Sledovanosť
Nemocnica pri návrate zabrala! Mimo Dunaja sa nadýchla, Joj dvojnásobne porástla
Joj sa po týždňoch trápenia odrazila od dna, Nemocnici pomohla zmena vysielacieho dňa.
V závere jarnej sezóny si Jojka napravuje chuť.
Okrem prebiehajúcich MS v hokeji, ktoré pri zápasoch Slovenska na jej obrazovke zaznamenávali najvyššiu televíznu sledovanosť v celom roku, televíznej dvojke pomáha aj návrat seriálovej Nemocnice, ktorá sa vytratila ešte vlani po svojej najslabšej sezóne.
Nemocnici minulý rok nevyšiel, keď v konkurencii Dunaja, k vašim službám prichádzala o divákov. Na jeseň sa prepadávala aj hlbšie pod hranicu 300-tiasíc divákov a vo vtedajšej obchodnej cieľovke dokonca klesla aj po 3-percentný rating.
Joj sa rozhodla Nemocnici dať polročnú pauzu a zmeniť stratégiu.
Po viacerých sezónach, kedy v seriáli dlhodobé tváre nahrádzali nováčikovia, sa tvorcovia vrátili ku takmer kompletnej pôvodnej hereckej zostave. Televízia zároveň pristúpila aj ku programovej zmene.
Nemocnicu po prvýkrát odsunula z jej niekdajších stabilných utorkov a štvrtkov, ktoré už medzičasom opanoval Dunaj. Seriály sa od tohto roka nevybíjajú – Jojka svoju nemocničnú sériu presunula na pondelky a stredy.
Joj sa nateraz tieto kroky vyplácajú.
Pri návrate porástla
Nemocnica túto stredu odštartovala v poradí 12. sériu, s ktorej nástupom predčila sledovanosť z minulého roka.
Prvý diel v tejto sezóne sledovalo priemerne celkovo 325-tisíc divákov, kým finále 11. série v decembri minulého roka v utorok sledovalo priemerne 269-tisíc divákov.
Nemocnica sa po piatich mesiacoch vrátila na obrazovky ako líder na trhu, reprízové Na nože si na Markíze našlo 309-tisíc divákov.
Jojkárska lekárska séria si medzi rokmi polepšila tiež v obchodnej skupine, v ktorej štart 12. série dosiahol rating na 4,2 % s podielom na trhu 16,5 %. Minuloročný posledný diel nedosiahol ani na 12-percentný trhový podiel, rating sa zastavil na úrovni 3,4 %.
Na Na nože už v tejto skupine nestačila, reality šou si aj s reprízami udržiava vysoký štandard pri ratingu 6,5 % a podiele na trhu 25,5 %.
Nemocnica však pomohla Joj odraziť sa od dna, keď v oboch hlavných skupinách zdvojnásobila výkonnosť predošlých Lások v Istanbule.
Tie sa postupom času zastavili na hlboko podpriemerných ratingoch iba okolo 2 % v obchodnej skupine, v univerzálnej cieľovke si finálový diel pozrelo celkovo len 165-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
