Viete prví
Nové správy o budúcnosti Nemocnice: Rozhodnuté, či bude pokračovať ďalšou sériou!
Nemocničná séria je tretí rok nosným večerným formátom Jojky, naplno začala pracovať na jej nástupcovi.
Už začiatkom tohto roka sa začalo špekulovať o ďalšej budúcnosti seriálového highlightu Joj Nemocnica.
Ten je kľúčovou súčasťou jej prime-time už piatu sezónu po sebe, keď sa po prvýkrát predstavil v auguste 2021 a počas prvých troch sezón ovládol svoje vysielacie dni ako líder na trhu.
Všetko sa zmenilo až od tohto roka príchodom novej konkurencie v podobe Dunaja, k vašim službám, ktorý postupne začal získavať práve divákov Nemocnice a prevziať nadvládu nad utorňajšími a štvrtkovými večermi.
Na vrchole úspešnejšia ako Dunaj
Nemocnica dokonca vo svojich najsilnejších časoch zažívala vyššiu sledovanosť ako v súčasnosti rekordy trhajúci Dunaj.
V priamom porovnaní prvých dvoch vysielacích sezón sa jej totiž častejšie darilo dostávať na hranicu 9 ratingov v obchodnej cieľovke, s rekordnými vydaniami sa ťahala aj bližšie k 10 %.
V celkovom publiku sa jej maximá pohybovali nad úrovňou 570-tisíc až k hranici 600-tisíc divákov, pričom sa dostala tiež cez ňu. S vôbec najsledovanejšou epizódou zo začiatku decembra 2021 trhla doterajší rekord 617-tisíc divákov.
Dunaj, k vašim službám svoj aktuálny rekord trhol na začiatku novembra 2023, kedy v obchodnej cieľovke dosiahol rating 9,3 % a v univerzálnom publiku ho sledovalo priemerne 552-tisíc divákov.
V rámci univerzálnej cieľovke všetkých divákov starších ako 12 rokov má Markíza nevýhodu, nakoľko nie je súčasťou vysielania na bezplatnej anténe DVB-T. V obchodnej cieľovke, ktorá je roky nemenná na vekovej úrovni 12 až 54 rokov, zas každým rokom ubúdajú v rámci starnutia populácie diváci.
Časť divákov majú oba seriály aj v televíznych reprízach či na internete.
Jojka v čase rekordov Nemocnice ponúkala jej epizódy voľne dostupné zadarmo v televíznom archíve, Markíza v prípade Dunaja umožňuje jeho sledovanie za poplatok na Voyo.
V súčasnosti trhu suverénne dominuje Dunaj, ktorý prevzal nemalú časť divákov Nemocnice a stabilizuje sa v okolí pol milióna divákov. Nemocnica dosahuje túto jeseň priemery nad 300-tisícovou hranicou.
Seriálový nástupca
Jojka v priebehu celého tohto roka pracuje na novej rodinnej sérii Ranč, za ktorou stoja viacerí tvorcovia Nemocnice ale tiež jej herecké tváre.
S nakrúcaním začala televízia koncom leta, herci sa na prácu s koňmi pripravovali niekoľko týždňov vopred.
Dôsledkom prípravy nového seriálu bol odchod ústrednej herečky Nely Pociskovej z Nemocnice, ktorej výroba aktuálnej série v tom čase prebiehala. Pocisková si zahrá hlavnú postavu aj v Ranči.
Z nemocničného seriálu najnovšie zmizol aj ďalší herec Dávid Uzsák, ktorý sa rovnako presunul na nakrúcanie novinky. V tej sa objaví tiež ďalší herec z Nemocnice Noël Czuczor.
Ranč bude na obrazovke Joj novým seriálovým ťahákom, ktorý, podľa všetkého, vyzve práve Dunaj, k vašim službám.
Televízia potvrdila jeho nasadenie v roku 2024, očakáva sa, že by s ním mala vyrukovať v jarnej vysielacej sezóne.
Posledný rok?
Jojka sa však napokon rozhodla, že seriály Ranč a Nemocnica bude pripravovať súčasne.
Podľa viacerých informácií si už tvorcovia rozdelili projekty podobným spôsobom, ako sa to stalo v prípade spomínaných hereckých tvárí.
Televízna dvojka výrobu oboch seriálov v rovnakom čase ťahá celú jeseň, pričom by v tom mohla pokračovať aj naďalej.
Nemocnica sa podľa potvrdených informácií objaví vo vysielaní Jojky aj v roku 2024.
Televízia tak so seriálom počíta aj v šiestej sezóne po sebe, očakáva sa, že pokračovať bude novými epizódami v prvých týždňoch nového roka.
Súčasné nakrúcanie dvoch rodinných seriálov však, podľa všetkého, nebude dlhodobé.
Joj už zároveň uviedla, že pre Nemocnicu v roku 2024 pripravuje veľké finále a seriál by tak mal čakať definitívne lúčenie sa s obrazovkami.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“