Sledovanosť
Markíze útok na Slovanov nevyšiel: Veľká premiéra Joj manévre ustála, prevalcovala večer!
Joj uviedla na obrazovkách prvú veľkovýpravnú produkciu z dielne slovenských televízií, v prvej časti dosiahla vrchol doterajších dní týždňa.
V stredu sa odohral ďalší z konkurenčných súbojov. Kým Joj definitívne uviedla dlho očakávaný najdrahší seriál Slovania, Markíza sa rozhodla zareagovať vytiahnutím premiéry Fantastické zvery: Grindelwaldove zločiny, ktorej dopriala extra silnú kampaň a zaútočila najmä na potenciálnych mladých divákov Slovanov.
Markíza dokonca priamo proti Slovanom vynechala vo filme všetky brejky, napriek tomu však Joj neohrozila.
Slovania v premiére zabodovali, keď sa prvá časť žánrovejšieho seriálu v komerčnej cieľovke dostala na rating 11,5 % s podielom 28,3 %, celkovo sa zároveň stala najsledovanejším programom dňa aj zatiaľ týždňa so 639-tisíc divákmi. Predbehla tak okrem ostatných večerných programov týždňa aj hlavné spravodajstvá.
Joj zároveň v premiére Slovanov dokonca s brejkom neuhla a uprostred úvodnej časti zaradila jednu prestávku.
Markíze ani tento brejk v Slovanoch nepomohol navýšiť čísla, premiéra Fantastické zvery: Grindelwaldove zločiny dosiahla podpriemerný výkon s ratingom 6 % a podielom 17,4 %. Film nerástol dokonca ani po skončení seriálu na Joj.
Do súboja skôr prehovorila Dvojka, ktorá odvysielala vo veľkom promovaný film V sieti, v celkovom publiku ho sledovalo 151-tisíc divákov, film Markízy videlo 223-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke Dvojka šla na 3 ratingy a ďaleko predbehla aj film na Jednotke Vraždy v Oleróne, ktorý mal o tretinu nižší výkon. Celkovo ho sledovalo 201-tisíc divákov.
Markíza plánuje pre zvyšok marca Slovanom konkurovať premiérovou Chart Show, zmenu plánuje od apríla, kedy už chce vytiahnuť odsúvanú tretiu sériu Dvaja na jedného. Takticky by pritom posun šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla mohla smerovať k cieľu prekryť Slovanov až do ich finále a nedovoliť Joj pred koncom seriálu rásť.
Slovania sa okrem silnej sledovanosti s úvodnou časťou dočkali aj veľkej vlny recenzií a kritík zo strany médií. Na ich premiéru zareagovali netradične prakticky všetci, ktorí priebežne kritikám dávajú priestor. Kým mnohokrát sa slovenská tvorba nestretáva s pozitívnou odozvou, pokus s prvým veľkovýpravným projektom v slovenských podmienkach sa odrazil aj na jej kladnejšej podobe.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“