Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Lotéria v sobotu nevalcovala, Talent s Farmou prekvapili! Pečie celé Slovensko pri štarte uspelo

Jednotka k lotérii po náhlom presune nepritiahla všetkých jej divákov, v nedeľu jej vyšiel nástupo dlho promovanej novej šou.

Posledný mesiac vo vysielaní načal uplynulý týždeň prekvapivý najsledovanejší program tejto jesene, hlavný prenos očkovacej lotérie Byť zdravý je výhra.

So záverečným mesiacom čakal priamy prenos náhly presun z doterajšieho nedeľného prime-time, v ktorom suverénne valcoval, na soboty, v ktorých na prvý raz stratil svoje suverénne postavenie.

Prenos očkovacej prémie Byť zdravý je výhra prišiel medzitýždenne o viac ako 120-tisíc divákov, keď sa ďaleko vzdialil od doterajšej 700 až 800-tisícovej hranice.

Po prvýkrát v sobotu si lotériu pozrelo 596-tisíc divákov pri podiele na trhu 26,7 %. V komerčnej cieľovke padol prenos rovnako významne s ratingom 8,1 % a podielom 21,1 %.

Prenos očkovacej lotérie ostal aj po presune lídrom na trhu v oboch hlavných cieľovkách, vplyv na komerčné stanice už však takmer nemal.

Oba hlavné programy Markízy a Joj ostali prakticky na svojom, šou Česko Slovensko má talent zopakovala čísla minulých týždňov s ratingom 7 %, vďaka lotérii v sobotu pribudli k obrazovkám diváci, čo podiel šou stlačilo na 18,8 %. O málo klesla s duelom Farma pri ratingu 6,1 % a podiele 17,8 %.

V nedeľu RTVS odštartovala svoju dlho očakávanú najväčšiu a najdôležitejšiu novinku ostatných rokov Pečie celé Slovensko, s ktorou by chcela ako ťažiskovým projektom uspieť a pokračovať v jeho realizácii aj ďalšie roky.

RTVS totiž v prípade tohto licencovaného formátu kúpila od jej pôvodného autora, britskej BBC, kompletnú licenciu a stala sa na Slovensku jej výhradným majiteľom, čo len podčiarklo, že sa Pečie celé Slovensko stalo pre verejnoprávnu televíziu strategickým projektom.

Jednotka so štartom mimoriadne intenzívne promovanej šou Pečie celé Slovensko uspela, keď v slote vydláždenom očkovacou lotériou ju s prvým vydaním sledovalo 545-tisíc divákov pri podiele 24,7 % v univerzálnom publiku.

V komerčnej cieľovke uhrala novinka pri štarte rating 7,5 % s podielom 19,9 %, pričom v oboch hlavných cieľovkách bola lídrom na trhu.

Iba u mladých divákov naháňala RTVS Markíza s filmom Účtovník, ktorý dosiahol rating 6,6 s podielom % 20,4 % a pečeniu bol v čase vysielania novinky na dostrel.

V piatok kartami sledovanosti zamiešal kvalifikačný futbal na Majstrovstvá sveta medzi Slovenskom a Ruskom, ktorý si po polčasoch pozrelo celkovo 375 a 351-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke sa hýbal na ratingu okolo 5 – 5,5 %.

Superstar proti futbalu klesla na rating 7,8 % s podielom 24,9 %, celkovo si ju pozrelo 439-tisíc divákov. Joj opäť prepadla s piatkovým filmom, Jurský svet: Zánik ríše šiel len pod štyri ratingy u mladých.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor