Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Čas nádejí našiel prvého premožiteľa! Pribudli mu diváci, s Dunajom sú úplne vyrovnaní

Času nádejí po prvý raz pribudli diváci, nedeľný večer napriek tomu premiérovo neovládol v oboch hlavných cieľovkách.

Dobové seriály sú mimo športu a spravodajstva najsledovanejšími programami na Slovensku.

Čas nádejí vs. Dunaj

Uplynulý týždeň sa do vysielania vrátila v súčasnosti najúspešnejšia séria Markízy Dunaj, k vašim službám, ktorá rozbehla 5. sériu na prakticky identickej sledovanosti, akú dosahuje januárová historická novinka RTVS.

Čas nádejí sa od štartu pohybuje nad hranicou pol milióna divákov, ktorú nepodliezol ani so štvrtou epizódou.

Naopak, po prvý raz dobový seriál RTVS porástol, keď si Čas nádejí tentokrát zaplo celkovo priemerne 513-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Medzitýždenne si polepšil o päťtisíc divákov.

Na rovnakej úrovni sa vrátil na obrazovky Dunaj, k vašim službám.

Prvé dva diely v tomto roku si minulý utorok a štvrtok zaplo celkovo priemerne 507 a 519-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Aj Dunaj začína potvrdzovať stabilnú sledovanosť nad polmiliónovou hranicou.

V priamom porovnaní je Dunaj výrazne úspešnejší v obchodnej cieľovke, v ktorej v prvý týždeň dosiahol ratingy 8,4 a 8,9 %.

Čas nádejí s prvým premožiteľom

Oba seriály majú rovnako spoločné, že v ich vysielacích dňoch nemajú konkurenciu.

Tak ako Dunaj je v oboch hlavných cieľových skupinách pravidelným lídrom na trhu, rovnaké postavenie potvrdzoval od štartu aj Čas nádejí.

RTVS dokonca v sledovanosti uplynulú nedeľu porástla i v obchodnej skupine, v ktorej sa vrátila nad sedempercentnú hranicu ratingom 7,5 % pri podiele na trhu 20,6 %.

Čas nádejí tak medzitýždenne stúpol o takmer rating, no ani to mu nestačilo na udržanie vedenia v mladšej skupine divákov.

V nedeľný večer v nej do čela vystrelila Joj, keď zabodovala s filmovou premiérou Lamborghini ratingom 8,4 % a podielom na trhu 25,7 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si ju pozrelo takmer 340-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Markíza bola trojkou večera v oboch skupinách s filmom Mrazivá pomsta, v obchodnej cieľovke uhrala vyše 5 ratingov a podiel na trhu 17,5 %.

Najsledovanejším programom nedele sa stali Noviny Joj, ktoré malo sledovať 530-tisíc divákov, najsledovanejšou nedeľnou debatou bolo O 5 minút 12, ktoré si na Jednotke a :24 malo priemerne pozrieť 480-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Na telo v nej malo sledovať 446-tisíc divákov.

V sledovanosti vystrelilo aj podvečerné Nové bývanie, ktoré na Joj malo sledovať 472-tisíc divákov, Televízne noviny Markízy si malo zapnúť 502-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor