Sledovanosť
Na nože preberá status najsledovanejšej reality šou: Porazilo aj poslednú debatu pred voľbami!
Markíza nachádza nového lídra medzi reality formátmi, ďaleko predbieha aj Farmu.
Na nože po vlažnom štarte 2. série opakuje príbeh z jarného vysielania.
Prvú aj druhú sériu rozbiehala kuchárska reality šou vôbec najhoršími výkonmi sezóny, po ktorých však pravidelne rástla. Na jar z týždňa na týždeň posilňovala svoju sledovanosť, čo sa jej nateraz darí aj v priebehu jesene.
Na nože so štvrtým vydaním 2. série medzitýždenne rástlo, pripísalo si rating 6,9 % a štvrtý najvyšší podiel na trhu od začiatku vysielania 28 % v obchodnej cieľovke.
Na nože tento týždeň zažilo dosiaľ najsledovanejší diel 2. série v celkovom publiku, keď ho sledovalo priemerne 340-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
V rámci jesenného vysielania napokon šlo o druhý najvyšší výkon v obchodnej cieľovke, priemerne sledovanejší bol pred dvomi týždňami druhý diel jesene, ktorý dosiahol len o desatinu vyšší rating a takmer jeden bod silnejší podiel na trhu. Minulý týždeň reality šou klesla v konkurencii prvej z dvoch večerných predvolebných debát na Jojke.
Finálová debata pred voľbami
Aj túto stredu čelila reality šou konkurencii predvolebnej debaty.
Jednotka v stredu po 20. hodine odvysielala najkratšiu a zároveň úplne poslednú diskusiu pred parlamentnými voľbami, ktorú malo sledovať priemerne 393-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Celkový zásah finálovej debaty bol okolo 700-tisíc divákov, záverečné debaty na Jojke a Markíze sa hýbali okolo 1 milióna. Ide o údaj tých divákov, ktorí na daný program prepli aspoň po dobu 3 a viac minút.
Na nože sa s finálovou debatou RTVS prekrývalo iba v úvode, no i to stačilo, aby ho pripravila o najvyšší rating v sezóne v obchodnej cieľovke.
Záverečná debata na RTVS v nej uhrala rating 4,6 % s podielom na trhu 18,1 %, pričom Na nože vystrelilo až po jej skončení. V čase, kedy sa oba programy prekrývali, mala byť Jednotka dokonca lídrom na trhu v oboch hlavných cieľovkách.
Nebyť konkurencie predvolebnej debaty na RTVS, Na nože by zaznamenalo najúspešnejší diel v tejto sezóne aj v obchodnej cieľovke.
Na nože predbieha Farmu
Na nože s Martinom Novákom je momentálne najsledovanejšou reality šou na Markíze.
Darí sa mu to aj pri vysielaní v rovnakej sezóne s dlhoročnou reality šou Farma, ktorá býva roky ťahúňom jesennej sledovanosti Markízy.
Posledne ju predbiehali len prvé časti Utajeného šéfa, ktoré však valcovali ratingami okolo 11 – 13 % v obchodnej cieľovke.
Farme sa v tejto sezóne darí len vlažne.
S klasickými dennými časťami v druhom večernom pásme sa pohybuje okolo 19 – 22 %, pod priemerom Markízy ostáva v prime-time, kde sa nedarí najmä nedeľným duelom. Práve tie bývali najsledovanejšou časťou Farmy z celého týždňa.
Prokurátorka stráca
Na Jojku sa v priebehu stredajšieho večera vrátila žánrová kriminálka Prokurátorka.
Seriál len po dvoch týždňoch vysielania čakala jednorazová odstávka, keď minulú stredu Joj vysielala spomínanú prvú z dvoch predvolebných debát v prime-time.
Prestávka Prokurátorke neprospela, naopak, oproti predošlým dvom častiam prišla o ďalších divákov a spadla na podiely na trhu 13,6 a 13,3 % v obchodnej cieľovke.
Dva týždne predtým sa hýbala ešte na podieloch okolo 17 – 18 %.
Seriál stratil aj v celkovom publiku, kde najnovšie dva diely malo sledovať okolo 240 a 208-tisíc divákov. V druhom týždni na obrazovke dosahovala ešte 300-tisícovú hranicu, pri štarte prekročila úroveň 400-tisíc divákov.
Nový podvečerný tandem Jojke zaberá
Väčší úspech dosahuje Joj s vysielaním pred večerným spravodajstvom.
Ako sme ako prví informovali, televízna dvojka od tohto týždňa vytvorila novú podvečernú reality dvojičku, keď pred kuchársku šou Bez servítky presunula oživené Nákupné maniačky.
V týždni, v ktorom nakupuje aj Nora Mojsejová, dosahuje s Nákupnými maniačkami podiely na trhu okolo 15 – 17 % v obchodnej cieľovke.
Súčasne však výrazne zlepšuje nábeh Bez servítky, ktoré už sledovanosťou dorovnáva denný seriál Markízy, pričom v stredu vyskočil do vedenia s podielom na trhu 25 % v obchodnej cieľovke.
Mama na prenájom zaostala jedným zo svojich najslabších výkonov uprostred pracovného týždňa pri podiele 21 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“