Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Nové seriály: Markíza po poklese drží pol milióna, Bodka sa po štarte prepadla! Joj dvíhali filmy

Seriálové novinky majú za sebou druhý týždeň vo vysielaní, pre jednu z nich už ten môže znamenať postupný koniec v hlavnom čase.

Uprostred januára sa po prvýkrát proti novému podvečeru na Joj postavili dlhodobo dominujúci Oteckovia, pričom Bez servítky ani Markíza zo súboja nevyviazli sklamaní.

Zároveň to bol druhý týždeň pre nové večerné seriály, z ktorých úspech si udržal štvrtkový Najhorší týždeň môjho života. Markíza oproti štartu síce stratila približne dva ratingy, stále však uhrala nadpriemerných 9,7 % s podielom 24,3 %.

Podobnú stratu zaznamenal seriál aj v celkovom publiku, kde klesol o približne 60-tisíc divákov, no udržal polmiliónovú hranicu s 504-tisíc divákmi. Markíza naďalej pokračuje vo vysielaní seriálu bez brejku, keď ho nasadzuje ešte pred jeho začiatkom a pomáha mu tak k vyššej výkonnosti.

Horší týždeň má za sebou seriálová novinka Joj Bodka, ktorá v sobotu prišla o viac ako tretinu divákov.

V komerčnej cieľovke sa mala prepadnúť k okoliu 5 ratingov, celkovo stratila takmer dvestotisíc divákov, keď pri druhej časti bolo už 309-tisíc divákov. Televízia s Bodkou spadla do podpriemeru a v prípade potvrdenia takejto výkonnosti sa môže Joj začať obzerať aj po novom vysielacom čase.

Aj tento týždeň diváci pri Bodke skonštatovali najmä nesúrodosť námetu s dlhotýždňovou kampaňou. Kým počas nej seriál pôsobil zameraním na detské publikum, u ktorého aj vyvolal záujem, už pri prvej časti bol obsah, naopak, výsostne dospelý, v kontraste s očakávaniami divákov. Niektorí ho pre jeho slovník posielajú aj za 22. hodinu.

Druhá polovica uplynulého týždňa napriek tomu priniesla najsledovanejšie večerné programy.

V piatok Joj vyšla premiéra Avengers: Nekonečná vojna, ktorá skočila na rating 9 % s podielom 24,4 %, do podpriemeru už padla Markíza s pokračovaním Harryho Pottera a jeho tajomnou komnatou. Chuť si však napravila v sobotu, kedy sama ovládla večer s premiérou filmu Greta: Smrtiaca návnada pri ratingu 9,2 % a podieli 22,6 %.

Najsledovanejší večerný program týždňa však priniesla nedeľa, kedy Joj uspela repríza vlaňajšieho valca Wind River s ratingom 10,2 % a podielom 24,6 %. Snímka tak uhrala iba o približne dva ratingy menej než pri minuloročnej premiére.

V celkovom publiku už Wind River z pohľadu celotýždennej večernej sledovanosti mimo spravodajstiev predbehol Najhorší týždeň môjho života so spomínanými 504-tisíc divákmi, film však i tak dosiahol vysoký výkon, keď sa pred neho dostalo už iba pondelňajšie Inkognito so 496-tisíc divákmi. Wind River si našlo priemerne 491-tisíc divákov.

Z pohľadu všetkých programov týždňa vrátanie spravodajstiev boli tradične na čele týždňa hlavné správy Markízy a Joj, pravidelne sa hýbali okolo a nad 600-tisícovou hranicou. Najsledovanejšie boli Televízne noviny v pondelok so 676-tisíc divákmi.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor