Aktuality
Nový televízny hit sa nekoná: Markíze po prvýkrát vybuchla veľká letná telenovela!
Dva roky po sebe trafila Markíza do čierneho, tentoraz zaostáva za očakávaniami.
Nasadzovanie výrazných telenoviel na menšej Doma počas letných prázdnin po prvýkrát škrípe.
Markíza s novou tradíciou začala v roku 2022, kedy sa postarala o udalosť letných prázdnin vrátením ikonickej telenovely 90. rokov Divoký anjel na slovenské obrazovky.
Nostalgia aj veľká fanúšikovská základňa sa postarali o mimoriadny úspech, keď štvrťstoročie stará telenovela na menšej stanici Doma dosahovala v popoludňajšom čase od 16. hodiny vysoko nadpriemerné podiely na trhu okolo 6 – 10 % v pôvodnej obchodnej cieľovke.
Vo svojom čase patrila medzi najsledovanejšie programy a dokázala doťahovať aj hlavné televízne stanice. Neraz bola zároveň najsledovanejším programom z celého dňa na Doma, keď Divoký anjel vedel prilákať viac divákov aj ako večerná premiérová telenovela.
Stávka na novinku sa vlani vyplatila
Pre leto 2023 si pripravila Markíza ešte väčší tromf, keď do identického popoludňajšieho času nasadila rovno premiérové pokračovanie Skrytej vášne.
U divákov opäť zabodovala.
Skrytá vášeň 2 v júli a auguste minulého roka dosahovala po 16. hodine vysoko nadpriemerné výkony s podielmi na trhu na úrovni často okolo 8 – 10 %. Bežné priemery Doma prekračovala dvoj- až štvornásobne, keď najsledovanejšie epizódy sa v pôvodnej obchodnej skupine hýbali okolo 10 – 13 %.
Markíze sa potvrdilo, že s investíciami do nových seriálov nemusí prichádzať iba v hlavnom vysielacom čase a v obchodne najsilnejších obdobiach v roku.
Následne stavil televízny líder opäť na legendárne retro, keď sa hitom stal aj návrat kultovej Rosalindy.
S tou stihla Doma prísť na obrazovky ešte koncom leta 2023, úspech si však držala aj uprostred ostrej jesennej sezóny s vysoko nadpriemernými podielmi na trhu v okolí 6 – 9 %. Priemery Doma sa v tých časoch pohybovali okolo 2 – 4 %.
Letná telenovela prvýkrát nezaberá
Markíza sa letné úspechy z posledných dvoch rokov pokúsila zopakovať uvedením ďalšej novinky.
Tentoraz si z latinskoamerickej produkcie vybrala nové spracovanie známej telenovely Café con aroma de mujer, na ktorej motívy bola nakrútená aj mimoriadne populárna telenovela Keď budeš moja.
Novú adaptáciu originálneho námetu uviedla pod názvom Vôňa vášne, s ktorým otvorene zacielila na divákov Skrytej vášne. Zároveň zopakovala nasadenie, keď novinkou opäť obsadila popoludňajšie pásmo.
Ani veľké promo, príbeh zo známej telenovely, účinkovanie populárneho herca Williama Levyho či názov podobný Skrytej vášni ale nezaručil novinke úspech.
Premiérová Vôňa vášne podľa našich informácií výraznejšie zaostáva za spomínanou trojicou najúspešnejších latinskoamerických telenoviel z popoludňajšieho vysielania Doma.
V úvodnom týždni vysielania sa mala premiérová telenovela pohybovať najčastejšie na podieloch na trhu okolo 4 – 5 % vo vynovenej obchodnej cieľovke. Nateraz tak dosahovala podobné výkony ako predchádzajúca reprízová retro telenovela Túžba tela v závere svojho vysielania.
Tento týždeň sa však Vôňa vášne na Doma aj prepadla, keď v utorok mala dosiahnuť zatiaľ najhoršie podiely na trhu iba v okolí 3 % v obchodnej skupine.
Spadnúť mala aj pod túto hranicu.
Paradoxne najlepší výkon zatiaľ novinka uhrala tento pondelok, kedy po prvý raz prekročila podielovú hranicu 6 %. S druhou časťou sa však už vrátila k priemeru v okolí 4 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.