Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Očkovacia lotéria prvýkrát stlačená, sezóna s prvou neúspešnou novinkou! Rástli Superstar aj Pán profesor

Hlavný prenos lotérie pri poslednom vysielaní v nedeľnom prime-time našiel konkurenciu, ktorá ho u mladých dokázala zatlačiť.

Poslednýkrát sa uplynulý týždeň v nedeľnom prime-time vysielal hlavný prenos očkovacej lotérie Byť zdravý je výhra, ktorý od tohto týždňa čaká zmena.

Pôvodne ňou mal byť zosun do neskoršieho času až za desiatu hodinu po prichádzajúcej novinke Pečie celé Slovensko, nakoniec však RTVS iba týždeň pred plánovanou zmenou oznámila presun prenosu na soboty, aby mohla jeho vysielanie zachovať o 20:30. Tento týždeň tak prinesie ďalšie zaujímavé situácie, ku ktorým dôjde už cez víkend.

Prenos Byť zdravý je výhra pritom čaká presun po dosiaľ najslabšom výkone. Celkovo ďalšie kolo lotérie sledovalo 729-tisíc divákov s podielom na trhu 31,9 %, čím si tak napriek poklesu udržala svoju silu, viac však padla v komerčnej cieľovke, kde po prvýkrát klesla pod desaťpercentnú hranicu s ratingom 9,8 % a podielom 25,7 %.

Lotéria po prvý raz našla program, ktorý ju dokázal stlačiť. Divákov jej ubrala premiéra českej komédie Román pro pokročilé, s ktorou Joj vôbec po prvýkrát proti prenosu očkovacej prémie uspela pri ratingu 7,1 % a podieli 21,1 %.

Počas týždňa si polepšil pondelkový Pán profesor, ktorý stúpol na rating 11,1 % s podielom 30,7 % a vracia sa v komerčnej cieľovke k svojím niekdajším výkonom, celkovo si ho pozrelo 486-tisíc divákov.

Svoje čísla zároveň udržala seriálová Nemocnica, ktorá v oba svoje večery viedla,.

V utorok dosiahla rating 7,7 % s podielom 22,9 % pri celkovo 484-tisícoch divákov, v stabilne silnejší štvrtok stúpla na rating 8,3 % s podielom 24 %. Celkovo si ju pozrelo už 547-tisíc divákov.

Sestričky po postupom rastie v priebehu týždňov klesli na 5,9 % s podielom 17,6 %. Celkovo ich videlo 327-tisíc divákov. Proti Nemocnici nestačí ani štvrtková Horná Dolná, ktorá sa hýbala na podobnom výkone s ratingom cez 6 %, celkovo si ju pozrelo 269-tisíc divákov.

Prepadák zažila v druhý týždeň vysielania novinka Dom snov, ktorá mala ísť v komerčnej cieľovke len na podiel 12,2 %, kým Utajený šéf potvrdil nárast po tom, čo večer uvoľnila Joj bez Talentu, s ratingom 8,5 % a podielom 27 %. Spolu si reality šou na Markíze pozrelo 431-tisíc divákov, Dom snov ich mal iba 222-tisíc a neláka tak ani staršie publikum.

V piatok po minulotýždňovom poklese naspäť porástla Superstar, ktorá sa dostala v komerčnej cieľovke na rating 8,9 % s podielom 28,9 %. Celkovo ju v univerzálnom publiku videlo 480-tisíc divákov. Milujem Slovensko popri speváckej šou nenachádza niekdajšiu výkonnosť, videlo ho spolu 322-tisíc divákov.

V sobotu na svojich číslach zotrváva šou Česko Slovensko má talent pri ratingu 7,2 % a podieli 20,2 %, Farma tentoraz stratila približne pol ratingu so 6,6 %. Talentovú šou si celkovo pozrelo 418-tisíc divákov, duel Farmy ich prilákal 386-tisíc.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor