Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Dunaj zaberá najlepšie od štartu: Prepisuje divácke rekordy, po Nemocnici preberá dominanciu!

Markíza sa po prvýkrát od jesene 2021 odpútava od seriálovej Nemocnice, Dunaj potvrdzuje najsilnejší mesiac od začiatku vysielania. V obchodnej cieľovej skupine začína predbiehať všetky večerné programy Markízy. 

Dunaj, k vašim službám naberá na sile.

Pred vyše týždňom portál Mediaboom.sk informoval o rastúcom trende úspešnosti dobového seriálu Markízy, ktorý po priemerných výkonoch v prvých týždňoch vysielania otvoril aktuálny tretí mesiac na obrazovke dosiaľ najpresvedčivejšími výkonmi.

Ako sme informovali, v januári a februári sa priemerná sledovanosť Dunaja v obchodnej cieľovej skupine (12-54), na ktorú Markíza a Jojka predávajú reklamu, hýbala pod alebo nad úrovňou 7 % s priemerným podielom na trhu okolo 22 %.

Maximom Dunaja v prvých dvoch mesiacoch boli dva výkony na ratingu 7,6 %, minimom sledovanosť na úrovni 6,4 a 6,6 %.

Jednou z úloh Dunaja vo vysielaní bolo oslabiť dlhodobo dominujúci konkurenčný seriál Nemocnica.

V obchodnej cieľovke sa dobovému seriálu darilo byť prvé dva mesiace vpredu, avšak s malým rozdielom na úrovni desatín ratingového bodu. V širšej univerzálnej cieľovej skupine (12+), vyjadrujúcej všeobecnú popularitu programu, sa Dunaju s väčšinou častí nedarilo dostať pred konkurenciu a Nemocnica si spravidla udržiavala postavenie lídra vo svojom vysielacom čase.

Od marca nastáva v súboji Dunaja a Nemocnice zlom.

Dunaj s novým rekordom potvrdzuje najsilnejší mesiac od štartu

Seriál Markízy naďalej potvrdzuje rastúci trend sledovanosti.

Kým v januári a februári o málo častejšie podliezal v obchodnej cieľovke 7-percentnú ratingovú hranicu, v marci ju zatiaľ prekročil s každou jednou epizódou. Navyše, už po druhýkrát v krátkom čase trhol nové maximum od začiatku vysielania.

Dunaj, k vašim službám totižto tento štvrtok vystrelil na svoj dosiaľ najlepší výkon v obchodnej cieľovke, keď dosiahol rating 8,1 % s podielom na trhu 26,1 %.

Dunaj pritom prepisoval ratingové maximum len pred necelými dvomi týždňami, kedy stúpol na výkon 7,8 %. Vôbec po prvýkrát tak momentálne prekonal 8-percentnú ratingovú hranicu.

Priemerný podiel na trhu Dunaja sa v doterajšom priebehu marca zvýšil nad 24 %, kým v januári a februári sa pohyboval v okolí 22 %.

Seriálu od marca pribúdajú skôr mladší diváci.

V univerzálnej cieľovke zaostal za svojimi maximami s celkovou priemernou sledovanosťou 440-tisíc divákov. Jeho rekordy siahajú o viac približne 20-tisíc divákov vyššie.

Predbehol všetky večerné programy

Dunaj sa tento týždeň zaradil k najsledovanejším programom jari na Markíze.

V obchodnej cieľovke sa momentálne už s väčším náskokom dostáva aj pred sledovanosť pondelňajšieho dramatického seriálu Klamstvo, ktorému od štartu mierne ubúdajú diváci. Z pôvodného ratingu 8,2 % s úvodnou časťou klesol seriál ostatný pondelok vo štvrtej epizóde na 7,1 %.

Pre porovnanie, priemerný rating 8 % uplynulú nedeľu dosiahlo Let´s Dance, to však na dno ťahá extrémna dĺžka. Ak by šou končila o hodinu skôr, bola by suverénom týždňa aj v obchodnej cieľovke.

Na nože s tohtotýždňovou stredajšou časťou uhralo rating 7,8 %. Mama na prenájom momentálne zažíva priemernejšie obdobie s ratingami okolo 6 %. Ešte pred pár týždňami pritom bola sledovanejšia ako Dunaj, jej rekordy taktiež siahali nad 8 %.

Na Jojke je momentálne mimo spravodajstva najsledovanejším programom Bez servítky, hýbe sa nad 6 ratingami. Podobne nad šiestimi percentami bolo uplynulú nedeľu aj Nové bývanie.

Markíza po prvýkrát preberá dominanciu

Markíze sa po dvoch mesiacoch vysielania seriálu Dunaj darí naplniť ambíciu prevziať po dlhých sezónach kontrolu nad utorňajšími a štvrtkovými večermi.

Televízny líder sa tri sezóny po sebe snažil efektívne zaútočiť na konkurenčnú seriálovú Nemocnicu, proti ktorej pohoreli aj niekdajšie hity Sestričky, Horná Dolná, Svadba na prvý pohľad alebo 2 na 1. Nezabrala ani veľká seriálová novinka Výnimočná Nikol s Táňou Pauhofovou. O veľkú časť divákov oproti Nemocnici prišiel aj kedysi seriálový valec Pán profesor.

Nemocnica si aj po príchode dosiaľ najväčšieho seriálu v histórii Markízy Dunaj udržiavala svojich divákov.

Napriek tomu, že sa Dunaju darilo Nemocnicu predbiehať aspoň malými rozdielmi v obchodnej cieľovke, Jojka naďalej dosahovala so svojím seriálom nadpriemernú výkonnosť a udržiavala v priemere vedúce postavenie v celkovej sledovanosti.

Nemocnica už nestíha

Gradujúci dej čerstvého seriálu Dunaj, v kombinácii s únavou Nemocnice, ktorá je na obrazovke už štvrtú sezónu po sebe, sa začína prejavovať aj diváckej preferencii.

V čase, kedy sledovanosť Dunaja rastie, zažíva Nemocnica pokles. Kým doteraz sa v tejto jarnej sezóne hýbala v obchodnej cieľovke spravidla na úrovni okolo a pod 7 ratingami, s ostatnými tromi časťami ani raz neprekonala hranicu 6 %. Padá aj jej priemerný podiel na trhu z hodnôt okolo 20 – 22 % na výkony okolo 17 – 19 %.

Tento štvrtok si Nemocnica proti rekordu Dunaja pripísala rating 5,7 % s podielom na trhu 17,6 % v obchodnej cieľovke.

Kým v prvých dvoch mesiacoch rozdiel medzi Dunajom a Nemocnicou nedosahoval ani úroveň jedného ratingového bodu, aktuálne sa už nožnice roztvárajú s rozdielom viac ako dvoch ratingových bodov.

Zmena nastáva aj v univerzálnej cieľovej skupine, ktorá sleduje všeobecný záujem všetkých divákov starších ako 12 rokov o televízne programy.

Aj v tejto cieľovke už začína preberať dominanciu Dunaj, ktorý si s Nemocnicou poradil s každou marcovou epizódou.

Tento týždeň sa priemerná celková sledovanosť Dunaja pohybuje na úrovni okolo 445-tisíc divákov, Nemocnica poklesla k priemerom nad 400-tisíc divákov. Ešte prednedávnom to bolo naopak.

Nemocnica však už podobný väčší úbytok divákov zažila aj minulú jeseň.

Klesajúci trend zvrátila najmä v poslednom mesiaci s príchodom Kristíny Turjanovej do seriálu, kedy dokonca zaznamenala rekordy vlaňajšej jesennej série. Pomohli jej zároveň k oživeniu sledovanosti a udržaniu nadpriemernej pozornosti divákov aj pre rozbeh ďalšej série.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor