Sledovanosť
Na telo nedeľný súboj diskusií vyhralo, Jednotke však blokovanie vychádza! Stláča ho nadol
Na telo si zas pomáha nadĺženou minutážou oproti minulosti, Jednotka ho však sťahuje v prvej časti o tretinu až polovicu.
Okolo nedeľného obeda dochádza v týchto týždňoch k nečakanému súboju. Ako sme už informovali, RTVS sa netradične rozhodla vstúpiť do konkurenčného blokovania, keď začala s nadlžovaním relácie O 5 minút 12, čo moderátor nasledovnej debaty Na telo na Markíze, Michal Kovačič, okomentoval ako snahu poškodiť nástup jeho debaty.
V praxi sa to aj Jednotke darí. Napriek tomu, že sú diváci už z minulosti zvyknutí o 13. hodine prepínať z O 5 minút 12 na Markízu, predtým tak robili prirodzene súčasne s koncom O 5 minút 12, ktoré končievalo o jednej hodine. K Markíze tak Jednotka posielala niekedy aj väčšinu divákov, z ktorých sa následne tešila Markíza.
Na telo totiž v minulosti zvyklo už štartovať na číslach, aké debata dosahovala v celom svojom priebehu. Momentálne ho nadlžovanie O 5 minút 12 sťahuje v začiatku na polovičné čísla až v priebehu reláciu o tretinu a na svoje maximum sa Na telo dostáva opäť až po skončení O 5 minút 12. Túto nedeľu Jednotka debatu natiahla až takmer do 13:20.
Markíza ale v podobnom čase začala s nadlžovaním Na telo, a tak naďalej sa väčšinu času s O 5 minút 12 neprekrýva. Ak by relácia držala pôvodnú polhodinovú stopáž, konkurencia by sa jej uvoľnila až na posledné minúty. Momentálne Markíza ťahá Na telo až 50 minút.
Na telo bolo túto nedeľu sledovanejšou debatou. Pozrelo si ju celkovo 538-tisíc divákov, pričom ponúkla atraktívny duel Richarda Sulíka a Petra Pellegriniho. Bývalý premiér pritom s prekvapením zglosoval mimo kamier zostavu ostatného O 5 minút 12 v kontexte schválenia Programového vyhlásenia vlády, keď ju označil v neformálnej debate s Kovačičom za „akosi slabú“.
Do O 5 minút 12 si Jednotka pozvala Michala Šipoša z OĽaNO, Juraja Šeligu, Juraja Blanára aj zástupcu Kotlebovcov, Miroslava Suju. Priemerne verejnoprávnu debatu sledovalo 474-tisíc divákov, prirodzene začala klesať s nástupom Na telo.
Jednotka ale týmto spôsobom napríklad výrazne stiahla výkon brejku Markíze pred Na telo. Keď končila o 13. hodine, na Markízu sa presunuli všetci diváci, ktorí Na telo chceli sledovať, čím mala Markíza výkon brejku úrovni blízkej samotnej relácie. Túto nedeľu mala výkon brejku oproti minulosti polovičný, keď tam mala len divákov sledujúcich predošlý program.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %