Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Podvečerné preteky: Bez servítky po slabom nástupe naháňa Oteckov! Tí potvrdzujú jarný pokles

Podvečerné programy vo vzájomnom súboji nadviazali na jarné trendy.

Druhú sezónu proti sebe podvečer stoja zabehnutí Oteckovia, ktorí vysielaniu pred hlavnými správami vedú od začiatku roka 2018, a nová verzia kuchárskej šou Bez servítky, s ktorou sa Joj v podvečernom čase opäť dostáva späť do sedla.

Oba programy v spoločnom súboji túto jeseň nadviazali na vývoj v jarnej sezóne, v ktorej sa stretli po prvýkrát.

Bez servítky zastabilizovalo Joj na výrazne vyšších výkonoch, než podvečer dosahovala posledné dva roky, pričom úspešne oslabilo aj suverenitu Oteckov, ktorých kuchárska šou aktuálne doťahuje stále častejšie.

Oteckovia napriek avizovaniu veľkých noviniek pred štartom novej série aj účasti postáv Pána profesora nezvrátili jarný pokles.

Už stabilne sa usadili pod podielovou hranicou 30 % a od začiatku jesene sa spravidla hýbu na úrovni 23 – 28 %. Tak, ako na jar, je tak ich pravidelnou priemernou hranicou výkon v okolí 25 %.

Kým Oteckovia sa na rovnakej úrovni pohybujú od štartu série, konkurenčná kuchárska šou v priebehu jesene rastie.

Bez servítky jarnú sezónu zakončovalo historickým úspechom, keď symbolicky s poslednou časťou prvej série prvýkrát Oteckov porazilo.

Rozbeh novej sezóny sa však niesol v presne opačnom duchu.

Relácia na začiatku jesene nestačila ani na výkony z rozbehu jarnej prvej série a padla aj do hlbších podpriemerov na podielovej úrovni 12 – 13 %. V úvodných týždňoch spravidla dosahovala výkony okolo 13 – 16 %.

Ďalších divákov začala šou späť priťahovať v ostatných týždňoch.

Jej výkony začali stúpať smerom k 17 až 19 %, pričom častejšie už Bez servítky prekračuje 20 % hranicu. Dosiaľ najbližšie v tejto sezóne bola kuchárska šou Oteckom uplynulý piatok, kedy rozdiel medzi programami tvoril iba dve desatiny ratingu, podielovo seriál uhral 23,4 % a reality šou 22,7 %.

Bez servítky dotiahlo Oteckov aj tento týždeň, spravidla posilňuje smerom k záveru týždňa. Vo štvrtok rozdiel medzi programami tvoril približne pol rating, v pondelok to boli ešte takmer dve a pol percentá.

 

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor