Vzbudí opäť vášne? Markíza odštartuje ďalšiu hlavnú novinku, dvojice sa v nej zoberú ešte pred prvým rande!
22. januára 2019  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Televízia pracuje hneď na niekoľkých zoznamovacích projektoch, ten prvý spustí už budúci mesiac.

Zoznamovacie formáty kedysi patrili na slovenských obrazovkách k tým najpopulárnejším, pričom majú za sebou éru Jara Bučka, Honzíka Novotného ale aj kontroverzných farmárov. V ostatnom čase sa obdobné projekty z obrazovky vytratili, no novú éru chce aktuálne odštartovať Markízy.

Tá to chce skúsiť tento raz aj na vážno a rozpracovaných má hneď viacero námetov, medzi ktorými je aj vlastná verzia Farmár hľadá ženu či spoločný projekt s Novou, ktorý by mal nadviazať na Nevestu pre milionára. Viac o chystaných formátoch v tomto článku. Ako prvý sa však do vysielania dostane licencovaný formát, ktorý sa teší úspechu vo viacerých krajinách.

Markíza už od vlaňajška pracuje na realizácii vlastnej verzie formátu Married at First Sight, ktorý opäť môže čiastočne vzbudiť vášne u slovenských divákov. Do povedomia sa začal dostávať ešte pod pracovným názvom Láska je veda, nakoniec ponesie názov Svadba na prvý pohľad.

Televízia do Láska je veda hľadala účastníkov vo veku od 25 do 40 rokov, ktorí si chcú skutočne nájsť životného partnera a nie je v ich záujme len sebaprezentácia v televízii. Informácie od účastníkov následne spracovával tím expertov, ktorý na základe údajov vytvoril páry, ktoré majú najväčšie predpoklady vo spoločnom vzťahu uspieť.

Práve tento koncept spoločne s expertami je kľúčovou súčasťou celého formátu. Dvojice sa totižto stretávajú po prvýkrát rovno pred televíznymi kamerami, a čo viac, rovno na vlastnej svadbe. Televízia tak zrealizuje svadbu dvojíc, po ktorej strávia spoločnú svadobnú noc aj medové týždne. V originálnom formáte spoločne žijú osem týždňov, počas ktorých sa spoznávajú a následne sa rozhodnú, či chcú spolu ostať alebo sa rozviesť. Rozísť sa môžu kedykoľvek v priebehu nakrúcania.

Formár Married at First Sight sa teší popularite vo viacerých krajinách. V USA aktuálne beží už ôsma séria a potvrdená je aj deviata. V Austrálii ešte tento mesiac odštartuje šiesta séria, v Británii vlani bežala tretia sezóna. Formát poznajú aj v susednom Poľsku, kde vlani prebehla tretia séria, ale aj vo Francúzsku, Nemecku či Taliansku.

Svadba na prvý pohľad sa na obrazovky Markízy dostane už budúci mesiac. Patriť jej bude tradičné utorňajšie okno v prime-time vyhradené dlhodobejšie v hlavnej sezóne obdobným formátom. Markíza už k novinke spustila aj kampaň, odštartovať by mohla 12. februára.

V jednotlivých sériách po svete sledujú diváci 3 – 4 páry, no v Austrálii to bolo pri posledných sériách dokonca až 11 párov v priebehu sezóny. Úspešnosť formátu je rozdielna pri pohľade na rozhodnutie párov dokým ich sledujú televízne kamery po prvých ôsmich týždňoch a následne na ich život v ďalších mesiacoch a rokoch. V spomínanej austrálskej verzii 13 párov z celkových 35 na konci nakrúcania vo finálnom rozhodnutí vyhlásilo, že ostávajú manželmi, no až na jediný pár sa všetky následne rozišli. V americkej verzii je úspešnosť o čosi vyššia, zo všetkých doterajších ôsmich sérii sa celkovo 15 párov z 25 rozhodlo zostať spolu, nakoniec sa z nich rozviedlo 10 dvojíc a päť ostalo v manželskom zväzku. Jeden z týchto párov už však napriek tomu žije oddelene.

Upútavky na Svadba na prvý pohľad

Zdroj dát: Wikipedia