Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Markíze taktický ťah nevyšiel: Česká verzia svadobného hitu pri štarte prepadákom!

Pri svadobnej šou ostala iba vyše polovica divákov.

Vývoj tohtoročnej jari z pohľadu obchodných oddelení televízií sa značnou mierou líši od tradičných jarných sezón.

Situácia na trhu ovplyvnená koronakrízou zasiahla pri dosiaľ najhoršom priebehu pandémie na Slovensku v prvých mesiacoch roka aj do investovania do televíznej reklamy, čo sa premietlo už aj v hlavnej časti sezóny, kedy televízie zvyknú svoj program nabiť na maximum. Naopak, so zlepšujúcou sa situáciou hlad po reklame začal rásť netradične v záverečnej časti jari, čo prinieslo do programu najväčších televízií programové posily v netradičnom období.

Kým Joj už na začiatku mája vytiahla do programu bežne mimosezónnu posilu 911 a ešte tento mesiac odštartuje aj druhú sériu seriálu Delukse, Markíza popri udržiavaniu premiérového programu v prvých dňoch pracovného týždňa nakrútila dodatočný špeciál šou Tvoja tvár znie povedome, ktorým natiahne jej vysielanie o týždeň.

Zároveň sa oproti pôvodným plánom pokúsila posilniť piatkový prime-time.

V ňom po skončení druhej série šou Svadba na prvý pohľad počítala už len s nasadením večerných filmov, čo však v ostatných týždňoch prehodnotila.

Nakoniec sa po finále vlastných Svadieb rozhodla pokračovať vo vysielaní svadobnej šou a pokúsila sa nadviazať na jej značný jarný úspech okamžitým zaradením vlaňajšej českej verzie kontroverzného formátu z obrazoviek Novy.

Markíza českú verziu šou prispôsobila tomu, ako diváci Svadbu na prvý pohľad poznajú z jej obrazovky, vrátane slovenského komentára. Napriek intenzívnejšiemu promu nielen na obraze, ale najmä sociálnych sieťach, jej však tento krok nezabral.

České Svadby na prvý pohľad pri štarte na Markíze ostatný piatok nezabrali.

Šou stratila takmer polovicu divákov, keď z ratingom 9 – 10 % padla k okoliu 5 ratingov s podpriemerným podielom pod 15 %.

Markíza bola v piatok v oboch hlavných cieľovkách až trojkou na trhu, u mladých divákov ju najtesnejším rozdielom predbehlo Čo ja viem na Jednotke a s vyše pol ratingovým náskokom komédia na Joj Ako sa stať francúzskym milencom. V celkovom publiku z pol miliónového publika klesli Svadby na 280-tisíc divákov, lídrom bolo Čo ja viem s 385-tisíc divákmi. Pre zábavný kvíz Jednotky však napriek víťazstvu ide o pokračovanie jednej z najslabších sezón, keď ešte vlani sa bežne hýbal v okolí polmiliónovej hranice.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor