Markíza zhodnotila jarný The Voice: Tretia séria najslabšia z jej ťažiskových programov vôbec, so šou je po sezóne spokojná!
3. júla 2019  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Tohtoročná šou priniesla napriek očakávaniam po dlhej pauze Markíze najslabšie výkony spomedzi ťažiskových programov.

Každý rok televízie stavajú svoje štruktúry na jednej či dvoch ťažiskových šou, ktoré sú ich nosnými formátmi v danej sezóne. Spravidla sa v týchto neľahkých úlohách rotujú zabehnuté programy ako Česko Slovensko má talent, Tvoja tvár znie povedome, V siedmom nebi, Superstar, či po oživení Let´s Dance alebo aj The Voice.

Návrat svetového speváckeho formátu po rokoch bol na Markíze a Nove udalosťou. Televízie napriek neveľmi presvedčivej minulosti programu prišli s refreshom formátu, keď predstavili vynovenú podobu šou a tiež čo do mien silnú porotcovskú zostavu.

Šou však napriek tomu divákov nepresvedčila. Potešila síce Markízu svojím štartom, keď bola s úvodnou epizódou pri ratingu 9,8 % a podiele 24,7 % sledovanejšia ako nástup ostatnej série Superstar, zakrátko sa šou prepadla na dno. Stalo sa tak ešte pred tým, ako sa dobrovoľne odovzdala do konkurencie najsledovanejších zápasov MS v hokeji, keď spadla hneď s dvomi vydaniami pod ratingových 6 %, podielovo šla aj pod 16 %. Popri hokeju následne prepadávala na úrovni podielových 5 – 6 %. Vo finále šou dosiahla rating cez 5 % s podielom nad 18 %.

Napriek slabej sledovanosti, keď sa tretia séria The Voice Česko Slovensko stala výkonnostne najslabšou ťažiskovou šou Markízy, hovorí jej režisér, Pepe Majeský, o spokojnosti televízie. S poklesom sledovanosti a rovnako naplánovaným nasadením proti najsledovanejším hokejovým zápasom mala počítať. “S hokejom sa nedá veľmi súperiť. Televízia a aj my sme vedeli, že s hokejom sa začína na televíznom trhu celkovo slabšia sezóna a, samozrejme, sme počítali aj s prípadnými stratami, ktoré utrpíme. To však nie je nejaká novinka, tímy analytikov majú dopredu presne spočítané, či sa to televízii oplatí z hľadiska reklamy. A myslím, že sa im to napriek strate divákov vyplatí,” povedal v rozhovore pre Stratégie Majeský. Pri druhej sérii v roku 2014 ešte dokázal The Voice aj proti rovnako sledovanému hokeju uhrať podiel pod 15 %, v prípade tretej série to bolo o takmer desať podielových bodov menej.

So šou mala byť Markíza vo výsledku spokojná, i keď ťažiskový formát jari v sledovanosti predbiehali nielen rozbehnutí Oteckovia či Susedia ale aj Inkognito, Horná Dolná, Dvaja na jedného, Dobre vedieť či podvečerné Nové bývanie. “Pri všetkých projektoch, a netýka sa to len The Voice, nie sme nikdy spokojní (so sledovanosťou, pozn. red.). Hlavne televízie nie sú nikdy spokojné, sledovanosť by mohla byť vždy väčšia. Pri The Voice sa však naplnili očakávania, ktoré televízia mala. A aj my tvorcovia sme spokojní, že sme ho opäť po rokoch mohli priniesť, pretože mám tento formát rád,” uviedol režisér The Voice, Pepe Majeský.