Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: STVR

Sledovanosť

Pečie celé Slovensko vyhral miláčik publika! 4. sériu sledovalo historicky najviac divákov

Pekárska šou sa rozlúčila s obrazovkami na svojom vrchole, vo finále 4. ročníka prepísala rekordy televíznej sledovanosti od svojho štartu.

Najsledovanejšia šou jesene sa skončila.

Slovenská televízia uplynulú nedeľu uzavrela vysielanie 4. série Pečie celé Slovensko, ktoré spoznalo svojho víťaza rekordne neskoro.

Kým minulé roky Jednotka ukončovala súťažnú časť v prvej polovici decembra, teraz ju vyvrcholila iba dva dni pred Štedrým dňom, kedy už v minulosti mala za sebou aj špeciálne vianočné vydania programu. Tento rok ale vianočný celebritný diel nenakrútila.

Štvrtým víťazom Pečie celé Slovensko sa stal Pavel Nikov, ktorý bol aj absolútnym favoritom divákov.

V ankete na webe Mediaboom.sk si jeho víťazstvo prialo viac ako 77 % hlasujúcich fanúšikov programu, veľkú popularitu potvrdzovali aj reakcie na sociálnych sieťach. Naopak, s postupom do finále sa najmenej divákov šou stotožnilo v prípade Danky Mazúrovej. V ankete ju podporili iba 3 % hlasujúcich.

Pali svojimi schopnosťami a výkonmi napokon v priebehu dvanástich týždňov najviac presvedčil aj porotkyne Jožku Zaukolcovú a Petru Tóthovú.

Obe sú súčasťou Pečie celé Slovensko do jeho začiatku a práve ich sitom prechádzajú aj kandidáti na účasť šou, spomedzi ktorých sa vyberá finálová dvanástka pre televízne vysielanie.

 


Porotkyňu Pečie celé Slovensko objavili už pred rokmi: Na Markíze v totálnom prepadáku!Čítajte →

Najúspešnejší ročník

Z pohľadu diváckej priazne má Pečie celé Slovensko za sebou až nevšedne úspešnú sériu.

Šou sa po odvysielaní 1. série pýtkala v uplynulých dvoch rokoch s poklesom diváckej priazne, a to najmä v začiatočnej fáze vysielania. Stratených fanúšikov spravidla nachádzala smerom k vrcholu, vo finále už zakaždým vystrelila a trhla rekordy série aj celého vysielania.

Tohtoročná 4. séria bola ale nadpriemerne sledovaná už od jej začiatku.

Pečie celé Slovensko tento rok od prvých častí sledovalo viac ako pol milióna divákov v univerzálnom publiku a v obchodnej cieľovke pravidelne prekračovalo ratingovú hranicu 8 %. Prekonalo tak dokonca aj začiatok vysielania 1. série.

Šou si zároveň výkony okolo 8 ratingov a celkovo vyše 500-tisíc divákov udržiavala konštantne v celej 4. sérii.

V predchádzajúcej 2. a 3. sérii pritom bývala pravidelne pod týmito výkonmi – v obchodnej cieľovke zaznamenala minimá na úrovni 6 ratingov, v celkovom publiku spadla dokonca aj pod hranicu 400-tisíc divákov. S väčšinou vydaní bývala pod pol miliónom.

Najsledovanejšia epizóda vo finále 4. série

Rekordne úspešný ročník potvrdila šou v samotnom finále.

To je rok čo rok najsledovanejšou epizódou každej série, práve posledné vydania s vyhlásením víťaza tak kraľujú aj rebríčku najsledovanejších epizód Pečie celé Slovensko. Po dvoch rokoch sa v ňom pritom prepisovalo prvé miesto.

Finále 4. série Pečie celé Slovensko totižto zlomilo maximá, keď si vyvrcholenie šoupriemerne pozrelo rekordných 617-tisíc divákov s podielom na trhu 28,9 % v univerzálnej cieľovke.

Ide o najvyšší počet divákov v celej histórii vysielania programu.

Šou iba po druhý raz pokorila 600-tisícovú hranicu divákov. Prvýkrát sa jej to podarilo vo finále 2. série, ktoré sledovalo priemerne 613-tisíc divákov v univerzálnom publiku. Vlaňajšie finále 3. série prilákalo 587-tisíc divákov, na vôbec prvého víťaza v 1. sérii bolo v roku 2021 zvedavých priemerne 598-tisíc divákov.

Finálový diel 4. série Pečie celé Slovensko kraľoval nedeľnému večeru aj celej jesennej sezóne v obchodnej cieľovke, v ktorej vystrelilo na rating 9,8 % s podielom na trhu 25,4 %.

Išlo o historicky druhý najúspešnejší diel programu v tejto mladšej skupine divákov, podstatnej najmä pre súkromné televízie. Predávajú v nej totiž reklamu. Na čele rebríčka v nej ostáva finále 2. série s ratingom 10,2 %. Minuloročná 3. séria vrcholila na ratingu 9,7 %, pilotná 1. séria dosiahla vo finále rating 9,1 %.

Sám doma pečenie ustál, Markíza vybuchla

Pečeniu sa nové rekordy podarilo trhnúť v silnej konkurencii.

Obe súkromné televízie pritom oproti prvým pôvodným plánom menili nedeľný program a vytiahli doň silnejšie tituly.

Markíza sa rozhodla staviť na populárnu rozprávkovú komédiu Kúzelná opatrovateľka, ktorú po niekoľkých rokoch získala späť na svoje obrazovky.

Niekoľko posledných Vianoc ju s úspechom vysielala Joj, ktorá sa ju nebála vytiahnuť aj do prime-time. Na Markíze v minulosti obsadzovala pravidelne podvečery.

Úspech vo večernom vysielaní na Joj posmelil aj Markízu, ktorá Kúzelnú opatrovateľku presunula práve do nedeľného prime-time. V masívnej konkurencii však pohorela, keď prepadla ratingom 4,6 % s podielom na trhu iba 12,6 % v obchodnej skupine.

Prvou voľbou pre detského diváka bola totiž Jojka, ktorá proti finále pečenia napokon nasadila jeden zo svojich vianočných klenotov Sám doma.

Konkurenciu rekordne sledovaného Pečie celé Slovensko už ustála, Sám doma si pripísal rating 8,6 % s podielom na trhu 23,6 % v obchodnej skupine. Sám však zaostal za svojimi najlepšími časmi ako aj vlaňajším vysielaním, kedy čelil podobne silnej konkurencii.

Pečenie aj pred Dunajom

Pečie celé Slovensko sa bez problémov stalo rovno najsledovanejším programom jesennej televíznej sezóny.

Jeho úspechy, potvrdené rekordnou finálovou časťou, už v priebehu jesene neraz stačili aj na sledovanosť momentálne najúspešnejšieho seriálu na trhu Dunaj, k vašim službám, ktorý pritom  v tejto sezóne rovnako prepisoval historické maximá.

Dunaj iba v polovici decembra taktiež odvysielal svoju doposiaľ najsledovanejšiu epizódu, s ktorou prilákal priemerne 572-tisíc divákov v univerzálnom publiku. V obchodnej cieľovke sa najvyššie túto jeseň dostal na rating 9,1 %.

Pečenie aj Dunaj boli túto jeseň vysoko nad všetkými ostatnými programami na trhu.

Ostatné večerné seriály, relácie či šou sa už hýbali najvyššie spravidla okolo 400-tisíc divákov ako napríklad Druhá šanca, Extrémne premeny, Záhady tela alebo Čo ja viem, mnohé ďalšie ako Česko Slovensko má talent, Farma, Nemocnica alebo Kriminálku Kraj boli často pod 300-tisícovou hranicou.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor