Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Aktuality

Hitom roka nebudú: Veľké novinky RTVS ani náhrada Tajomstva mojej kuchyne nezabrali!

RTVS pod novým vedením uviedla prvé novinky na obrazovke hlavnej Jednotky, nadpriemerný počet divákov zatiaľ nelákajú.

Verejnoprávna televízia otvorila novú jarnú sezónu s viacerými novinkami, ktoré už vychádzajú z dielne nového manažmentu RTVS.

Dôležitou novinkou na hlavnom televíznom okruhu sa túto jar stala večerná štvrtková šou Hit roka, ktorú pripravila RTVS pri príležitosti 30. výročia samostatnosti Slovenska.

Program uvádzala ako veľkú jarnú novinku, ktorá však vo výsledku prekvapila strohým obsahom. Hit roka nasadila do štvrtkového prime-time, v ktorom minulé sezóny uvádzala ďalšie spomienkové relácie Zlaté časy alebo Boli sme pri tom.

Stála za nimi rovnaká produkčná spoločnosť Maya, ktorá pre RTVS vyrába aj Hit roka. Verejnoprávna televízia za jeden diel relácie platí 38-tisíc eur s DPH, pričom vo vlastnej réžii zabezpečuje štúdio, kompletnú prípravu scény aj grafiky či niektorých členov štábu alebo komparz.

Hit roka najslabšou zábavou RTVS

Hit roka nadpriemerne uspel iba pri štarte.

V čase, kedy ešte na svoj štart čakali seriály Markízy a Joj, si prvé vydanie Hitu roka vo štvrtok 5. januára 2023 pozrelo celkovo 382-tisíc divákov s nadpriemerným podielom 18,8 %. Šou uspela aj v obchodnej cieľovke s ratingom 5,2 % a podielom 15,6 %.

Už o týždeň neskôr vo štvrtky nastúpili seriály súkromných televízií Dunaj, k vašim službám a Nemocnica, ktoré odvtedy reláciu RTVS valcujú.

 


Na podvečernú novinku RTVS sa to sype: Vo vysielaní sa prepadáva, Bičanova ostrá reakcia!Čítajte →

Hit roka sa v univerzálnej cieľovej skupine (diváci starší ako 12 rokov), na ktorú RTVS primárne cieli, od druhého vydania prepadol na úroveň 220 až 240-tisíc divákov pri podieloch na trhu 10 – 12 %.

V obchodnej cieľovej skupine (diváci vo veku 12 až 54 rokov), na ktorú predávajú reklamu Markíza a Joj, Hit roka klesol k podielom v priemere okolo 7 až cez 9 %.

Hit roka ďaleko zaostáva za etablovanými šou RTVS, ktoré sú aktuálne najsledovanejšími zábavnými programami na trhu.

Milujem Slovensko ostatný piatok uhralo svoj najlepší výkon v tomto roku s celkovo 450-tisíc divákmi pri podiele 23,5 % v univerzálnej cieľovke. Aj celý január sa šou držala nad úrovňou 400-tisíc divákov.

Rekord tohto roka dosiahli pred dvomi týždňami sobotné Záhady tela, ktoré v sledovanosti vystrelili rovno s polmiliónovým publikom na celkovo 503-tisíc divákov s podielom 25,6 % v univerzálnej cieľovke.

Minulú sobotu Záhady tela pol milióna doťahovali, pričom od začiatku roka pravidelne prekračujú 400-tisícovú divácku hranicu.

Sledovanejšia ako Hit roka je aj sobotná talkshow Neskoro večer, ktorá sa zatiaľ v tomto roku pohybuje okolo 380 až 390-tisíc divákov s priemerným podielom okolo 22 % v univerzálnej cieľovke.

Aj Neskoro večer sa čerstvo podarilo vystreliť na rekord roka, a to túto sobotu, kedy talkshow sledovalo 416-tisíc divákov s podielom na trhu 23,2 % v univerzálnej skupine.

Hit roka v sledovanosti predbieha aj vyčerpané pondelňajšie Inkognito na Jojke, ktoré sa už druhý rok vysiela v druhom večernom pásme. Posledné dva pondelky ho sledovalo celkovo 259 a 268-tisíc divákov, pričom podielovo sa vytiahlo k 20 % v univerzálnej cieľovke. V tej obchodnej sa hýbalo okolo 15 %.

Náhrada Tajomstva mojej kuchyne nezaberá

Rovno pod priemerom Jednotky je zatiaľ nová nedeľná podvečerná šou Pravidlá mojej ženy.

Tá po rokoch v nedeľnom vysielaní nahradila niekdajšiu populárnu reláciu Tajomstvo mojej kuchyne, ktorá uplynulé sezóny strácala divákov. V posledných dvoch rokoch sa vysielala bez jej hlavnej tváre, Kamily Magálovej, ktorá reláciu rozbiehala ešte v roku 2009 a zotrvala v nej do konca roka 2020.

RTVS sa ďalej bez Magálovej rozhodla v relácii nepokračovať a Tajomstvo mojej kuchyne nahradila súťažnou kuchárskou novinkou.

Novinka po Tajomstve mojej kuchyne padá do podpriemerov RTVS

Pravidlá mojej ženy vo víkendovom podvečere odštartovali v nedeľu 15. januára o 18:15, kedy šou dosiahla v univerzálnej cieľovke priemerný podiel na trhu 10 %.

Tajomstvo mojej kuchyne sa na jeseň 2022 priemerne hýbalo na podobnom podiele okolo 10 – 12 %, viackrát však kleslo aj pod desaťpercentnú hranicu.

V ďalšie tri nedele však už novinka padla pod priemer Jednotky aj sledovanosť Tajomstva mojej kuchyne z uplynulej sezóny.

Pravidlá mojej ženy ostatné tri týždne dosiahli stabilné podiely na trhu 8,3, 8,1 a 8,2 % v univerzálnej cieľovke, čo je pod priemerom stanice. Denný priemer Jednotky RTVS sa spravidla hýbe v okolí 11 % v univerzálnej cieľovej skupine.

V obchodnej cieľovke novinka padla len na úroveň okolo 5 %.

Pravidlá mojej ženy predbehol psí magazín

Poslednú januárovú nedeľu uviedla Jednotka ešte jednu nedeľnú popoludňajšiu novinku Najvernejší, zameranú na psích miláčikov.

Jej tvárou sa stal moderátor Pečie celé Slovensko, Juraj Bača, ktorý v nej radí majiteľom psov spoločne s koučom, Jurajom Ferkom.

Nový magazín je vo svojich prvých dvoch týždňoch vysielania dokonca sledovanejší ako hlavná podvečerná nedeľná šou RTVS Pravidlá mojej ženy, ktorá naň nadväzuje.

Prvý diel Najvernejších si pozrelo 163-tisíc divákov s podielom na trhu 9,8 %, doťahovali tak priemernú sledovanosť Jednotky. Nasledovné Pravidlá mojej ženy sledovalo 151-tisíc divákov.

Nasledujúci týždeň sa rozdiel ešte zväčšil, magazín najvernejší si ostatnú nedeľu pozrelo 176-tisíc divákov pri podiele 10,3 % v univerzálnej cieľovke, Pravidlá mojej ženy sledovalo 152-tisíc divákov.

V obchodnej cieľovke Najvernejší dosiahli s prvými dvoma časťami podiely na trhu 7,6 a 6,2 %. Medzi epizódami relácii pribudlo staršie publikum, no opustila ju časť mladších divákov.

Traf to! padá za Bičana

Ďalšou dôležitou novinkou RTVS sa na začiatku tohto roka stala  denná podvečerná súťažná šou Traf to!.

Nové vedenie telerozhlasu sa po vyše 15 rokoch rozhodlo urobiť radikálnu zmenu v dennom vysielaní Jednotky a po 18. hodine vymeniť rodinno-súťažnú šou Andreja Bičana 5 proti 5 za vlastnú novinku s Jurajom „Šokom“ Tabačekom.

Traf to! v priebehu prvého mesiaca na obrazovkách klesalo z úrovne 190-tisíc divákov na minulotýždňových približne 170-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Podiely sa momentálne hýbu okolo 9 – 10 %.

Nová relácia s uplynulými vydaniami začala klesať aj za priemernú sledovanosť reprízových častí 5 proti 5.

Viac o sledovanosti Traf to! aj predchádzajúceho 5 proti 5 v tomto článku.

Na dennú novinku dokonca ostro zareagoval Andrej Bičan, moderátor dlhoročnej relácie 5 proti 5, ktorú Traf to! vo vysielaní nahradilo. Novej šou vytkol najmä nedostatočnú obsahovú prípravu.

 

Čítať viac...
Nahor