Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Obe letné šou Markízy končia tvrdým prepadákom! Prvú už okamžite sťahuje z vysielania

Televízia skúsila v lete oprášiť potenciál vlaňajšej neúspešnej šou, zapíše sa ako ešte väčší prepadák. Toto leto jej už navyše tvrdo prepadla aj mimosezónna klasika Zámena manželiek.

Markíza na letnú štruktúru nabehla takmer bez zmeny oproti tej “koronovej”. Od prepuknutia koronakrízy prepla na reprízový program, pričom jeho podobu z ostatných týždňov s malými obmenami prekopírovala aj do leta.

Hlavnými zmenami bolo vytiahnutie mimosezónnej klasiky Zámena manželiek a oprášenie neúspešnej zábavnej šou Klamal by som ti?, ktorú vysielala Markíza jednu sezónu vlani.

Obe majú okrem letného nabehnutia do programu spoločné aj tvrdý neúspech, po ktorom už musela Markíza hneď na začiatku leta zakročiť aj programovou zmenou.

Obidva programy už pri svojom nástupe na konci júna do štruktúry neuspeli podpriemerným výkonom, ani jeden však vyslovene neprepadol. V prípade Zámeny manželiek však šou výrazne padla pri nástupe premiérovej konkurencie, seriálu 911, pri ktorom bola Markíza len na polovičnom výkone Joj, keď sa jej Zámena manželiek mala prepadnúť niekde nad desať percent.

Ešte o pár desatín menej o dva dni predtým zahrala šou Klamal by som ti?, ktorú Markíza napriek nezdaru už pri vlaňajších premiérach vytiahla v rámci aktuálneho mimosezónneho vysielania s reprízami do lepšieho času, než keď šou vysielala pôvodne. Tiež jej šou prepadla v okolí desiatich percent.

Práve pri šou Klamal by som ti? Markíza robí hneď po dvoch týždňoch vysielania radikálny krok, ktorý sme naznačovali. Okamžite šou odsúva k noci a opätovne zdvojuje reláciu Dobre vedieť, ktorá tak vyplní celý utorňajší prime-time komerčného lídra. Aj Dobre vedieť uhráva s reprízami podpriemery, drží sa však najlepšie z večernej pôvodnej tvorby Markízy.

Zámena manželiek nateraz ostáva v programe, no v prípade potvrdenia prepadáku popri 911 to už čoskoro môže byť inak. Zmeniť sa navyše bude môcť celý štvrtkový prime-time, keď ešte viac ako obe spomínané šou Markízy, prepadli vo štvrtok v druhom pásme reprízové Milenky. Tie mali padnúť pod podielových 10 % o približne jeden a pol bodu.

Celkovo sa reprízovej pôvodnej tvorbe prestalo v ostatnom čase dariť. Z večerných programov si štandard udržuje aj v čase veľkého odlivu divákov od obrazoviek Inkognito, no v ostatných dňoch televízie zaznamenávali so zábavnými programami výrazné minimá. Viac nájdete v tomto článku.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Odporúčame

Facebook

Nahor