Ťažiskový The Voice Markíza s Novou pochovali, hokej ešte raz pokoril milión! Správam Jednotky pomohol k rekordu
20. mája 2019  //  Aktuálne, Televízia  //  Bez komentárov

Aj popri hokeju sa podarilo neprepadnúť Oteckom, podvečerný zápas priniesol RTVS následný rekord pre hlavné správy.

Už iba posledný zápas čaká Slovensko na domácom hokejovom šampionáte, ktorý strhol záujem celej krajiny. Hokejové prenosy neboli roky tak sledované, ako v súčasnosti, pričom jednotlivé zápasy dokázali prekonávať aj historické maximá v peoplemetrovom meraní.

Napriek tomu malým šanciam Slovákov na postup do štvrťfinále si oba víkendové zápasy Slovenska pripísali silné výkony. Piatkový duel s Francúzskom sa odohral popoludní a ako prvý z dosiaľ odohraných na turnaji neprekročil miliónovú hranicu. Najvyššie sa dostala tretia tretina s vyše 900-tisíc divákmi. V komerčnej cieľovke jej podiel prekročil 63 %. Napriek silnému hokeju dokázali ustáť konkurenciu Oteckovia, ktorí si pripísali share takmer 18 %.

Silný nábeh priniesol rekord Správam RTVS, na ktorých časť divákov ostala. V komerčnej cieľovke sa tak vyšvihli až pod 27 %, čo je pre ne mimoriadny výkon. V cieľovke 12+, na ktorú RTVS cieli, šli správy pod 26 %, sledovalo ich pod 420-tisíc divákov. Netradične sa tak dorovnali komerčným správam, ktoré sa rovnako hýbali nad 400-tisícovou hranicou.

Späť nad milión sa sledovanosť hokeja dostala v sobotu, kedy odohralo Slovensko zápas proti Veľkej Británii. Duel, ktorý skončil exhibičným výsledkom 7:1 lákal postupne stále viac divákov, nad milión sa prehupol od druhej tretiny, v tretej šiel cez 1,15 milióna divákov. Najvyšší podiel dosiahol v komerčnej cieľovke rovnaký ako s piatkovým duelom.

Najväčšie trápenie zo všetkých doterajších ťažiskových šou televízií zažíva The Voice Česko Slovensko, ktorého presunom na soboty Markíza s Novou úplne pochovali. Na Slovensku sa oba doterajšie živé prenosy vysielali v konkurencii hokeja, podľa Stratégií šiel The Voice tentokrát podielovo len okolo 6 %. Podobný výkon dosiahla aj Joj s reprízovým filmom Ladíme 2. Pred týždňom bola šou ešte o niečo nižšie. Ani na Nove sa prenosom vôbec nedarí, kým minulý týždeň popri zápasu Česka šiel len nad 9 %, teraz aj bez konkurencie českého hokeja sa dostal len okolo 15 %. V roku 2014 pritom dokázal vtedajší Hlas Česko Slovenska dosiahnuť na Slovensku podobný share pod 15 % práve proti mimoriadne sledovanému slovenskému zápasu. Takýto neúspech The Voice tak televízie pravdepodobne nečakali.

Aj nedeľu dokázal vyhrať hokej, v komerčnej cieľovke sa to podarilo tretej tretine ostro sledovaného zápasu Nemecka s USA, ktorý ešte mohol zachrániť naše nádeje na postup do štvrťfinále. Duelu sa očakávane aj vďaka napínavému priebehu darilo a dokázal sa dotiahnuť až ku 37 % podielu na trhu a na rating pod 10 % v tretej tretine. Konkurenciu i tak ustalo Nové bývanie Dizajn s podielom 16 %, Horná Dolná už nestačila. Deň v celkovom publiku ovládli spravodajské programy na čele s Najlepším počasím a Novinami. Večer podľa Stratégií vyhrala Joj s filmom Nemilosrdní a podielom takmer 19 %, Tiesňová linka na Markíze mala skončiť pod 16 %.