Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Pokus RTVS s hokejovou zábavou: Za videá Sajfu či Evelyn zaplatila desaťtisíce!

Verejnoprávna televízia sa pokúsila o pravidelný zábavný formát k hokejovým majstrovstvám.

RTVS má za sebou prvý z vrcholov športového roka. Už klasicky mimoriadne sledovaný turnaj MS v hokeji opäť zaznamenal vysoké hodnoty sledovanosti, aj keď od tých rekordných mal tentoraz ďaleko.

Telerozhlas sa v posledných rokoch snaží zatraktívňovať sprievodný program k vysoko sledovanému podujatiu, pričom tentokrát sa rozhodol pripraviť nový formát Mix zóna. Prostredníctvom neho sa chcel na hokejový šampionát pozrieť zábavnou formou, nadväzoval pritom na minuloročnú novinku Predĺženie. Tá pred rokom ponúkla len tri vydania, Mix zóna mala ambíciu byť pravidelnou reláciou na záver každého hracieho dňa, celkovo vzniklo 15 častí.

Výsledok zábavný formát v pravom slova zmysle nepriniesol. RTVS našla skôr novú voľnejšiu formu MS v kocke, ktoré v minulosti na záver hokejového dňa vysielala, aktuálne spojenú s reklamnými tipérskymi štatistikami, nakoľko relácia vznikla vďaka viditeľnému partnerstvu s tipérskou spoločnosťou Niké. Podčiarkol to aj doplnkový formát krátkej minutáže vysielaný zas pred prvým zápasom dňa.

Večerná Mix zóna sa stala skôr hybridom, ktorý spájal uvoľnenejší sumár dňa a zábavné prvky. O zábavnú časť sa mala postarať diskusia moderátorov, ktorými boli striedavo Ľuboš Hlavena a Slávo Jurko, s hosťom a najmä dokrútky, ktoré sa spoločne s prítomnosťou živého publika najviac priblížili k vlaňajšiemu Predĺženiu. RTVS do krátkych videí angažovala aj tváre z Predĺženia ako Sajfa, Juraj „Šoko“ Tabaček či ďalšie mená z verejnoprávnej skeč šou Od veci, pravidelný priestor k tomu mali Evelyn a Kristína Farkašová.

Za 15 večerných vydaní Mix zóny zaplatila verejnoprávna televízia spolu 68 184 eur s DPH. Najvýraznejšiu časť z tohto rozpočtu zhltli samotné dokrútky, ktoré podľa zmluvy stáli bez dane 43 320 eur, s DPH to vychádza cez 51-tisíc eur. Zarátaných je po dvanásť celkovo piatich druhov dokrútok. Veľkú časť rozpočtu zhltla dramaturgia, réžia či produkcia týchto videí a taktiež účinkujúci.

Evelyn za jedno video Gitka skypuje Gitke dostala 350 eur, celkovo zárobok vyšiel na 4 200 eur bez dane. Najviac stáli dokrútky Bolo to takto od tvárí zo skeč šou Od veci, jedna vyšla na 400 eur, spoločne na 4 800 eur bez DPH. Rovnako ako videá Evelyn vyšli aj príspevky Sajfu a Farkašovej v dokrútkach Čo na to naše ženy a Čo na to skutoční chlapi. Piatou formou dokrútok bola anketa v uliciach, za každú redaktor zinkasoval 200 eur bez dane.

Sledovanosť Mix zóny sa v komerčnej cieľovke hýbala najčastejšie okolo alebo o málo pod hranicou 1,5 ratingu pri podieloch okolo 4 – 5 %. Najlepší výkon zaznamenala na Jednotke začiatkom turnaja po najsledovanejšom zápase Slovenska na šampionáte proti Francúzsku, kedy ju sledovalo 4,6 % divákov s podielom 13,6 %.

Čítať viac...
Nahor