Pikošky
Nová stanica Markízy vysiela, úspech u divákov zatiaľ skrýva! Pred dvomi rokmi bola šokovaná
Piaty kanál televízneho lídra vysiela, viacerí diváci ho stále hľadajú.
Markíza Klasik má za sebou prvý deň vysielania.
Piata televízna stanica Markízy bola do života uvedená v priamom prenose ranného magazínu Teleráno a, ako sme už v minulosti avizovali, pri rozbehu ponúka plynulejšie vysielanie s obmedzeným množstvom reklamy.
Markíza využíva programovo chudobnejšie letné mesiace na etablovanie nového kanála, od ktorého už bude mať výkonnostné očakávania od jesene.
Napriek tomu je Markíza Klasik od prvého dňa zaradená aj do peoplemetrového merania, z ktorého sa však verejnosť výsledky sledovanosti nateraz nedozvie.
Stanica je totiž súčasťou celého balíka slovenských a českých káblových televízií a nie je meraná samostatne. To však iba dočasne.
Ako odkrývala čísla krimi stanice
Televízny líder pristúpil k identickému kroku ako pred dvomi rokmi pri uvádzaní štvrtej stanice Markíza Krimi.
Tú stihol spustiť ešte začiatkom júna 2022, pričom celé leto Markíza plánovala interne vyhodnocovať sledovanosť a od jesene začať stanicu verejne obchodovať. Kriminálkový kanál bol taktiež spočiatku v balíku tzv. SK/CZ káblových TV.
Úspech Markíza Krimi už krátko po štarte však televíziu presvedčil odkryť čísla sledovanosti po 3 týždňoch a s jej obchodovaním začať hneď od augusta 2022.
Markízu k tomuto rozhodnutiu priviedla celodenná sledovanosť krimi stanice na úrovni okolo 2 % v pôvodnej obchodnej cieľovke, na ktorú sa dostala ešte v priebehu júna. V hlavnom vysielacom čase sa hýbala širšie okolo percenta či nad ním.
Kedy odkryje úspech Markíza Klasik
Aj v prípade Markíza Klasik bude televízia podľa našich informácií najprv vyčkávať, aký úspech u divákov dosiahne na základne interných dát.
Dôvodom, prečo Markíza nemusí chcieť zverejňovať sledovanosť od začiatku vysielania, je napríklad pokrytie a dostupnosť nového kanála. V úvodných týždňoch si mnoho divákov bude Markíza Klasik ešte len hľadať, niektorí operátori zároveň nový kanál nezaradili do ponuky okamžite od pondelňajšieho štartu.
Aj diskusie na sociálnych sieťach potvrdzujú, že časť divákov si Markíza Klasik ešte nenašla.
Ak by nová stanica napodobnila úspech Markíza Krimi, s ktorým by sa televízia chcela pochváliť, prvé dáta môžu byť známe do konca mesiaca či začiatkom augusta.
Veľký potenciál aj u mladých
Dá sa však očakávať, že Markíza Klasik nebude mať s výkonnosťou problém, nakoľko sa jej podarilo hneď od začiatku nabiť program slušným balíkom najznámejších archívnych seriálov aj filmov.
Sledovanosť archívnych kriminálok na Jednotke či JOJ Plus, filmových klasík naprieč televíznymi stanicami, ale aj retro telenoviel na Doma naznačujú nemalý potenciál novej stanice, a to aj v obchodne aktívnej cieľovke 13 až 55-ročných.
Práve u mladších divákov bola napríklad minulý rok úspešnejšia archívna telenovela Rosalinda, ktorá na stanici Doma v pôvodnej obchodnej cieľovke dosahovala podiely na trhu okolo 6 – 9 %, kým v univerzálnej skupine všetkých divákov starších ako 12 rokov uhrávala podiely na trhu okolo 5 – 6 %.
Markíza Klasik tak môže ťažiť z nasadzovania titulov, ktoré boli hitom v detskom či tínedžerskom veku dnešnej strednej generácie.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.