Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Exkluzívne

Na nože chystá veľký návrat na obrazovky: Plánovaný termín štartu nových častí!

Markíza chce v spanilej jazde s reality šou pokračovať čím skôr.

Ani náročnejšia výroba či potreba nového kvalitného kastingu pre každý jeden diel nespomalí návrat najúspešnejšej reality šou minulého roka.

Tou sa stala vlaňajšia novinka Na nože, ktorá po 12 rokoch oživila známy formát pôvodne vysielaný na obrazovke Joj.

Diváci ho dobre poznali pod názvom Áno, šéfe!, a to aj prostredníctvom populárnej slovenskej verzie s Jaroslavom Žídekom odvysielanej ešte v roku 2011. Joj stihla nakrútiť dve série, po odchode Žídeka program následne ukončila.

Verzia s Martinom Novákom zabrala

Markíza vo svojej verzii stavila na šéfkuchára Martina Nováka, s ktorým trafila do čierneho.

Na nože si krátko po štarte vo februári 2023 začalo získavať divákov, pričom v oboch odvysielaných sériách zažilo podobný vývoj sledovanosti.

Na jar aj na jeseň minulého roka sa šou rozbiehala na nižších číslach v okolí 6 ratingov v pôvodnej obchodnej cieľovke. Netrvalo však dlho a v oboch sezónach rástla spravidla k úrovni 7 a 8 ratingov s podielmi na trhu aj okolo 28 %.

Doterajšie rekordy trhlo Na nože na jeseň.

V pôvodnej obchodnej cieľovke je doteraz najsledovanejšou 6. časť druhej série, ktorá vystrelila na rating 9,4 % s absolútne najvyšším podielom na trhu až 35,8 %. V celkovom univerzálnom publiku bolo najsledovanejšie finále 2. série, ktoré sledovalo priemerne celkovo 437-tisíc divákov.

Najmenej sledované ostávajú prvé diely sérií.

Najhorší výkon v pôvodnej obchodnej cieľovke zaznamenalo Na nože pri samotnom februárovom štarte ratingom 6 % a podielom na trhu 19,7 %. V univerzálnom publiku bol zas najslabší štart jesenných častí v septembri, kedy program sledovalo priemerne 287-tisíc divákov a po prvý a zatiaľ jediný raz podliezol 300-tisícovú hranicu divákov.

Termín štartu 3. série Na nože

Markíza už čoskoro prekoná životnosť pôvodného Áno, šéfe! a s vlastnou verziou Na nože vstúpi do tretej vysielacej sezóny.

Súčasťou šou ostáva naďalej Martin Novák, s ktorým už televízia intenzívne nakrúca nové diely.

S ich nasadením do vysielania vyčkávať podľa prvých informácií nebude a diváci by sa ich mohli dočkať už budúci mesiac.

Televízia podľa našich informácií neplánuje nič zmeniť na vysielacom dni reality šou a pokračovať by s ňou mala v stredajšom prime-time. Joj v ňom aktuálne vysiela 6-dielnu kriminálku Na vlnách Jadranu, ktorá vyvrcholí 14. februára.

O týždeň neskôr by mohlo dôjsť k prvému väčšiemu súboju Markízy a Joj v tejto sezóne.

Na nože by totiž podľa našich informácií malo odštartovať novú 3. sériu v druhej polovici februára a stať by sa tak mohlo práve nasledovnú stredu 21. februára po 20:30.

Jojka by práve na tento dátum mala naplánovať ďalšiu televíznu novinku, pripravuje sa na štart spoločného česko-slovenského komediálneho seriálu s Primou Vytoč môjho agenta alebo na 2. sériu vlaňajšieho hitu Iveta.

Očakáva sa, že Markíza opäť natočí obmedzený počet epizód Na nože.

Na nože je produkčne náročnejším formátom, výroba jedného dielu prebieha niekoľko dní, pričom pre každú časť musia tvorcovia nájsť novú reštauráciu. V prvých dvoch sériách dostalo Na nože po osem premiérových častí.

Ak by televízia natočila osemdielnu sériu i tentokrát, v prípade potvrdenia dátumu štartu by jej šou vydržala do prvej polovice apríla.

Minulú jar sa Na nože vytratilo z obrazoviek ešte skôr.

Nakoľko prvú sériu štartovala Markíza už 8. februára 2023, vo vysielaní šou skončila mimoriadne skoro uprostred rozbehnutej jarnej sezóny na konci marca. Stredy v apríli vyplnila televízia premiérovými dielmi relácie 2 na 1.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor