Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Nedávno im hrozil koniec: Záhady tela dnes dominujú vysielaniu! Novinkám RTVS sa nedarí

Záhady tela po hrozbe zrušenia rekordne zaberajú, túto jar prevzali postavenie najsledovanejšej zábavy na RTVS. Ďaleko za úspechom ostávajú tohtoročné nové zábavné programy telerozhlasu.

Po Milujem Slovensko alebo Čo ja viem má RTVS nový večerný ťahák.

Sobotná zábavná šou Záhady tela sa na obrazovke verejnoprávnej televízie vysiela už od jari 2017, odkedy zažíva kolísavú divácku úspešnosť.

Program, napriek stabilnému vysielaniu v soboty, trpel na nestabilitu zaraďovania premiérových častí, keď RTVS neraz medzi premiéry zaraďovala reprízové diely, inokedy zas šou chýbala a ustúpila napríklad ťažiskovej šou Zem spieva.

V najsledovanejšom období sa Záhady tela hýbali aj vysoko nad 400-tisícovou hranicou divákov. Pri svojom štarte v apríli 2017 si ich pozrelo priemerne celkovo vyše 420-tisíc divákov, vedeli však vyskakovať aj bližšie polmiliónovej hranici.

Naopak, v slabšom období klesali k úrovni okolo 300-tisíc divákov.

Ako je už známe, po takmer šiestich rokoch vysielania to mali Záhady tela na RTVS nahnuté. Nové vedenie pod riaditeľom Ľubošom Machajom zvažovalo ukončenie relácie pre jej obsahovú vyčerpanosť. Nakoniec sa vo výrobe programu rozhodlo pokračovať.

Záhady tela následne vstúpili do tohto nového roka ako pokropené živou vodou.

Kým prvé dve vydania v tomto roku dosiahli ešte priemernú úroveň okolo 400-tisíc divákov, od konca januára zažívajú Záhady tela jedno z najlepších období od nástupu na televízne obrazovky.

Ako sme už informovali, ešte v priebehu januára dokázali vystreliť v celkovej sledovanosti na rekord roka s 503-tisíc divákmi, pričom odvtedy sa najčastejšie pohybujú okolo a nad 480-tisícovou hranicou.

Najnovšie Záhady tela sledovalo 450-tisíc divákov, stali sa najsledovanejším programom sobotného večera v oboch hlavných cieľových skupinách.

Toto postavenie pritom dosahujú pravidelne, filmy na Markíze a Joj najmä v univerzálnej cieľovej skupine na zábavu RTVS nestačia. Do popredia sa môžu dostať skôr v obchodnej cieľovke, spravidla sa im to však nedarí.

Záhady tela sú zároveň už niekoľko týždňov po sebe najsledovanejším programom verejnoprávnej televízie.

Milujem Slovensko v rovnaký uplynulý týždeň sledovalo v piatok 429-tisíc divákov, lídrom na trhu bolo v oboch hlavných cieľových skupinách. Ratingom 6 % v obchodnej cieľovke prekonalo na Markíze reality šou Ruža pre nevestu.

Sobotnú talkshow Neskoro večer si pozrelo v univerzálnej cieľovej skupine priemerne celkovo 346-tisíc divákov.

Novinkám sa nedarí

Ani v tretí mesiac roka nezaberajú RTVS tohtoročné novinky.

Denná podvečerná súťažná šou Traf to!, ktorá nahradila dlhoročnú reláciu 5 proti 5, sa mala v ostatných dňoch pohybovať v okolí 150-tisíc divákov a na podieloch okolo 8 – 9 % v univerzálnej cieľovej skupine.

Celodenný priemer Jednotky je na úrovni 11 %.

Ešte menej úspešná je nedeľná podvečerná relácia Pravidlá moje ženy, ktorá zas nahradila kedysi populárny program Tajomstvo mojej kuchyne. Novinka v nedele dosahuje podpriemery Jednotky na úrovni len okolo 7 % s celkovou sledovanosťou cez 130-tisíc divákov.

V počte divákov pritom naďalej zaostáva za magazínom Najvernejší, ktorý jej pritom predchádza. Darí sa mu tak viac aj v podiele na trhu na úrovni 9 – 10 %.

Na priemeroch Jednotky sa hýbe štvrtková spomienková šou Hit roka, ktorú vysiela Jednotka v rámci osláv 30. výročia vzniku samostatnej Slovenskej republiky. Podielovo sa hýbe okolo 10 – 11 % s celkovou sledovanosťou okolo 200 až 230-tisíc divákov.

RTVS sa však verejnosti zvykne pochváliť iba sledovanosťou sobotných nočných repríz.

Jednotka reprízuje Hit roka po sobotných premiérach talkshow Neskoro večer, ostatne tam reprízu relácie malo sledovať 139-tisíc divákov s podielom na trhu 13,7 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor