Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Aktuality

Na nože sa na Markíze skončí! Prevádzku z tohtoročnej série nezachránilo

Markíza končí s vysielaním premiérových epizód.

Premiérové Na nože v jarnom vysielaní končí.

Markíza po sezónnej prestávke vrátila na obrazovky úspešnú reality šou s Martinom Novákom, ktorá valcovala obrazovky najmä na jar 2024, a to až vo svojej 3. sérii. Televízia jej zrovna počas nej dopriala aj najviac epizód, s ktorými lámala rekordy od začiatku ich vysielania.

A tie boli na pomery formátu masívne.

Na nože po roku stratilo

Takto pred rokom sa sledovanosť Na nože odrážala od ratingov cez 8 % a postupne vystrelila až k 10 % v obchodnej cieľovke. Podiely na trhu rástli od 27 cez 30 %, rekordy padali na úrovni 35 %. V celom predchádzajúcom roku 2023 sa pritom ratingovo pohybovala medzi 6 – 9 %.

Maximá si šou na jar 2024 pripisovala aj v celkovom publikum – takmer v celej 3. sérii totiž prekračovala hranicu 400-tisíc divákov a atakovala dokonca aj pol milióna divákov. Rok predtým sa bežne jej výkony pohybovali okolo 300-tisícovej úrovne a k 400-tisícom rástla iba s najsledovanejšími epizódami.

Tohtoročná 4. séria je akýmsi priemerom všetkých predošlých.

Na nože sa v priebehu aktuálnej jari týždeň čo týždeň pohybuje v obchodnej skupine na ratingoch okolo 7 a 8 % s podielmi na trhu okolo 27 – 30 %. Celkovo si šou zapína okolo 350 až 370-tisíc divákov, doposiaľ najvyššie vyskočila na úroveň 399-tisíc divákov.

Reality šou tak už 400-tisícovú hranicu po roku nedokáže prekračovať, v súboji s Rančom na Jojke navyše v celkovom publiku pravidelne zaostávala. Suverénnym lídrom na trhu ostáva v obchodnej skupine.

Finále 4. série

Markíza sa po polročnej pauze rozbehla s nakrúcaním Na nože opäť naplno a vyrobila jednu z najdlhších sérií.

Kým prvé dve v roku 2023 dostali iba po osem častí, vlani na jar televízia po úspechu zabrala a pre jednu sezónu nakrútila až 12 premiérových príbehov. Už v tom čase ale vedela, že šou bude mať na jeseň prestávku a nahradia ju pripravované Extrémne premeny. Od náročnej výroby si na niekoľko mesiacov oddýchol aj šéfkuchár Martin Novák.

Ten však od minulého roka opäť zarezáva naplno.

Pre 4. sériu tak Markíza dokázala nakrútiť celkovo 11 premiérových častí Na nože, ktoré bude vysielať do stredy 7. mája. Finále sezóny tak prinesie budúci týždeň.

Televízia ukončenie vysielania nových epizód naplánovala presne do začiatku Majstrovstiev sveta v hokeji 2025 — tie preberú pozornosť veľkej časti publika následne od piatka 9. mája, a to na takmer tri týždne.

Markíza bude ale vo vysielaní Na nože pokračovať.

Od stredy 14. mája na premiérové diely plynule nadviaže reprízovaním starších častí, ktoré bude ťahať minimálne pre zvyšok jarnej sezóny až do leta.

Ide o identický krok ako pred rokom, kedy po ukončení 3. série nasadila na stredy staršie epizódy. Tie ťažili z úspešnej vlny Na nože, keď niektoré reprízové epizódy boli dokonca sledovanejšie ako pri premiérovom vysielaní v roku 2023.

Tohtoročná reštaurácia na predaj

Prednedávnom sme informovali o viacerých podnikoch, ktorým účasť v reality šou nepomohla.

Nech už boli dôvody akékoľvek, nejedni majitelia reštaurácií z minulých sérií museli svoje podniky zatvoriť, alebo ich odpredať a ukončiť v nich svoje pôsobenie. Takýto koniec má pritom aj príbeh jednej reštaurácie z tohtoročného vysielania.

Začiatkom apríla sa Na nože presunulo do Košíc, v ktorých o pomoc požiadal podnik Javorina Pub 21. Išlo o 7. časť aktuálnej 4. série.

Epizóda priniesla mnoho emócií, ktoré vyvolala najmä matka majiteľa Egona. Do prevádzky a jej záchrany totižto vložila nielen veľa energie, no najmä viac ako 200-tisíc eur, ktoré mohli vyjsť navnivoč.

Šéfkuchár Martin však po príchode do Javoriny našiel v zásobách pokazené potraviny a jedlo ho vôbec nenadchlo — pizzu so syrovým základom a brusnicovým džemom označil za jedno z absolútne najhorších jedál, aké kedy ochutnal.

Podnik sa ale úspešne reštartoval.

Martin s pomocou personálu vytvoril nový jedálny lístok, zabezpečil lepšie vybavenie, vrátane umývačky riadu, a spravil podniku reklamu. Javorina sa po odvysielaní epizódy tešila z väčšej pozornosti, zákazníci v nej zas našli kvalitnejšie a chutné jedlá.

Napriek počiatočnému zlepšeniu sa podnik nepodarilo finančne zachrániť.

Ako si všimol portál Interez, majiteľ Egon ponúkol Javorina Pub 21 na odpredaj, a to priamo na Bazoši. Inzerát s odstupným 150 000 eur lákal na „nový reštart“ po relácii Na nože.

Odstúpim zabehnutý Pub (Košice-Šaca) pred „letnou sezónou” po novom reštarte a po odvysielaní v relácii „Na nože” s novými navrhnutými jedlami od známeho šéfkuchára M. Nováka,“ objavilo sa na Bazoši.

Dnes už ponuka viac nie je aktuálna a podnik je plynule otvorený.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor