc dúfať. V hlavnom vysielacom čase bola pozícia krimi kanála o niečo slabšia na úrovni 1 – 1,5 %. Konkurencia je však vtedy aj najväčšia.

Ako sme prednedávnom informovali, v prípade podobného úspechu sa dalo očakávať, že Markíza odkryje sledovanosť retro stanice na prelome júla a augusta. To sa napokon stáva realitou, keď ju podľa našich informácií začala začala merať samostatne od augusta.

Prvá sledovanosť Markíza Klasik

Markíza Klasik pritom podľa prvých informácií dosahuje podobnú úspešnosť ako pred dvomi rokmi Markíza Krimi.

Celodenná sledovanosť Markíza Klasik sa totiž podľa našich informácií mala tento štvrtok dostať cez úroveň 2 %, v prime-time mala ísť cez jedno percento.

Ide tak o identické postavenie na trhu celodenne aj v hlavnom vysielacom čase, aké dosahovala Markíza Krimi v úvodných týždňoch vysielania.

Zaujímavosťou je, že sa majú potvrdzovať aj ďalšie predikcie portálu Mediaboom.sk, a to v úspešnosti stanice u mladšieho publika.

Ako sme informovali, aj keď zameranie Markíza Klasik pôsobí ako šité na mieru starším ročníkom, v skutočnosti väčšina programu cieli na strednú generáciu divákov, momentálne v najproduktívnejšom veku.

Markíza Klasik totiž ťaží z nasadzovania titulov, ktoré boli hitom v detskom či tínedžerskom veku dnešnej strednej generácie, alebo v čase po skončení štúdií. Výberom programov cieli na nostalgiu súčasných tridsiatnikov až päťdesiatnikov.

Obchodná cieľovka, na ktorú stanica predáva reklamu, je tento rok v rozmedzí divákov vo veku 13 až 55 rokov.

Vo štvrtok pritom mala Markíza Klasik dosiahnuť celodenne v obchodnej skupine, zameranej na mladšie ročníky, identický výkon, ako vo všeobecnej cieľovke divákov starších ako 12 rokov, do ktorej spadajú aj najstaršie generácie seniorov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor