Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Napraví si Jojka chuť? Vtip za stovku zatienil oslavy jubilejného Milujem Slovensko!

RTVS priniesla mimoriadne 200. vydanie Milujem Slovensko, víťaznú oslavu jej prekazila Jojka s nástupom druhej zábavnej novinky. Ďalšie dva víkendové dni už ovládla.

Joj sa popri pravidelnom uvádzaní nových seriálov rozhodla túto jar rozšíriť ponuku večerných zábavných šou.

S tou posledné roky jasne dominuje RTVS, ktorá vysiela až štvoricu stabilných programov – Milujem Slovensko, Čo ja viem, Hit roka a Záhady tela. Markíza vlani prišla s novinkou Možné je všetko, po skončení nakrúcania Dobre vedieť a Chart Show už len občasne uvádzala premiéry 2 na 1.

Jojka minulý rok v hlavnom vysielacom čase neuvádzala ani jednu zábavnú reláciu, čo chce od tohto roka zmeniť.

Pridáva zábavné večery

Zábavným programom vyhradila začiatok a koniec pracovného týždňa, pričom stavila na divákom dobre známe formáty.

Na pondelky sa televízna dvojka v januári pokúsila uviesť novú prime-time verziu zábavnej šou Heslo, ktorá sa však vo vysielaní ohriala iba mesiac. Terčom kritiky sa stala najmä moderátorka Jasmina Alagič, ktorá vlnu negatívnych reakcií aj neúspech otvorene okomentovala.

V oživení zábavných pondelkov však Joj vytrvá, keď od 5. februára vracia po dvoch rokoch do hlavného času na 20:40 premiérové vydania Inkognita. Programovú stálicu čaká hneď v prvý večer náročná skúška, čeliť totiž bude štartu dramatickej novinky Markízy Zrada.

S ďalšou jarnou novinkou prišla Joj od februára.

Na piatkový večer sa rozhodla umiestniť slovenskú verziu známej šou Vtip za stovku, ktorú netradične odpremiérovala jednorazovo ešte na konci minulého roka počas silvestrovskej noci.

Prebrala vedenie

Vtip za stovku Joj postavila do priamej konkurencie dlhoročnej piatkovej šou RTVS Milujem Slovensko, ktorá práve uplynulý piatok oslavovala svoje jubileum.

Verejnoprávna televízia totiž 2. februára 2024 odvysielala ohlasované jubilejné 200. vydanie Milujem Slovensko, ktoré je vôbec najdlhšie vysielaným zábavným programom RTVS.

Odštartovala ho 1. apríla 2013, aktuálne vysiela jeho 14. sériu.

Prvý vzájomný súboj vyznel lepšie pre Joj, ktorá s Vtipom za stovku mala prevziať celkové vedenie s necelými 350-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke. 

Druhej tohtoročnej zábavnej novinke sa tak nástup vydaril výrazne lepšie, keď Vtip za stovku s Filipom Tůmom a Ondrejom Kandráčom sledoval takmer dvojnásobný počet divákov než štart Hesla s Jasminou Alagič začiatkom januára.

Zatienil oslavy Milujem Slovensko

Nová konkurencia prekazila RTVS víťazné oslavy jubilejného vydania Milujem Slovensko.

Kým minulý mesiac stabilne každý piatok večer pritiahlo najviac divákov, minulý týždeň ich mal dosiaľ najmenej v tomto roku.

Oproti minulému týždňu malo Milujem Slovensko stratiť viac ako 40-tisíc divákov a celkovo si narodeninový špeciál pozrieť niečo cez 330-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Milujem Slovensko sa v tomto roku pohybovalo na sledovanosti v okolí 380 až 390-tisíc divákov, jedenkrát prekročilo štyristotisícovú hranicu. V minulej sérii vysielanej na jar 2013 sa jeho priemer pohyboval nad 400-tisícovou úrovňou.

Úspešnejší u mladších

Zaujímavosťou je, že Vtip za stovku a Milujem Slovensko napodobnili rozloženie síl zo silvestrovskej noci.

V posledný deň minulého roka sa vysielali oba programy, prekrývali sa ale len čiastočne.

Vtip za stovku vtedy v univerzálnom rebríčku sledovanosti pritiahol výrazne viac divákov, Milujem Slovensko však bolo o málo úspešnejšie v mladšej cieľovke. To sa v priamom súboji programov zopakovalo, Milujem Slovensko malo v obchodnej cieľovke uhrať necelých 5 %, Vtip za stovku naň mal strácať tri desatiny.

Lídrom večera v nej mal byť filmový Harry Potter a Fénixov rád s ratingom 5 % a podielom na trhu takmer 18,5 %.

Ďalšie večery pre Záhady tela a Čas nádejí

Najsledovanejšou zábavnou šou na trhu momentálne ostávajú Záhady tela.

Tie pravidelne prekračujú hranicu 400-tisíc divákov a aj túto sobotu boli jasnou diváckou voľbou popri filmových tituloch na súkromných staniciach.

Najnovší diel Záhad tela na Jednotke sledovalo priemerne celkovo 465-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, lídrom na trhu boli dokonca aj v obchodnej skupine ratingom 5,6 %.

V nedeľný večer aj na začiatku ďalšieho mesiaca udržuje úspech výpravný dobový seriál RTVS.

Čas nádejí si od začiatku vysielania pripisuje viac ako polmiliónovú sledovanosť, ktorú najtesnejším spôsobom obhájil aj v piatej epizóde s celkovo 501-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke.

Medzitýždenne stratil 12-tisíc divákov, avšak spomedzi starších ročníkov.

V obchodnej skupine totiž napriek celkovému poklesu potvrdil minulotýždňový nárast u mladšieho publika úplne totožným ratingom 7,5 % pri podiele na trhu 20,2 %.

Najsledovanejšou politickou diskusiou na Slovensku bolo aj uplynulý týždeň O 5 minút 12.

Na Jednotke a spravodajskej :24 malo reláciu v priamom prenose sledovať spoločne takmer 530-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Na telo bolo rovnako ako pred týždňom druhou najsledovanejšou debatou s priemerne 491-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke. O 5 minút 12 relácia Markízy na diaľku poráža len pri porovnávaní sa s vysielaním na Jednotke, RTVS však v rovnakom čase diskusiu vysiela aj na spravodajskej televízii :24.

Kde však bolo Na telo tentoraz úspešnejšie a najsledovanejšie, je obchodná cieľovka, v ktorej si ho malo zapnúť 6,9 % divákov s vysokým podielom na trhu 30,6 %. 

Na telo v nej dokonca predbehlo aj večerné nedeľné filmy.

Blíženec na Markíze mal mať o viac ako dva ratingové body menej, premiéra Badman: Supersmoliar mala na Joj uhrať rating vyše 6 % s podielom na trhu 18,5 % v obchodnej skupine.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor